Kaip praneša JAV Nacionalinė transporto saugumo taryba (NTSB), traukinio vairuotojas pasinaudojo avariniais stabdžiais, kai traukinys važiavo 170 kilometrų per valandą greičiu, nors leistinas greitis buvo 80,5 kilometrų per valandą, praneša BBC.

Vis dėlto šios ekstrinės priemonės, kurių ėmėsi vairuotojas, padėjo greitį sumažinti tik iki 164 kilometrų per valandą, o tada įvyko avarija.

Duomenys apie greitį gauti iš traukinio nuolaužose rastos „juodosios dėžės“.

Robertas Sumwaltas iš Nacionalinės transporto saugumo tarybos žurnalistams pranešė, kad greičio kontroliavimo sistema „Amtrak“ Šiaurės rytų koridoriaus kelio atkarpoje, kur įvyko avarija, kol kas dar nėra įdiegta.

„Manome, kad jei ši sistema būtų sumontuota, avarija nebūtų įvykusi“, - patikino jis.

Iš Vašingtono į Niujorką vykęs „Amtrak“ traukinys nuo bėgių nuvažiavo naktį iš gegužės 12 į 13 d. Per katastrofą buvo sužeista daugiau nei 200 žmonių.

Gegužės 13 d. pranešta, kad per katastrofą žuvo septyni asmenys, nors iš pradžių buvo teigiama, kad avarija pareikalavo šešių gyvybių. Žuvusiųjų skaičius pasikeitė, kai gelbėtojai katastrofos vietoje rado dar vieną kūną.

Mašinistas avarijos momento neprisimena

Mašinistas sako neprisimenantis avarijos, per kurią žuvo septyni žmonės, nurodė jo advokatas.

JAV žiniasklaida traukinio vairuotoją įvardijo kaip 32 metų Brandoną Bostianą, gyvenantį Niujorke.
Jo advokatas Robertas Gogginas trečiadienio vakarą sakė „ABC News“, kad B.Bostianas negali paaiškinti, kaip įvyko katastrofa ir neprisimena, kaip ji įvyko.

B.Bostianas davė kraujo mėginį, atidavė tyrėjams savo mobilųjį telefoną ir bendradarbiauja su pareigūnais, pridūrė R.Gogginas.

Mašinistas atsimena tik tiek, kad vairavo traukinį, kai šis priartėjo prie avarijos vietos, o vėliau buvo „mėtomas“, nurodė ABC. Jis susirado savo mobilųjį telefoną ir iškvietė pagalbą, sakė R.Gogginas.

B.Bostianas patyrė smegenų sukrėtimą; jam taip pat buvo prakirsta galva – tai žaizdai prireikė 14 siūlių. Be to, jam buvo sužeistos kojos, sakė advokatas.

Tyrėjai nurodė, kad tas traukinys važiavo didesniu negu 160 km per valandą greičiu, kai inžinierius įjungė jo avarinius stabdžius, prieš pat nulekiant nuo bėgių prie Filadelfijos miesto. Traukinio greitis buvo dvigubai didesnis negu leistina tame ruože, o stabdžiai menkai tesulėtino sąstatą prieš jam nuriedant nuo bėgių.

Nacionalinė transporto saugumo valdyba (NTSB) perspėjo, kad paskelbtas pirmasis duomenų vertinimas tėra preliminarus ir kad reikės daugiau laiko, siekiant išsiaiškinti kas nulėmė geležinkelių bendrovės „Amtrak“ 188-ojo reiso traukinio, važiavusio iš Vašingtono į Niujorką, avariją.

Katastrofos vietoje ekspertai ieškojo įrodymų, o lokomotyvas ir vagonai perkeliami į saugią vietą, kur bus tiriami. Preliminari informacija iš dalies pagrįsta traukinio juodosios dėžės duomenimis.

„Mūsų uždavinys – ne tik išsiaiškinti, kas įvyko, bet ir kodėl tai įvyko, kad galėtume užtikrinti, kad tai nebepasikartotų“, – žurnalistams sakė NTSB tyrėjų grupės vadovas Robertas Sumwaltas, pridūręs, kad jo komanda įvykio vietoje dirbs savaitę.

Mašinistui „įjungus visus stabdžius“ 170 km per valandą važiavusio traukinio greitis sumažėjo tik iki 164 km per valandą, nurodė R.Sumwaltas, pabrėžęs: „Sulėtinti traukiniui reikia daug laiko ir didelio atstumo.“

Posūkyje, kuriame įvyko avarija, buvo galima važiuoti ne didesniu negu 80 km per valandą greičiu.

Pasak R.Sumwalto, greičio valdymo sistema, naudojama „Amtrac“ intensyvaus eismo Šiaurės Rytų koridoriuje tarp Vašingtono ir Niujorkos, dar nebuvo įdiegta katastrofos vietoje.

„Mums atrodo, kad jeigu tokia sistema būtų buvusi įdiegta šiame geležinkelio ruože, ši avarija nebūtų įvykusi“, – pabrėžė jis.

Pareigūnai perspėjo, kad kai kurie iš 243 keleivių ir įgulos narių, įtrauktų į traukinyje buvusių žmonių sąrašą, dar nėra rasti, todėl aukų skaičius dar gali padidėti.

Filadelfijos meras Michaelas Nutteris sakė, kad traukinių eismas tarp jo miesto ir Niujorko veikiausiai bus sustabdytas iki šios savaitės pabaigos.

„Aukomis galėjo tapti bet kuris iš mūsų tėvų, vaikų arba kas nors iš mūsų bendruomenių“, – sakė JAV viceprezidentas Joe Bidenas, pats dažnai važinėjantis šia populiaria linija tarp Vašingtono ir savosios Delavero valstijos.

„Amtrak“ man tarsi antra šeima – kaip ir daugeliui kitų keleivių“, – pridūrė jis.

Vairuotojas avarijos momento neprisimena

JAV keleivinio traukinio, kuris nulėkė nuo bėgių važiuodamas dvigubai didesniu greičiu negu leistina, mašinistas sako neprisimenantis avarijos, per kurią žuvo septyni žmonės, nurodė jo advokatas.

JAV žiniasklaida traukinio vairuotoją įvardijo kaip 32 metų Brandoną Bostianą, gyvenantį Niujorke.

Jo advokatas Robertas Gogginas trečiadienio vakarą sakė „ABC News“, kad B.Bostianas negali paaiškinti, kaip įvyko katastrofa ir neprisimena, kaip ji įvyko.

B.Bostianas davė kraujo mėginį, atidavė tyrėjams savo mobilųjį telefoną ir bendradarbiauja su pareigūnais, pridūrė R.Gogginas.

Mašinistas atsimena tik tiek, kad vairavo traukinį, kai šis priartėjo prie avarijos vietos, o vėliau buvo „mėtomas“, nurodė ABC. Jis susirado savo mobilųjį telefoną ir iškvietė pagalbą, sakė R.Gogginas.

B.Bostianas patyrė smegenų sukrėtimą; jam taip pat buvo prakirsta galva – tai žaizdai prireikė 14 siūlių. Be to, jam buvo sužeistos kojos, sakė advokatas.

Tyrėjai nurodė, kad tas traukinys važiavo didesniu negu 160 km per valandą greičiu, kai inžinierius įjungė jo avarinius stabdžius, prieš pat nulekiant nuo bėgių prie Filadelfijos miesto.

Traukinio greitis buvo dvigubai didesnis negu leistina tame ruože, o stabdžiai menkai tesulėtino sąstatą prieš jam nuriedant nuo bėgių.

Per šį incidentą dar per 200 žmonių buvo sužeisti.