Jis atkreipė dėmesį į tai, kad trim dienom anksčiau čia 6 500 metrų aukštyje buvo numuštas karinis orlaivis „Antonov“.

O tai buvo įmanoma padaryti tik panaudojus „sunkiąsias priešlėktuvines sistemas“, praneša agentūra AFP.

Vokietijos žiniasklaidos priemonių WDR ir NRD bei „Suddeutche Zeitung“ leidinio žurnalistai kartu su Nyderlandų grupės ARGOS specialistais atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad iš tarpinės Donbase įvykusios Malaizijos oro linijų lėktuvo katastrofos ataskaitos, paviešintos šių metų rugsėjo mėn., dingo svarbi informacija.

Pasak žiniasklaidos, iš keturiolikto ataskaitos puslapio dingo duomenys apie tai, kad likus keletui dienų iki Malaizijos keleivinio lėktuvo „Boeing“ katastrofos Ukrainos valdžia išplatino pranešimą tarptautinėje pilotų informavimo sistemoje NOTAM dėl draudimo vykdyti skrydžius aukštyje iki 9750 metrų.

Šis sprendimas esą priimtas po to, kai separatistai numušė 6500 metrų aukštyje skridusį karinį lėktuvą „An-26“. Kadangi nebuvo priimtas sprendimas dėl visiško skrydžių vykdymo pavojingoje zonoje draudimo, žuvo 298 Malaizijos oro linijų lėktuvu skridę keleiviai, rašo newsru.com.

Apribojimas pradėtas taikyti praėjus septynioms valandoms po to, kai buvo numuštas karinis lėktuvas, tačiau 9750 metrai – tai tik šiek tiek mažiau nei vidutinis tolimuosius skrydžius vykdančių keleivinių lėktuvų aukštis. Numuštas Malaizijos oro linijų lėktuvas „Boing“ skrido 10 050 metrų aukštyje.

Stokholmo pasaulio problemų tyrimo instituto analitikas mano, kad Ukraina turėjo drausti visus skrydžius, vykdomus aukštyje iki 13 000 metrų.

„Kadangi buvo žinoma, kad „An-26“ galėjo būti numuštas tik pasitelkus sunkiosios klasės zenitinių raketų sistemas, vertėtų susimąstyti, kodėl Ukrainos valdžia nepriėmė sprendimo dėl visiško šio regiono oro erdvės blokavimo“, – teigia analitikas.

Pasak vokiečių žiniasklaidos, Ukrainos Transporto ministerija šių kaltinimų nekomentuoja.

Nyderlandai abejoja tragedijos tyrimo komisijos objektyvumu

„Iš ataskaitos pašalintas pranešimas susijęs būtent su šia lemtinga klaida, už kurią 298 lėktuvo keleivių sumokėjo savo gyvybėmis. Kodėl oficialioje tarpinės ataskaitos versijoje nėra šių duomenų?“ – rašo vokiečių leidinys „Der Spiegel“.

Nyderlandų parlamentinės opozicijos lyderis Pieteris Omtzigtas mano, kad ši ataskaita dėl kurios nors šalies pretenzijų galėjo būti pataisyta.

„Tikėtina, kad kuri nors šalis pateikė skundą. Kaip gi aš dabar galiu būti tikras, kad šį įvykį tiriančios instancijos yra nepriklausomos?“ – abejonėmis dalijosi P. Omtzigtas.

„Dalinis skrydžių virš Rytų Ukrainos draudimas slepia esminę problemą, susijusią su skrydžiais virš bet kurių konflikto zonų: sprendimus dėl oro erdvės blokavimo priima tos pačios valdžios institucijos, kurios yra atsakingos ir už gaunamas pajamas“, – rašoma vokiečių žiniasklaidoje.

Advokatas, atstovaujantis vokiečių aukų šeimoms, pareiškė įtarimą, kad Ukraina nenorėjo atsisakyti mokesčių už skrydžius, kurie, anot žiniasklaidos, kasdien siekia iki 2 mln. eurų.

DELFI primena, kad Ukrainos vyriausybė ir Vakarų šalys kaltina Rusiją netiesiogiai prisidėjus prie katastrofos, nes šalis tiekia separatistams raketines sistemas. Maskva ir separatistai bet kokią atsakomybę neigia.