Prie sankryžų teks stovėti trumpiau

Kaip aiškino projekto įgyvendinimą kuruosiančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius, naujos sistemos pagrindu bus eismo valdymo centras – dispečerinė, į kurią ateis informacija iš visų miesto sankryžų. Dispečerinėje bus matomas vaizdas pagrindinėse miesto sankryžose, o sistema automatiškai paskaičiuos geriausius ciklus sankryžose ir nukreips eismą.

Vairuotojai apie padėtį gatvėse bus informuojami švieslentėmis gatvėse ir internetu. Veikiant sistemai turėtų sumažėti laukimo prie sankryžų laikas, padidėti vidutinis automobilių srauto greitis. Sistema suteiks prioritetą viešajam ir specialiajam transportui. Sumanymo šalininkai tikina, kad išaugs viešasis saugumas, sumažės užterštumas ir triukšmas bei pagreitės reagavimas į eismo įrangos gedimus. Kaip šviesoforinio reguliavimo sistemos dalis kartu bus diegiama ir greičio matavimo sistema. Įdiegus projektą, per metus dešimtadaliu turėtų sumažėti degalų vartojimas ir 13 proc. sumažėti avaringumas. Manoma, kad per metus bus sutaupoma per milijoną kamščiuose iššvaistomų valandų.

Tokią sistemą turi tik pora Europos miestų – Londonas ir Berlynas. Žadama, kad Vilniuje diegiama sistema bus moderniausia regione, leisianti 20 – 30 proc. sumažinti transporto kamščių skaičių neplečiant esamo gatvių tinklo. Vilniaus miesto savivaldybė įsitikinusi, kad 2008 m. birželį kasdienybe tapę kamščiai taps praeitimi.

Atstos aplinkelį

Projekto konsultantai prieš pusantrų metų planavo, kad sistemos įdiegimas pareikalaus 105 milijonų litų, tačiau galutinė suma išaugo iki 145 milijonų. V. Antanavičius sako, kad tai lėmė infliacija, darbo jėgos brangimas, dar prisidėjo projekto finansavimo kaštai bei į vertę neįtrauktas rezervas (10 proc. darbams ir 5 proc. priežiūrai). Tačiau projekto kaina nustebino ne tik žurnalistus – ji nesuprantama ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Liberalų frakcijos seniūnui Vidmantui Martikoniui.

„Sankryžą pristatinėjant komitete, buvo sakoma, kad ji daugiausia gali kainuoti 50 – 60 milijonų, tačiau patvirtinta kaina – 145 milijonai“, - DELFI stebėjosi V. Martikonis.

Savivaldybė tikina, kad aplinkelis kainuotų keliskart daugiau, o automatizuotos sistemos efektyvumas bus toks pat.

Projektą įgyvendins tarptautinį konkursą laimėjusios UAB „Eismas“, UAB „Siemens“, UAB „Fima“ ir UAB „Hnit-Baltic geoinfoservisas“ tiekėjų grupė.

Šią savaitę DELFI jau

">skelbė, kad didžiausia problema vilniečiai laiko automobilių kamščius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją