Apie tai pranešė oro pervežimų bendrovės „Kogalymavia“, kuriai ir priklausė šis lėktuvas, generalinio direktoriaus pavaduotojas, skelbia newsru.com.

TASS perdavė bendrovės atstovo žodžius, esą sistemingi patikrinimai atmeta galimybę, kad lėktuve galėjo būti „nuovargio įtrūkimų“. Taip pat avialinijos pažymi, kad joks sistemų gedimas negalėjo baigtis lėktuvo subyrėjimu ore.

„Nėra tokių lėktuvo sistemų gedimų, nėra tokios gedimų kombinacijos, kuri galėtų baigtis lėktuvo subyrėjimu ore“, – pirmadienį, lapkričio 2 dieną, spaudos konferencijoje Maskvoje teigė bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas.

Pasak A. Smirnovo, „Airbus“ negali subyrėti netgi viršijus ribines perkrovas, nes lėktuvo automatika užkerta kelią pilotų mėginimams atlikti kokius nors staigius manevrus.

„Todėl vienintelė galima priežastis – tai grynai fizinis, mechaninis poveikis lėktuvui“, – reziumavo A. Smirnovas.

Aleksandras Snagovskis, Aleksandras Smirnovas

Jis nepatikslino, koks konkrečiai poveikis tai galėjo būti, teigdamas, kad būtina sulaukti tyrimo rezultatų.

Rusijos keleivinio lėktuvo, kuris šeštadienį sudužo Egipte, pilotai buvo „visiškai“ praradę orlaivio valdymą ir nemėgino užmegzti radijo ryšio prieš jam sudūžtant, pirmadienį pareiškė vienas to lainerio oro bendrovės pareigūnas.

„Įgula visiškai prarado valdymą, ir dėl šios priežasties nebuvo nei vieno mėginimo užmegzti ryšį“, – per spaudos konferenciją sakė oro bendrovės „Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojas A. Smirnovas.

Tuo pat metu „Kogalymavia“ patvirtino, kad anksčiau buvo pažeista šio lėktuvo galinė dalis. Oro pervežimų bendrovė taip pat neneigė, kad darbuotojams vėluojama išmokėti atlyginimus, tačiau pabrėžė, kad neturi ekonominių problemų, kurios galėjo kaip nors paveikti skrydžių saugumą.

Sudužęs А321 esą buvo „puikios techninės būklės“.

„Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, sudužęs А321 buvo puikios techninės būklės, o per paskutinius penkis skrydžius А321 ekipažas specialiame žurnale nepateikė nė vienos pastabos apie problemas.

Šaltinis: gauti pirmieji „juodųjų dėžių“ duomenys

Su pirmaisiais „juodųjų dėžių“ tyrimo rezultatais susipažinęs šaltinis agentūrai „Reuters“ pranešė, kad lėktuvas A321 nepatyrė išorinio poveikio, o pilotas nepranešė dispečeriui apie kokius nors nesklandumus prieš tai, kai laineris dingo iš radarų.

Pirmoji apie „juodųjų dėžių“ šifravimo rezultatus pranešė agentūra „Reuters“.

Ji taip pat paskelbė, kad tyrime dalyvavę Egipto pareigūnai teigia, jog lėktuvas išoriškai nebuvo paveiktas.

„Kommersant“: dėl Rusijos lėktuvo katastrofos – trys versijos

Ekspertai mano, kad pagrindine Rusijos lėktuvo „Airbus 321“ katastrofos priežastimi tapo sprogimą sukėlęs salono išsihermetinimas, ir kelia pagrindines šio įvykio versijas.

Jie nurodo, kad katastrofos tyrimas gali užsitęsti, ir pasitelkia teroristinio akto danguje virš Lokerbio pavyzdį, rašo RBK.

Kaip skelbia Rusijos laikraštis „Kommersant“, oro bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvo sudužimo vietoje Egipto Sinajaus pusiasalyje ekspertai išsiaiškino, kad lėktuvas į atskiras dalis subyrėjo dar ore – tai liudija po plačią teritoriją išsibarsčiusios lainerio nuolaužos.

Panašus vaizdas buvo tiriant 1997 metų „An-24“ katastrofą prie Čerkesijos.

Tuomet lėktuvo sudužimo priežastimi buvo įvardytas korpuso irimas dėl korozijos, kurią sukėlė lėktuvo eksploatacija Afrikoje. Techninės lėktuvo priežiūros ekspertai nepastebėjo šios problemos, slypėjusios „sunkiai pasiekiamose pogrindinių dalių zonose“.

Skrydžio metu padidėjus konstrukcijų apkrovai, lėktuvas suskilo.

Tačiau ekspertai pataria neskubėti lyginti „An-24“ – „nuvaryto arklio“ – katastrofos su šiuolaikiniu lėktuvu, kuris buvo praėjęs visas būtinas techninio aptarnavimo procedūras.

Dėl šios priežasties neatmetama nedidelio sprogimo bagažo skyriuje versija. Bomba nebūtų suplėšiusi lėktuvo į gabalus, bet ji dėl staigių slėgio pokyčių galėjo sukelti sprogstamąjį lėktuvo išsihermetinimą.

