Tačiau specialistams neduoda ramybės klausimas, kaip Pchenjanas išvengė Jungtinių Tautų šaliai įvestų griežtų sankcijų ir sugebėjo įsigyti pačios moderniausios slidinėjimo įrangos iš Kanados, Švedijos ir Italijos, skelbia „The Telegraph“.

Pirmajam Šiaurės Korėjoje slidinėjimo kurortui pradėjus priiminėti pirmuosius lankytojus, bandoma išsiaiškinti, kaip Šiaurės Korėjai pavyko gauti šiuolaikinių sniegomobilių iš Kanados, modernių sniego gamybos mašinų iš Italijos bei vokiškų sniego valytuvų – kitaip tariant: kur dingo sankcijos?

Slidinėjimo kurortas Masiko tarpeklyje – Šiaurės Korėjos jaunojo lyderio asmeninis projektas. Būtent jis praeitais metais nurodė šalies kariuomenei jam pastatyti „pasaulinės klasės“ slidinėjimo kurortą. Kim Jong Unas Naujuosius metus sutiko slidinėjimo trasoje ir išdidžiai visiems kartojo, jog sąlygos kurorte – tiesiog nepriekaištingos.

Šiuo metu jau mažiausiai vienas tarptautinis kelionių organizatorius siūlo keliones į slidinėjimo kurortą Šiaurės Korėjoje – keturios dienos jame (išvykstant iš Pekino) kainuoja apie 1200 svarų (5000 Lt). Tačiau klausimas, kaip Pchenjanui pavyko be trukdžių susipirkti visą reikiamą įrangą, ir toliau prašosi atsakymo.

Vos prieš kelis mėnesius Pchenjanui neleista už 4,5 mln. svarų (18,75 mln. Lt) įsigyti keltuvų iš Šveicarijos gamintojo „Bartholet Maschinenbau AG Flums“ – Šveicarijos valdžia pareiškė, jog bendrovė netieks „infrastruktūros ir įrangos prabangiai sporto bazei“. Tuo metu Šiaurės Korėjos atsakas buvo kaltinimai Šveicarijai tokiu sprendimu „brutaliai pažeidus žmogaus teises“.

Atrodo gana tikėtina, jog Šiaurės Korėjai pavyko apeiti sankcijas įrangą slidinėjimo kurortui įsigyjant iš trečiųjų šalių tiekėjų.

„Ski-Doo“ sniegomobiliai, kuriuos gamina Kanados piliečiui priklausanti bendrovė „Bombardier Recreational Products & Vehicles“, užfiksuoti naujienų agentūros AFP išplatintose nuotraukoje iš Šiaurės Korėjos slidinėjimo kurorto. Ketvirtadienį paviešintoje nuotraukose matomi mažiausiai septynios Švedijos bendrovės „Areco“ pagamintos sniego mašinos ir dvi sniego valymo mašinos iš Italijos gamintojo „Prinoth“. Buvo galima pamatyti ir Vokietijos gamintojo „Pisten Bully“ produktą – dar vieną sniego valymo mašiną.

„Sniegomobiliai – tikros prabangos prekės, todėl Jungtinių Tautų Saugumo Taryba draudžia jų pardavimą Šiaurės Korėjai. Jeigu jie nepatenka į Pchenjanui draudžiamų prekių sąrašą, neabejotinai turėtų jame kuo skubiau atsirasti“, - teigia anonimu panorėjęs išlikti JT sankcijų specialistas.

„Šveicarija patvirtina, jog įranga slidinėjo kurortui yra draudžiama, todėl ši taisyklė galuoja ir sniego valymo bei gamybos mašinoms“, - pridūrė specialistas.

Po 2006 metais Šiaurės Korėjos įvykdyto branduolinio bandymo Europos Sąjunga sudarė sąrašą „prabangos prekių“, kurias uždrausta įvežti į Šiaurės Korėją. Sąraše buvo konkrečiai minima ir „įranga slidinėjimui, golfui, nardymui ir vandens sportui“, „prabangios transporto priemonės (sausumai, vandeniui ar orui), taip pat jų aksesuarai ir atsarginės dalys“.

„Areco“ vykdomasis direktorius Johanas Erlingas teigia „neturįs supratimo“, kaip mažiausiai septynios „Areco“ sniego gaminimo mašinos galėjo atsidurti Šiaurės Korėjos. Anot vadovo, vienintelis galimas variantas, jog jo bendrovės gaminamą produkciją Pchenjanas įsigijo per tarpininkus – tiek oficialius, tiek neoficialius.

Anot J. Erlingo, septynios sniego gaminimo mašinos, kurias įamžino KCNA naujienų agentūra, žinomos „Areco Supersnow“ pavadinimu, kainuoja nuo 13 tūkst. 900 (57 tūkst. 929 Lt) iki 22 tūkst. 400 svarų (93 tūkst. 354 Lt) už vieną.

Kaip Šiaurės Korėjai pavyko įsigyti tiek daug sniego gaminimo mašinų be gamintojo žinios, J. Erlingas teigia nežinantis. „Areco“ per metus parduoda apie 40 tokių mašinų perpardavėjui iš Kinijos. Anot bendrovės vadovo, Šiaurės Korėjoje nufotografuoti modeliai – ne senesni nei 1,5 metų.

Italijoje pagamintos sniego valymo mašinos, įamžintos nuotraukose, yra „Prinoth BR350“ (geltonos spalvos) ir „Prinoth Bison X“ (sidabro spalvos).

Nuo 2006 metų gaminami BR350 šiuo metu internete pardavinėjami už 48 tūkst. 400 svarų (201 tūkst. 711 Lt), o nuo 2008 metų gaminami „Bison X“ kainuoja dar brangiau.

Raudonos spalvos Šiaurės Korėjos slidinėjimo kurorte nufotografuota sniego valymo mašina – „Pisten Bully“ - pagaminta ji Vokietijoje. Internete tokių mašinų galima įsigyti už 70 tūkst. svarų (291 tūkst. Lt).

Žurnalistams susisiekti su „Prinorth“, „Bombardier Recreational Products & Vehicles“ ir „Pisten Bully“ ir gauti komentarą, kaip jų produkcija atsirado Šiaurės Korėjoje, nepavyko.

Sniegomobilių perpardavinėtojas iš Norvegijos Bjørnas Erikas Skjærvikas teigia, jog AFP nuotraukose įamžintas aparatas yra „Skidoo GT550“, pagamintas 2011, 2012 ar net 2013 metais. Tokių mašinų kaina siekia nuo 4500 iki 7260 svarų (18 tūkst. 754 Lt iki 30 tūkst. 256 Lt).

Slidinėjimo specialistai teigia, jog Šiaurės Korėjos slidinėjimo kurortui įsigyta technika pagaminta slidinėjimo rinkos lyderių.

Tačiau keltuvas, kuriame sėdintis buvo nufotografuotas Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas, yra seno modelio. Jame vos dvi sėdimos vietos, kai šiuolaikiniais keltuvais gali kilti po mažiausiai keturis žmones.

Šiaurės Korėjos pareigūnai tikisi, jog Masiko slidinėjimo kurorte sezono metu kiekvieną dieną linksminsis po mažiausiai 5 tūkst. žmonių. Slidinėjimo pasas kainuoja 30 svarų (125 Lt).

Per metus iš slidinėjo kurorto tikimasi mažiausiai 37,8 mln. svarų (157 mln. Lt) pajamų.

Satomas slidinėjimo kurortas Šiaurės Korėjoje rugsėjo pabaigoje: