Jie teigia iš karto nesupratę, ką rado. „L‘info“ kalbintas vyras teigė, kad iš pradžių norėjęs radinį salos lankytojams rodyti kaip dekoraciją, rašo „The Guardian“.

Tik vėliau salos gyventojai teigia supratę, kad tai gali būti labai svarbus objektas.

„Journal de L’île de la Réunion“ leidinyje dirbanti žurnalistė Julien Delarue atvykusiems policijos pareigūnams patvirtino žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad Sant Andre, šalia tos vietos, kur rasta lėktuvo nuolauža, aptiktas ir stipriai apgadintas lagaminas.

Tyrėjai turės išsiaiškinti, ar tarp šio radinio ir aptikto lėktuvo korpuso fragmento egzistuoja ryšys. Jų teigimu, didelė tikimybė, kad tai tik sutapimas.

Sprendžiant iš nuotraukų, kuriose užfiksuotas rastas lagaminas, nepanašu, kad šis daiktas būtų vandenyje išbuvęs 17 mėnesių.



Liudininkas pranešė, kad lagamino, galimai buvusio MH370 reisą vykdžiusiame lėktuve, dalis pragulėjo niekieno nepastebėta Reunjono paplūdimyje apie parą.

„Lagamino dalis čia guli nuo vakar, tačiau niekas į ją nekreipė dėmesio“, - „Le Parisien“ leidiniui sakė Johnny Begue‘as.

„Dar galima įžiūrėti lagamino užtrauktuką, pritvirtintą prie standžios medžiagos“, - pasakojo jis. „Tai neįtikėtina, mane krečia šiurpas“, - pridūrė jis.

Malaizijos lėktuvo dingimą ekspertai vadina viena didžiausių paslapčių aviacijos istorijoje.

Prancūzijos užjūrio teritorijos Reunjono pareigūnai ketvirtadienį sakė, kad šioje Indijos vandenyno saloje rasta mįslinga lėktuvo nuolauža dar nėra atpažinta, bet neatmestina, kad ji yra keleivinio lainerio „Boeing 777“ dalis.

Vietos valdžios pareigūnų pranešime sakoma, kad Prancūzijos civilinės aviacijos tyrimų agentūra BEA buvo paprašyta koordinuoti tarptautinį tyrimą dėl tos nuolaužos, kuri pakurstė viltis, jog ji padės išaiškinti oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo dingimo mįslę.

Lėktuvo nuolauža, rasta Indijos vandenyno saloje Reunjone „veikiausiai yra iš (keleivinio lainerio) „Boeing 777“, ketvirtadienį pareiškė Malaizijos premjeras Najibas Razakas, stiprėjant spėlionėms, kad ta detalė galbūt yra pernai kovą dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo.

„Pirminiai pranešimai leidžia manyti, kad ta nuolauža veikiausiai yra iš „Boeing 777“, bet dar turime patikrinti, ar ji iš reiso MH370“, – sakoma Najibo Rasako feisbuko pranešime.

Tyrėjai analizuoja rastos lėktuvo nuolaužos tikėtiną ryšį su MH370 reiso katastrofa

Aviacijos tyrėjai ketvirtadienį išvyko į Prancūzijai priklausančią Reunjono salą Indijos vandenyne, kur aiškinsis, ar į jos paplūdimį išmesta nuolauža yra dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo dalis.

Dviejų metrų ilgio nuolauža, kuri veikiausiai yra sparno elementas, buvo rasta trečiadienį žmonių, tvarkiusių vieną paplūdimį.

Šis radinys pakurstė viltis Malaizijoje ir visame pasaulyje, kad galbūt pavyks priartėti prie atsakymo, sprendžiant vieną didžiausių mįslių aviacijos istorijoje. Kita vertus, pareigūnai ir „Malaysia Airlines“ ragino nedaryti skubotų išvadų.

Prancūzijos, Malaizijos ir Australijos pareigūnai pradėjo aiškintis to objekto kilmę. Malaizija informavo savo ekspertų komandą į tą salą pasiųsianti ketvirtadienį.


„Kad ir kokia nuolauža yra rasta, ją reikia patikrinti, kad galėtume patvirtinti, ar ji priklauso MH370“, – susisiekimo ministras Liowas Tiongas Lai sakė žurnalistams Niujorke, pridūręs, kad tikisi sulaukti atsakymo „kiek įmanoma greičiau“.

