"Gyvenimas mėgsta paradoksus - mistifikaciją ryšių su visuomene veikla anksčiau ar vėliau turėjo prarasti ir gerai, kad taip įvyko tais pačiais metais, nes tai svarbu pačios profesijos sveikatingumui", - Eltai sakė Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos pirmininkė, Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos (IPRA) narė Jolanta Varapnickaitė-Mažylienė.

RsV kompanijos "DDB&Co. Katkevičius" darbą su politiku Rolandu Paksu, laimėjusiu šalies vadovo rinkimus, kolegos profesinės dienos proga gegužę - nežinia, rimtai ar ne - išrinko geriausiu praėjusių metų projektu ir skyrė "PRodukto 2002" vardą. R. Pakso pergalė rinkimuose nemaža dalimi lėmė, kad dalis visuomenės įtikėtų ryšių su visuomene specialistų įtaka, o pačios profesijos "reitingai" šokteltų aukštyn.

"Buvo sukurtas mitas, kad ryšiai su visuomene gali viską. Kaip ir būdinga daugeliui mūsų publikų, atsirado tiesiog aklas pasitikėjimas RsV agentūromis, imta netgi šiek tiek mistifikuoti pačią profesiją", - sakė J. Varapnickaitė-Mažylienė.

Agentūros "DDB&Co. Katkevičius" vadovas Aurelijus Katkevičius metų pradžioje minėjo, kad aistrų aplink "politinį" klientą visuomet verda daugiau negu apie "verslo". Aistroms pasiekus piką ir atsiradus pagrindo įtarti, kad Prezidento aplinka gali būti susijusi ryšiais su abejotinos reputacijos asmenimis, RsV vertinimas smuko.

"Labai blogai, kad požiūris į RsV kryptelėjo švytuoklės principu - atsirado nepasitikėjimas šia profesija ir nemąstoma apie tai, jog ryšiai su visuomene yra informacijos vadybos profesija", - mano J. Varapnickaitė-Mažylienė.

Pasak jos, kuo labiau bus laikomasi etikos kodeksų, tarptautiniu mastu pripažintų šios veiklos standartų, tuo mažesni bus RsV profesijos vertinimo svyravimai bei atsiras daugiau stabilumo. Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos vadovės nuomone, mūsų šalis priklauso toms posovietinėms valstybėms, kuriose neretai naudojami primityvūs veiklos metodai ir būdai, tačiau užsienio šalių ekspertams tokios praktikos nuostabos nekelia.

"Manyčiau, kad pirmiausia reikia laikytis profesinės veiklos standartų, savęs nesureikšminti ir net neleisti tokių tendencijų, nes kiekviena profesija yra tam tikra tarnystė žmogui", - sakė J. Varapnickaitė-Mažylienė.

Šiuo metu Lietuvoje veikia kelios dešimtys didesnių ir mažesnių RsV agentūrų, daugiausiai jų dirba su verslo klientais. Sąjungos vadovė prognozuoja, kad ateityje jos turės pasirinkti specializaciją ir nuspręsti, su kieno - verslo ar politikos - atstovais ateityje dirbti, nes kiekviena specializacija reikalauja tam tikrų žinių ir pasirengimo.

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga vienija fizinius asmenis. Ji aktyviai bendradarbiauja su Tarptautine ryšių su visuomene asociacija (IPRA). IPRA priklauso keturi Lietuvos atstovai, tarp kurių yra ir dabartinė Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjungos vadovė.

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga stengiasi perteikti šalies RsV verslo atstovams tarptautinę patirtį, supažindinti juos su naujausia informacija.

Didžiausios ryšių su visuomene agentūros šalyje yra "Alora", "A. Jonkus ir partneriai", "Viešųjų ryšių partneriai", "DDB&Co. Katkevičius", "Hill&Knowlton", "Komunikacija ir konsultantai", "Viešųjų ryšių idėjos", "Publicum" ir kitos.

Individuali A. Daugėlos įmonė "Zadora" buvo pirmoji RsV agentūra, teikusi marketingo, prekių "įvedimo" į rinką, kompanijų pozicionavimo paslaugas, įkurta 1993 metų kovo mėnesį. Pirmoji specializuota RsV veiklos įmonė - viešųjų ryšių agentūra "Multum Creditum" (lot. didelis pasitikėjimas) - buvo įsteigta 1993 metų birželį.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją