Kalbėdamas per „IQPC Fighter“ konferenciją Londone, karininkas pažymėjo, kad dėl šių priežasčių Ukraina iki šios dienos prarado 10 sraigtasparnių, devynis kovinius lėktuvus ir tris desantinius lėktuvus, rašo janes.com.

„Iš viso praradome penkis sraigtasparnius „Mi-8“ („Hip“) ir penkis „Mi-24“ („Hind“), šešis „Su-25“ („Frogfoot“), vieną „Su-24“ („Fencer“), du naikintuvus „MiG-29“ („Fulcrum“), taip pat vieną transportinį lėktuvą „An-26“ („Curl“), vieną žvalgybos lėktuvą „An-30“ („Clank“) ir vieną transportinį lėktuvą „Il-76“ („Candid“). Mano asmenine nuomone, (šių nuostolių) priežastys tos, kad per 23 nepriklausomybės metus mes nenaudojome savo orlaivių ar pilotų mūšiuose, taigi neturime patirties. Neskyrėme pakankamai lėšų pratyboms. Mūsų taktika ne visada buvo pati teisingiausia ir ne visada buvo išnaudota nešiojamų oro gynybos sistemų (MANPADS) žvalgyba“, - teigė jis.

Pasak pareigūno, kai kurios MANPADS sistemos buvo atgabentos iš Ukrainos karinių bazių ir vyriausybinių įstaigų, kurios pateko į separatistų bei rusų rankas kovo mėnesį aneksavus Krymą. Kai kurios iš jų buvo atimtos iš Ukrainos pajėgų šalies rytuose, o kai kurios atkeliavo tiesiogiai iš Rusijos. „5 proc. paskutinės Rusijos „humanitarinės kolonos“, atvykusios į Ukrainą, krovinio sudarė maistas ir vanduo, o likusią dalį – tokia karinė amunicija kaip sviediniai, minos ir sistemos MANPADS“, - sakė jis, pridurdamas, kad, jų manymu, separatistai šiuo metu naudoja maždaug 20 oro gynybos baterijų.

Kalbėdamas apie numuštus lėktuvus, jis pakartojo Ukrainos įsitikinimą, kad Malaizijos laineris buvo numuštas „Buk“ raketa „žemė – oras“, nors pati Rusija tvirtina, kad jį numušė Ukrainos oro pajėgų naikintuvas. „Buk“ yra labai technologiška ir nėra jokių galimybių per vieną mėnesį išmokyti žmogų, kaip ja naudotis. Mes manome, kad ji buvo atsiųsta iš Rusijos ir valdoma rusų komandos“, - sakė jis.

Karininkas pažymėjo, kad nuo metų pradžios, kai Kryme kilo krizė su Rusija, Ukrainos oro pajėgų misija nuo žvalgybos, transportavimo ir medicininio evakavimo perėjo prie atakų, kovinių paieškų ir gelbėjimo. „Su-27 („Flanker“) pabūklas pirmą kartą buvo panaudotas balandžio 15 dieną, ginant Kramatorsko oro uostą (Rytų Ukrainoje)“, - sakė jis.

Pasenusiam Ukrainos kariuomenės inventoriui sunku kovoti dabartinėmis mūšių sąlygomis. „Mūsų „Su-27“, „Su-24“, „Su-25“, „MiG-29“, ir L-39 daugiausia buvo pagaminti 9-ojo ir10-ojo dešimtmečių pabaigoje. Jie neprilygsta mūšiuose (šiuolaikinei technikai), o jų fizinė būklė yra nusidėvėjusi“, - pabrėžė jis.

Nors tokia flotilė dar gali skraidyti maždaug dešimt metų (Ukrainai atnaujinus jų elektroniką ir sistemas), oro pajėgos svarsto galimybę, kaip ateityje ją atnaujinti.

Tarp svarstomų variantų yra „Lockheed Martin“ naikintuvai „F-16C Block 52“, taip pat koviniai lėktuvai „Eurofighter Typhoon“, „Dassault Rafale“, „Saab Gripen E/F“, ir „Boeing F/A-18E/F Super Hornet“. „Norėtume įsigyti šiuos lėktuvus maždaug 2020 – 2030 metais“, - sakė jis, pridurdamas, kad Ukraina taip pat norėtų turėti nepilotuojamą kovos orlaivį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (533)