Kaip DELFI pasakojo kelių transporto priemonių vairuotojus egzaminuojančios valstybės įmonės “Regitra” Egzaminų metodikos skyriaus vyresnysis specialistas Algimantas Tarabilda, pasikeitimai susiję su praktinio vairavimo įgūdžių ir elgsenos vairuojant kelių transporto priemones vertinimu.

A.Tarabilda pabrėžia, kad pasikeitė praktinio egzamino vertinimas, tačiau pats atlikimas beveik niekuo nesiskiria – automobilį ir toliau reikia mokėti pastatyti lygiagrečiai šaligatviui, sugebėti varyti atbulą ir pan.

“Išsamiau vertinsime šiuos dalykus, nes pamatėme, kad kartais dalis mūsų klientų šiuos veiksmus daro ilgai ir nuobodžiai. Reikia apsibrėžti, ką vis dėlto reiškia “mokėti” pastatyti transporto priemonę ir kada pasakyti, kad dar reikia eiti pasimokyti”, - kalbėjo A. Tarabilda.

Pavyzdžiui, patobulintose taisyklėse yra apibrėžta, kad vairuotojas automobilį į stovėjimo vietą vieną kartą turi pastatyti atbuline eiga “greitai ir tiksliai”. Taigi, anot Egzaminų metodikos skyriaus specialisto, vairuotojas negalės važinėti 5 – 6 kartus bandydamas atlikti pratimą.

“Norėtųsi matyti, kad vairuotojas vis dėlto moka tai padaryti. Tam, kuris moka, jokių problemų dėl to neturėtų kilti”, - patikino A. Tarabilda. Tačiau jis pripažįsta, kad naujoji tvarka visoje šalyje gali būti įgyvendinama ne iš karto – pirmiausia šių dalykų turėtų pradėti mokyti vairuotojų rengimo mokyklos.

Šiek tiek keičiasi ir vadinamas “trijų taškų apsisukimas”, kai norint apsisukti įjungus atbulinę pavarą siauroje gatvėje tenka pavažiuoti atbulomis ir vėl važiuoti į priekį.

A.Tarabilda aiškina, kad vairuotojas turės pademonstruotų šį pratimą ne tarp aukštų gairelių, kur viskas matoma, o realioje situacijoje. Dėl šios priežasties iki šiol naudotas aukštas gaireles turėtų pakeisti važiavimas tarp dviejų šaligatvių arba žemų gairelių.

“Vairuotojas turi suvokti save ir vairuojamą automobilį kaip vienetą, kur jis prasideda ir kur baigiasi, nes to ir pasigendama - matydamas tvorą vairuotojas į ją dažniausiai neįvažiuoja, o jei pasitaiko bortelis, visko būna”, - teigė A. Tarabilda.

Ko nereikalaujama, to ir nemoko

Be minėtų pakeitimų egzaminuose atsirado ir naujas pratimas - važiavimas su posūkiu į kairę arba į dešinę neišvažiuojant iš eismo juostos.

“Gyvenime tai kartais tenka daryti, kai reikia apsisukti pasinaudojus šalia kelio esančia teritorija. Ką nors pravažiavai – reikia apsisukti – atbulas įvažiuoji į kiemą arba kažkokį kitą pravažiavimą ir išvažiuoji”, - užduotį apibūdina specialistas.

Kiti pakeitimai aktualūs norintiems įgyti teisę vairuoti transporto priemonę su priekaba – iš jų bus reikalaujama sugebėjimo prikabinti ir atkabinti priekabą, gebėjimo manevruoti. Iki šiol keletas buvusių atskirų manevravimo su priekaba pratimų sujungti į vieną – važiavimą “S” raidės formos trajektorija. Vairuotojas turi sugebėti priekabą pastumti į šoną, jos galu kuo tiksliau privažiuoti prie rampos. Priekabą taip pat reikia mokėti įvaryti atbulomis į tam tikrą nedidelę erdvę.

“Tenka pripažinti, kad ko per egzaminus nereikalaujama parodyti, to niekas ir nemoko. Daugumoje mokyklų mokoma išlaikyti egzaminą, o ne vairuoti ir suvokti, ką darai kelyje”, - įsitikinęs Egzaminų metodikos skyriaus vyresnysis specialistas A. Tarabilda.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)