Prancūzijos aplinkos apsaugos ir susisiekimo ministrė Segolene Royal teigia, kad lėktuvo „Airbus A320“ komanda į radijo pranešimus liovėsi reagavusi kovo 24 dieną 10.30 val., kai lėktuvas skrido virš Viduržemio jūros.

Skelbiama, kad 10.48 val. keleivinis lėktuvas sudužo į statų kalno šlaitą Prancūzijos Alpėse.

Minėtąsias 18 minučių lėktuvas laipsniškai iš 8,5 kilometrų aukščio nusileido iki 0,6 kilometrų. Per tą laiką jokio nelaimės signalo nepasiuntė.

Ministrės teigimu, tai, kas įvyko lėktuvo pilotų kabinoje „nuo 10.30 iki 10.31 val., buvo labai svarbu“. Ši informacija galėtų atsakyti į klausimą, kodėl įvyko kraupi nelaimė, pražudžiusi 150 žmonių.

Katastrofos vietą pamatė vienas pirmųjų: baisūs dalykai

Prancūzijos socialistų partijos parlamentaras Christophe‘as Castaneris buvo vienas iš pirmųjų, savo akimis iš paukščio skrydžio mačiusių lėktuvo katastrofos vietos siaubą, skelbia „The Guardian“.

„Ten stati kalnų virtinė, labai status šlaitas, todėl itin sudėtinga patekti. Matėme katastrofos vietą, baisūs dalykai. Akivaizdu, kad sumaitotame lėktuve yra aukų palaikų. Matėme moterų, vaikų, kūdikių. Taip, matėme kūdikių“, – žurnalistams sakė matytų vaizdų akivaizdžiai priblokštas politikas.

BFMTV politikas sakė, kad virš tragedijos vietos jie praskrido du kartus, kol suvokė, kad baltos dėmės yra ne sniegas, o lėktuvo liekanos.

„Turėjome vilties, kad pavyks rasti žmonių, kuriems pavyko išsigelbėti. Pamačius, kas liko iš lėktuvo, tokios vilties nebeliko“, – sako Ch. Castaneris.

Kalnų gidas Jean-Louis Bietrix, kuris lydėjo pirmuosius gelbėtojus, patvirtino, kad iš lėktuvo nieko neliko.

„Vienos nuolaužos, norint ką nors įžiūrėti, reikia žiūrėti labai atidžiai. Iš lėktuvo nieko neliko“, – patvirtino gidas.


Gelbėtojai ir pareigūnai kovo 24 dienos vakarą kalbėjo apie Prancūzijos kalnuose, kur mįslingomis aplinkybėmis sudužo Vokietijos keleivinis lėktuvas, išvystą „siaubingą vaizdą“. Skelbiama, kad per katastrofą žuvo visi 150 lėktuve buvę žmonės.

Germanwings“ lėktuvas „Airbus A320“, prieš suduždamas Prancūzijos Alpėse, nepasiuntė jokio nelaimės signalo.

Spėjama, kad per nelaimę neišgyveno nė vienas iš 144 keleivių ir šešių įgulos narių. Lėktuvas skrido iš Barselonos į Diuseldorfą.

Lėktuve buvo ir 16 moksleivių ir du mokytojai.

„Iš lėktuvo liko tik nuolaužos. Aukų kūnai neatpažįstami“, – vakar sakė vienas gelbėtojas.

Vokietijos užsienio reikalų ministras Frankas Walteris Steinmeieris, kuris taip pat buvo nuskridęs į nelaimės vietą, sakė išvydęs „siaubingą vaizdą“: „Artimųjų netekusių šeimų sielvartas neišmatuojamas. Privalome laikytis išvien“.

Darbuojasi „Germanwings“ lėktuvo sudužimo vietoje

Pliki kalnų šlaitai atokioje Prancūzijos Alpių vietovėje tapo daug iššūkių keliančia vieta tyrėjams, mėginantiems išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių sudužo oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvas, kuriuo skrido 150 žmonių.

Nedidelis oro uostas šalia slidinėjimo kurorto Barsijoneto tapo paskubomis įrengtu krizių centru, kur gelbėtojai, tyrėjai ir vyriausybės ministrai pradėjo darbą praėjus kelioms valandoms po mįslingos lėktuvo „Airbus A320“ katastrofos.

Ore nuolat burzgė sraigtasparniai, skrendantys į sunkiai pasiekiamą nelaimės vietą ant snieguotų Estropo kalnagūbrio šlaitų, kur lėktuvo nuolaužos yra pažirusios bent 2 km skersmens teritorijoje.

Vienas vietos ūkininkas, vardu Jeanas-Christophe'as, padėjęs gelbėtojams surasti katastrofos vietą, sakė radijui RTL, kad iš lėktuvo „beveik nieko neliko“.

„Mačiau lėktuvo dalis ir dūmus. Lėktuvo nuolaužos nebuvo labai didelės – matėm, kad jis visiškai subyrėjo į mažyčius gabalėlius; visiškai ištiško“, – pasakojo jis.

Sudėtingos aukų paieškos po didžiausios per kelis pastaruosius dešimtmečius aviacijos katastrofos Prancūzijos teritorijoje atsinaujino trečiadienį paryčiais, o vėliau dieną tragedijos vietą aplankys Europos lyderiai.

Vokietijos pigių skrydžių bendrovės „Germanwings“ reiso 4U9525 (GWI9525) lėktuvas, kuriame buvo 144 keleiviai, įskaitant 16 vokiečių paauglių, grįžtančių namo iš mokyklos organizuotos išvykos, krito aštuonias minutes, kol įsirėžė į kalno šlaitą. Nei vienas žmogus neliko gyvas.

Nors oro dispečeriai desperatiškai stengėsi susisiekti su pilotais, jokio atsako nebuvo sulaukta.

Šios katastrofos priežastis lieka mįslinga, bet pareigūnai jau rado vieną juodąją dėžę „Airbus A320“ sudužimo vietoje, kur nuolaužos yra išsibarsčiusios apie 1,6 ha teritorijoje.

Buvo mobilizuoti daugiau negu 300 policininkų ir 380 ugniagesių. Pulkininkas leitenantas Jeanas-Marcas Menichini sakė, kad 30 kalnų gelbėtojų vėl mėgins nuskristi į nelaimės vietą sraigtasparniu trečiadienį, kai prašvis. Dar apie 65 policijos pareigūnai mėgina ten užkopti pėsčiomis. Penki tyrėjai nakvojo incidento vietoje.

Prireiks „bent savaitės“ išnaršyti tai atokiai vietai, nurodė J.-M.Menichini, pridūręs, kad palaikams išgabenti reikės „bent kelių dienų“.

Antradienį iš vyriausybės sraigtasparnio nufilmuotame vaizdo įraše matėsi smarkiai raižyti, vietomis snieguoti kalnų šlaitai, išraižyti gilių tarpeklių. Smulkios sulamdyto metalo nuolaužos buvo pažirusios ant vieno šlaito.

Lėktuvas buvo „visiškai sunaikintas“, sakė vienas vietos įstatymų leidėjas, praskridęs virš incidento vietos ir pridūręs, kad vaizdas buvo „šiurpus“.

„Didžiausios kūnų dalys, kurias pamatėme, buvo ne didesnės negu lagaminas“, – sakė vienas tyrėjas.