Panašiai buvo įvykę 1988 metais danguje virš Škotijos Lokerbio vietovės. Tuomet ekspertai trejus metus negalėjo išsiaiškinti, dėl ko sudužo oro linijų bendrovės „Pan American“ laineris „Boeing 747“.

Tik tuomet, kai buvo surinktos visos aptiktos lėktuvo nuolaužos, viename iš fiuzeliažo apdailos lakštų buvo pastebėta arbūzo dydžio skylė.

Bomba buvo padėta nedideliame tranzistoriuje ir suveikė bagažo skyriuje. Vėliau Libijos valdžia išdavė Didžiajai Britanijai už šią lėktuvo katastrofą atsakingą teroristą. Jis sėdėjo kalėjime, bet dėl sveikatos problemų buvo grąžintas į Tripolį, kur jį sunkios būklės vėl aptiko Muamaro Gadafi priešininkai, užėmę Libijos sostinę.

Dar viena galima fiuzeliažo subyrėjimo priežastimi ekspertai laiko seną įtrūkimą. 2001 metais, kai šis lėktuvas dar nepriklausė oro linijų bendrovei „Kogalymavia“, Kairo oro uoste tūpęs „Airbus“ uodega kliudė tūpimo taką.

Šis incidentas pažeidė konstrukcijų geometriją. Tuomet visi defektai buvo pašalinti, bet neatmetama, jog kažkas liko nepastebėta.

Lėktuvo salonas galėjo išsihermetizuoti ir dėl netvarkingo variklio. Vadinamo nelokalizuoto turbinos gedimo atveju nutrūkusios nuo jos mentės, pasak specialistų, išlekia laukan milžinišku greičiu ir judėdamos viena plokštuma gali perrėžti lėktuvo fiuzeliažą ar sparną tarsi pjoviklio diskas.

Įrašymo prietaisų duomenys parodys, kaip prieš katastrofą dirbo lėktuvo sistemos, taip pat atskleis, kokių veiksmų ėmėsi ekipažas.

Galbūt katastrofos priežastis ekspertams atskleis paskutiniai pilotų pokalbiai, jei tik jie spėjo suprasti, kas vyksta. Visapusiškam tyrimui reikės surinkti visas „Airbus“ nuolaužas ir iš jų sudėti lėktuvo korpusą. Tiks kruopšti visų lėktuvų elementų analizė ir galimų sprogimo pėdsakų paieškos parodys, dėl ko iš tikrųjų sudužo laineris.

Oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas sudužo spalio 31 dienos rytą Sinajaus pusiasalyje. Juo skrido 224 žmonės – Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos piliečiai. Jie visi žuvo.

Antrasis lainerio katastrofos Sinajuje gabenantis lėktuvas išskris iš Egipto į Rusiją pirmadienio vakarą

Antrasis lėktuvas, gabenantis žmonių, žuvusių per Rusijos keleivinio lainerio katastrofą Sinajaus pusiasalyje, palaikus, išskris iš Egipto pirmadienio vakarą, pranešė Rusijos pareigūnai, aukų artimiesiems ruošiantis dalyvauti atpažinimo procese Sankt Peterburge.

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerija nurodė, kad antrasis lėktuvas turėtų išskristi iš Kairo 18 val. Grinvičo (20 val. Lietuvos) laiku, bet neužsiminė, kiek palaikų bus pargabenta tuo reisu.

Pirmadienį paryčiais į antrąjį didžiausią Rusijos miestą atskrido pirmasis lėktuvas, pargabenęs 140 žuvusiųjų palaikus, nurodė pareigūnai, patikslinę ankstesnę informaciją, kad buvo parskraidintos 144 aukos.

Kelių šalių tyrėjai prisidėjo prie Egipto vadovaujamo tyrimo, siekdami nustatyti, dėl kokių priežasčių šeštadienį nukrito Rusijos oro bendrovės „Kogalymavia“ 9268-ojo reiso lėktuvas, skraidinęs 224 žmones. Tas laineris sudužo tuojau po to, kai pakilo iš Šarm el Šeicho kurorto skristi į Sankt Peterburgą, o visi jame buvę žmonės žuvo. Pasak ekspertų, lėktuvas subyrėjo būdamas aukštai ore.

Nepaprastųjų situacijų ministerija nurodė, kad jos paieškų misiją atokioje Sinajaus vietovėje planuojama baigti iki pirmadienio 20 val. Grinvičo (22 val. Lietuvos) laiku.

Vienas ministerijos atstovas pirmadienį sakė naujienų agentūroms, kad tyrėjai iki šiol rado 12 lėktuvo fiuzeliažo segmentų ir žuvusiųjų asmeninių daiktų.

JAV: nėra „tiesioginių įrodymų“, kad kalti teroristai

JAV nacionalinės žvalgybos gynybos direktorius Jamesas Clapperis pirmadienį pareiškė neturįs jokių „tiesioginių įrodymų“, kad Rusijos keleivinio lėktuvo katastrofos savaitgalį Egipte priežastis buvo teroro išpuolis.

Kalbėdamas gynybos vadovų susitikime Vašingtone J.Clapperis sakė, kad „vargu“ ar „Islamo valstybės“ grupuotė būtų galėjusi įvykdyti tokį išpuolį, tačiau pridūrė, kad „nenorėtų atmesti tokios galimybės“.

„Mes neturime jokių tiesioginių teroristų kišimosi įrodymų“, – sakė jis.