„Klubams nėra prievolės rūpintis parkavimo aikštelėmis, o jei ir būtų, dauguma turėtų užsidaryti, - DELFI teigė „Brodvėjaus“ ir „New Jork Club“ direktorius Renatas Načajus.

Anot jo, savaitgaliais Vilniaus senamiestyje mašinų nesutalpina net mokamos aikštelės, o vietos prie klubų – nėra. Ši problema neaktuali gal tik naujai pastatytam laisvalaikio ir pramogų centrui „Forum Palace“.

Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotojai Raimondai Rudokienei žinomi centro gyventojų skundai, tačiau, „jeigu nėra nusistatytos namo sklypo ribos, valstybinės žemės vietiniai užsitverti negali“.

„Su mašinų parkavimu senamiestyje iš tiesų yra problema, reikėtų automobilius palikti atokiau ir į centrą eiti pėstiems, bet gi mūsų žmonės įpratę su mašina įvažiuoti vos ne į lovą“, - komentavo savivaldybės specialistė.

Planuoja statyti 4 požemines aikšteles

Automobilių statymas ne tik Vilniaus, bet ir kitų didmiesčių bėda. Pasak R.Rudokienės, dėl to tvirtinami detalieji planai, kuriuose numatomos daugiaaukštės, požeminės mašinų stovėjimo aikštelės, tik tiek, kad joms įrengti dar stinga lėšų.

Vilniaus senamiestyje požeminių mašinų stovėjimo aikštelių neįmanoma įrengti dėl paminklosaugos reikalavimų, tačiau numatoma jas statyti prie Nacionalinio operos ir baleto teatro, buvusio „Tėvynės“ kino teatro, stoties, šnekama apie požeminę mašinų stovėjimo aikštelę prie Tymo kvartalo.

Vilniaus savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius Virginijus Dastikas DELFI patvirtino, kad šitose vietose planuojamas požeminių ar daugiaaukščių mašinų parkavimo aikštelių įrengimas, tačiau pabrėžė, kad kol kas vyksta tik požeminės 200 vietų mašinų stovėjimo aikštelės prie Operos ir baleto teatro techninis projektavimas.

„Po dviejų mėnesių jau turėtume turėti leidimą statybai“, - ssakė specialistas. – Tačiau medalis visada turi dvi puses – kuo daugiau parkavimo aikštelių padarysi miesto centre, tuo daugiau žmonių į jį važiuos“.

Savivaldybė nori, kad važinėtume visuomeniniu transportui

Savivaldybėje skaičiuojama, kiek miesto centrinėje dalyje, senamiestyje reikėtų parkavimo vietų, kad jų minimaliai pakaktų miesto svečiams ir ten gyvenantiems žmonėms.

„Jei pristatysime parkavimo aikštelių labai daug, centrinės miesto dalies trauka tik padidės, o miesto strategija – priešinga, norėtume, kad prioritetas būtų teikiamas visuomeniniam transportui“, - pabrėžė V.Dastikas.

Dabar valanda mokamoje automobilių stovėjimo aikštelėje kainuoja 2 litus. V.Dastikas kainų augimo neprognozavo, nors pagrindinės miesto aikštelės Tilto gatvėje ir po Gedimino prospektu „pilnai užkrautos, net vidury dienos“.

Klubų „Brodvėjus“ ir „New Jork Club“ direktorius R.Načajus pastebėjo, kad į renginius ratuoti atvyksta ramesnių vakarėlių ir spektaklių dalyviai.

„Jei suformuoti sklypai, gyventojai gali statyti šlagbaumus, kitaip užsitverti teritorijas, kad aikštelėse prie jų namų nebūtų statomi svetimi automobiliai. Aišku, nemalonu, kad dėl mūsų veiklos žmonėms kyla sunkumų, tačiau automobilių parkavimas – sunkiai sprendžiama, ne tik senamiesčiui, bet ir naujiems gyvenamiesiems rajonams skaudi problema“, - pripažino DELFI pašnekovas.

Efektyviausia - nutempti mašinas

Energetikos ir ūkio departamento direktoriaus teigimu, savivaldybė reaguoja į gyventojų skundus, stato ženklus, įspėjančius, kad kieme automobilius gali palikti tik vietiniai gyventojai.

„Jei atvykę randa svetimus automobilius, žmonės gali kviesti policijos pareigūnus, mūsų įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojus, kurie blokuoja ratus. Efektyviausia priemonė būtų automobilio nutempimas, tačiau kol kas sunkoka tai daryti, nes pagal įstatymus nutempti mašiną galima tik tuo atveju, jeigu ji trukdo eismui“, - sakė V.Dastikas.

Vis dėlto, savivaldybės atstovo nuomone, jei automobilis stovi už draudžiamojo ženklo, jis trukdo eismui ir turi būti imamasi priemonių, kad jo ten nebeliktų.

„Netoli centro yra tuščių nemokamų aikštelių. Pavyzdžiui, prie Sporto rūmų pasistačius automobilį nueiti į senamiestį – 10 minučių, malonumas pasivaikščioti, didžiausia aikštelė prie Centrinės universalinės parduotuvės, nedaug mašinų puikioje aikštelėje Kalnų parko papėdėje, tačiau kiekvienas nori vos ne prie scenos privažiuoti“, - stebėjosi Vilniaus savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius V.Dastikas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją