Visus neigiamus epitetus bus bandoma paneigti tradiciniame motociklininkų suvažiavime „Memel motor rally 2007“.

Rytoj ketvirtą valandą prasidės tradicinis motociklininkų kolonos važiavimas Klaipėdos gatvėmis.

Maršrutas drieksis nuo Vakarų laivų gamyklos aikštelės per Taikos prospektą, Tiltų gatve. Ketinama trumpam sustoti Teatro aikštėje, vėliau važiuoti Danės, S.Daukanto, Naująja Uosto gatvėmis. Galutinė stotelė bus Šiaurinis ragas.

„Pirmą kartą šventę rengiame mieste. Manau, kad tokia šventė labiau skirta miesto žmonėms nei patiems motociklininkams“, - sakė Klaipėdos motociklų klubo „Chimeras“ prezidentas Kęstutis Kuzminskas.

Motociklų daugėja

Kasmet tokios šventės vis gausesnės. “Klubai nuolatos pasipildo naujais nariais, nusiperkama naujos technikos“, - pastebėjo K.Kuzminskas.

Pernai uostamiestyje buvo užregistruotas 791 motociklas. Palyginti su 2005 metais, užregistruota 84 motociklais daugiau.

Kol kas Klaipėda negali pasigirti esanti motociklininkų miestas. Pavyzdžiui, Vilniuje motociklų pernai užregistruota net 3902 – daugiausiai Lietuvoje.

Klaipėdą motociklų skaičiumi lenkia ir mažesni miestai kaip Panevėžys bei Šiauliai.

Mokosi ir moterys

Kasmet vis didesnį norą vairuoti motociklą pastebi ir vairavimo mokyklos.

„Iš viso pernai A kategorijos vairuotojų egzaminams buvo pa-ruošta 70 žmonių. O šiemet mokytis jau yra įsiregistravę net 37, nors vasara dar tik prasidėjo“, - lygino Klaipėdos technikos mokyklos direktorė Gražina Kaminskienė.

Iš 37 norinčių išmokti vairuoti motociklą yra šešios moterys.

„Daugiausiai motociklą vairuoti mokosi žmonės nuo 22 iki 30 metų, taigi brandos sulaukę žmonės“, - pastebėjo G.Kaminskienė.

Matyti ir geresnis motociklininkų pasiruošimas egzaminams.

„A kategorijos egzaminus iš pirmo karto išlaiko didžioji dalis bandančiųjų. B kategorijos egzaminus iš pirmo karto išlaiko tik vos daugiau nei pusė bandančių“, - teigė vairuotojus egzaminuojančios bendrovės „Regitra“ Klaipėdos filialo vairuotojų egzaminavimo specialistas Vidmantas Lankutis.

Nemažai laikančių A kategorijos egzaminą jau turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, todėl pasiruošimo lygis būna geresnis.

„Dauguma motociklų per technines apžiūras tvarkingi. Kartais reikia pareguliuoti žibintus ar pakeisti lemputę. Bet geri stabdžiai ir padangos“, - įvertino technines apžiūras atliekančios bendrovės „Transkona“ generalinis direktorius Paulius Pleskovas.

Mėgsta greitį

Tačiau pavyzdingieji motociklininkai turi ir nemažai visuomenėje neigiamai vertinamų savybių.

Vienas iš pagrindinių – pomėgis greitai važinėti.

Klaipėdoje vien šį mėnesį įvyko net dvi skaudžios avarijos, kurių metu vienas motociklininkas užsimušė, o du stipriai susižalojo.

Kaltininkai buvo motociklininkai. Abu avarijas sukėlę jauni vyrai važiavo „Suzuki“ motociklais, kurie dar vadinami „britvomis“. Ši transporto priemonė skirta patirti greičio teikiamus malonumus.

„Greitis ir motociklas yra neatsiejami dalykai. Važiuoti lėtai negalima. Tačiau stengiamės neprasilenkti su sveiku protu ir vairuoti saugiai“, - tikino S.Kuzminskas.

„Pats esu matęs skaudžių motociklininkų nelaimių. Šiuolaikiniai vaikai nemoka tinkamai važiuoti motociklu. Viskas palikta saviveiklai. Reikia sugrąžinti sovietmečiu gyvavusias motociklų vairavimo mokyklas“, - mano Klaipėdos motociklininkų klubo „Kiras“ treneris Algirdas Šerkšnas.

Anot jo, vaikai yra labai aktyvūs, nori važinėti, o neturi kur, todėl laksto gatvėmis. Klaipėdoje nėra nei stadiono, nei motokroso trasos.

Rizika žūti važiuojant motociklu ar mopedu yra 17 kartų didesnė, negu automobiliu, todėl būtina mokėti vairuoti profesionaliai.

Šiuo metu „Kire“ treniruojasi 12 motociklininkų, kurie dalyvauja ir lenktynėse.

Prabangos prekė

Dauguma avarijose žuvusių vairavo vadinamąsias „britvas“, tačiau Lietuvoje vis labiau populiarėja sunkieji motociklai.

„Lietuviai, jei perka, tai perka motociklą su pačiu galingiausiu varikliu ir geriausios komplektacijos. Šiuo metu Klaipėdoje populiariausias yra „Yamaha Midnightstar“ su 1,9 litro darbinio tūrio varikliu. Jis kainuoja 47 tūkstančius 200 litų“, - sakė bendrovės „Armi servisas“ pardavimų vadybininkas Mantas Rimeikis.

Perkami ir „Yamaha Enduro XT660R“, kurie labiau skirti turizmui gamtoje. Toks motociklas įkainotas 20 tūkstančių litų.

„Šiemet pardavėme tik dvi vadinamąsias „britvas“. Rinka užpildyta naudotomis ir daužtomis „britvomis“, kurias žmonės susiremontuoja ir važinėja“, - pastebėjo M.Rimeikis.

Tokie motociklai labiau domina jaunuolius, kurie neturi pinigų naujiems motociklams.

Dauguma motociklų pirkėjų yra vyrai. Pernai ir šiemet moterys „Armi servise“ nupirko tik po vieną naują motociklą.

Sovietmečiu motociklas buvo laikomas naudinga transporto priemone, tinkama važinėti kaimo keliais.

Šiais laikais tai prabangos prekė. Išleidus kelias dešimtis tūkstančių litų motociklui, teks papildomai pakloti ir keletą tūkstančių specialiai aprangai. Ji skirta apsaugoti ne tik nuo šalto vėjo, bet ir nuo traumų nukritus nuo motociklo.