Oro pajėgos pernai metais keturiems mėnesiams uždraudė pakilti savo naikintuvams F-22, kad būtų ištirta deguonies trūkumo problema, kurios priežastys ir toliau lieka neaiškios.

Oro pajėgos nustatė daugybę pilotų saugumo taisyklių naikintuvuose F-22. Teigiama, kad deguonies problemos pasitaiko labai retai, tačiau kai kurie pilotai jau atsisakė skraidyti šiais naikintuvais.

Pentagonas pranešė, kad antradienį, gegužės 15 dieną, paskelbtos saugumo priemonės numato, jog naikintuvams F-22 teks atsisakyti tolimųjų oro patruliavimo misijų Aliaskoje. Šis naikintuvas niekada nebuvo naudojamas kovoje.

Gynybos sekretorius sulaukė prašymo į šiuos lėktuvus įmontuoti atsarginio deguonies sistemą, tad pirmosios tokios sistemos bus įdiegtos gruodžio mėnesį.

„Mes esminės priežasties nenustatėme, - sakė Pantagono spaudos atstovas George'as Little'as. - Tai galėtų būti kažkas susiję su deguonies sistema. Prie orlaivio hipoksijos gali prisidėti ir kiti orlaivio aspektai, galbūt perkrovos, aukštis, kuriame lėktuvas skrenda“.

Nuo 2008 metų balandžio iki 2011 metų sausio pasitaikė dvylika hipoksijos (deguonies trūkumo) atvejų, kai pilotams svaigo galva ir aptemdavo sąmonė.

Nerimaujama, kad su panašiomis problemomis gali susidurti ir „Lockheed Martin“ sukurti naujieji naikintuvai F-35.

„Manau, galiu drąsiai sakyti, kad visa vadovybė susirūpinusi dėl to“, - konstatavo Pentagono spaudos atstovas Johnas Kirby.

Naikintuvai F-35 turės daugumą tų pačių funkcijų, kaip ir F-22, tik negalės skristi taip aukštai ir taip greitai.