Kaip pranešė laikraštis "The New York Times", remdamasis šio tipo ginkluotės gamintojais, raketa S-200, kuriomis buvo šaudoma per priešlėktuvinės gynybos pratybas, sunaikinta taikinį tūkstančiais plieninių rutuliukų, kurie išmetami priartėjus prie taikinio. Tuo tarpu iš jūros ištrauktose lėktuvo nuolaužose rasta nedidelių skylučių, panašių į kulkų skyles, pažymi Amerikos laikraštis.

Tačiau Ukrainos priešlėktuvinės gynybos kariuomenės vyriausiasis vadas Vladimiras Tkačiovas neigia, kad Rusijos lėktuvą galėjo numušti Ukrainos raketa.

Kaip jis pareiškė pirmadienį, "objektyvios kontrolės duomenys rodo, kad tuo metu, kai lėktuvas dingo iš lokatorių, raketa S-200, kuri neva galėjo būti susijusi su katastrofa, jau buvo vandenyje".

Ukrainos prezidentas Leonidas Kučma pirmadienį Kijeve žurnalistams pareiškė, kad Ukraina suinteresuota nustatyti TU-154 katastrofos priežastį.

L.Kučma pabrėžė, jog galimybė, kad raketa pataikė į lėktuvą "techniškai neįmanoma", bet pažymėjo, kad "teoriškai galima viskas".

Prezidentas pranešė du kartus svarstęs su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu lėktuvo tragediją. "Atsižvelgiant į tai, jog raketa pagaminta Rusijoje, mes sutarėme, kad abi šalys suinteresuotos padėti tašką šiuo klausimu", - sakė Ukrainos prezidentas ir pridūrė, kad dabar laukiama abiejų šalių specialistų, kurie yra Sočyje, išvadų.

Tuo tarpu Juodojoje jūroje lėktuvo Tu-154 "juodųjų dėžių", nuolaužų ir žuvusiųjų palaikų bus ieškoma tol, kol yra vilties surasti medžiagos, kuri padėtų išaiškinti katastrofos priežastis. Paieškos operacijoje dalyvauja 152 gelbėtojai ir 11 laivų bei katerių. Be Rusijos komisijos narių, taip pat dirba 34 ekspertai iš Izraelio. Paieškos zona gali būti išplėsta, nes per pastarąsias dvi paras katastrofos vietoje buvo nedidelė audra, kuri galėjo toliau nunešti žuvusiųjų kūnus ir lėktuvo nuolaužas.

Rusijos aviacijos kompanijos "Sibir" keleivinį lėktuvą Tu-154 , skridusį iš Tel Avivo į Novosibirską, praėjusį ketvirtadienį katastrofa ištiko virš Juodosios jūros, už 185 km į pietvakarius nuo Sočio. Lėktuve buvo 66 keleiviai ir 12 įgulos narių. Tiriamos dvi pagrindinės katastrofos versijos - teroro aktas ir Ukrainos priešlėktuvinės gynybos raketos pataikymas.