Susisiekimo viceministras Abdul Azizas Kaprawi sakė, kad ekspertų grupę sudarys Malaizijos civilinės aviacijos departamento ir „Malaysia Airlines“ pareigūnai, prie kurių prisidės JAV bendrovės „Boeing“, dingusio lainerio „Boeing 777-200“ gamintojos, atstovai.

„Tikimės, kad per dvi dienas sugebėsime baigti patikrinimą“, – pažymėjo Abdul Azizas Kaprawi.

MH370 reiso lėktuvas, praeitų metų kovo 8 dieną skridęs iš Kvala Lumpūro į šiaurėje esantį Pekiną virš Pietų Kinijos jūros, mįslingai nukrypo nuo kurso ir veikiausiai pasuko į Indijos vandenyno pietinę dalį. Laineryje buvo 239 žmonės.

Pareigūnai, dalyvavę Australijos vadovaujamose paieškose, įsitikinę, kad laineris skrido virš Indijos vandenyno pietinės dalies ir ten nukrito.

Tačiau iki šiol nebuvo rasta jokių fizinių katastrofos įrodymų, nors Malaizijos institucijos sausį paskelbė, kad visi tame lėktuve buvęs žmonės laikomi žuvusiais.

Vienas liudininkas Reunjono saloje sakė, kad rastoji nuolauža buvo „pasidengusi kriauklelėmis“, o tai rodo, kad ji ilgą laiką buvo vandenyje.

Aviacijos saugumo ekspertas Xavier Tytelmanas sakė vietos žiniasklaidai, kad iš to objekto nuotraukų galima įžvelgti „neįtikėtinų panašumų“ su „Boeing 777“ sparno detale, vadinama flaperonu.

Tačiau optimizmą mažina faktas, kad tame regione anksčiau sudužo keli kiti lėktuvai – tarp jų oro bendrovės „South African Airways“ laineris „Boeing 747“, kuris nukrito į vandenyną netoli Mauricijaus salos 1987 metais. Tąsyk žuvo visi 159 tuo laineriu skridę žmonės.

„Malaysia Airlines“ pranešime sakoma: „Šiuo metu oro bendrovei būtų per anksti spėlioti dėl to flaperono kilmės.“

Per Australijos vadovaujamas paieškas buvo išnaršyta daugiau negu 50 tūkst. kv. km vandenyno dugno – apie 60 proc. paieškų zonos Indijos vandenyne, kuri buvo nustatyta remiantis palydovų pagautais MH370 lėktuvo signalais.

Tačiau paieškų laivai, velkantys modernias sonarų sistemas, iki šiol nerado jokių to orlaivio pėdsakų.

Reunjono nuo teritorijos, kuri yra laikoma labiausiai tikėtina lainerio sudužimo vieta, skiria maždaug 4 000 km. Okeanografai ir kiti ekspertai, dalyvaujantys diskusijose internete, aiškina, kad vandenyno srovės galėjo nunešti nuolaužą į tą salą.

Supykę dingusiųjų giminaičiai kaltino Malaizijos vyriausybę nekompetencija, slapumu ir nejautriu elgesiu su artimaisiais. Daugelis jų kėlė klausimų, kodėl paieškos yra sutelktos Indijos vandenyno pietuose.

Artimieji sakė mėginantys valdyti savo emocijas, kol bus baigtas naujojo radinio patikrinimas.

„Mūsų jausmai prieštaringi. Jeigu tai tiesa – bent jau žinosiu, kad galiu nusiraminti ir suteikti tinkamą atsisveikinimą su savo vyru. Tačiau kai kurie iš mūsų tebeturi vilties, kad jie kažkur likę gyvi“, – sakė Jacquita Gonzales.

Spėliojant dėl lėktuvo dingimo priežasčių dažniausiai buvo keliamos prielaidos, kad įvyko koks nors mechaninis arba struktūrinis lėktuvo gedimas, kad buvo įvykdytas lainerio užgrobimas arba teroro išpuolis, arba kad jo pilotas pradėjo elgtis neprognozuojamai..

Vis dėlto nebuvo rasta jokių pakankamai įrodymų kuriam nors scenarijui pagrįsti, o ši nežinia kurstė sąmokslo teorijas. Įvairios versijos buvo aptarinėjamos knygose, dokumentiniuose filmuose ir aktyviose interneto diskusijose.

Kai kurie spėliojo, kad lėktuvas galėjo būti nukreiptas skristi į Kazachstaną arba jį mėginta panaudoti kaip „skraidančią bombą“ atakuoti JAV kariniams objektams Diego Garsijos atole, bet jis buvo numuštas amerikiečių. Jungtinės Valstijos tokią prielaidą paneigė.