Abiejų šalių lyderiai iš vidaus apžiūrėjo lėktuvą, kuris atskrido į Sočio oro uostą iš Jakutsko miesto Sibire, vykdant jo bandymų programą.

Lyderiai taip pat išmėgino vietas pilotų kabinoje: S.Berlusconi sėdo į lėktuvo kapitono krėslą, D.Medvedevas užėmė antrojo piloto vietą, o V.Putinas stovėjo prie navigatoriaus krėslo.

Visi trys pasidalino savo įspūdžiais apie naująjį lainerį, kurį kuriant taip pat dalyvauja Italija, ir nusprendė, kad "Superjet" laukia didelė ateitis.

Vyriausiasis lakūnas bandytojas Aleksandras Jabloncevas sakė žurnalistams, kad naujasis laineris ore išbuvo jau daugiau nei 2 000 valandų. Jo bandymų programa artėja prie pabaigos, jos metu nebuvo užfiksuota jokių didesnių sutrikimų.

"Superjet" avionikoje naudojama Rusijoje sukurta programinė įranga. Lėktuvas valdomas vien elektroninėmis sistemomis, o pilotas lainerį nukreipia vienintele svirtimi. Pilotų kabinoje taip pat veikia palydovinės navigacijos sistemos, priimančios tiek JAV Pasaulinės vietos nustatymo sistemos (GPS), tiek analogiškos Rusijos sistemos GLONASS palydovų signalus.

"Lėktuvas pasiruošęs pakilti bet kurią akimirką - reikalingas tik sprendimas", - lainerio kapitonas sakė garbingiems svečiams.

Prieš atvykdami į oro uostą, V.Putinas, D.Medvedevas ir S.Berlusconi dalyvavo oficialiuose pietuose, per kuriuos Rusijos prezidentas dar kartą pakvietė Italijos lyderį atvykti į 2014 metais Sočyje vyksiančią žiemos olimpiadą.

Apžiūrėjęs naująjį lainerį, S.Berlusconi išskrido į Italiją.

"Sukhoi Superjet 100" Rusija kuria bendradarbiaudama su keliomis užsienio bendrovėmis. Pirmasis eksperimentinis laineris buvo pagamintas 2007 metų rugsėjį Rusijos Tolimųjų Rytų mieste Komsomolske prie Amūro. Pirmasis jo skrydis įvyko 2008 metų gegužės 19 dieną.

Naujieji laineriai bus pritaikyti skraidinti 75-95 keleivius. Jų variklius sukūrė Rusijos aviacijos įmone "Saturn" ir Prancūzijos bendrovė "Snecma".

Iš viso atlikta jau per 950 bandomųjų "Superjet" skrydžių, kurių bendra trukmė - 2245 valandos. Iki šiol gauti jau 164 užsakymai šiems laineriams, taip planuojama parduoti dar 53 lėktuvus. Pirmuosius "SSJ 100" įsigis Rusijos oro bendrovės "ArmAvia" ir "Aeroflot".