Kaip praneša „Vesti“, remdamasis turimu šaltiniu, likus kelioms sekundėms iki katastrofos „FlyDubai“ oro linijų lėktuvo „Boeing 737-800“ įgulos vadas tupdydamas lėktuvą antrą kartą atjungė autopilotą ir lėktuvas „nėrė“ į apačią.

„Nesijaudink, trauk!“ – štai tokie žodžiai pilotų kabinoje nuskambėjo likus 20 sekundžių iki tragedijos, rašo zn.ua.


Manoma, kad pilotai nieko negalėjo padaryti su lėktuvu, priekine dalimi lėkusiu į žemę. Pagal vieną iš specialistų pateikiamų versijų pilotas atjungė automatiką ir mėgino pakeisti lėktuvo padėtį į horizontalią, tačiau būtent tuo momentu įsijungė šalia kylio esančio stabilizatoriaus pikiravimo režimas.


Vis dėlto kol kas nėra aišku, kodėl taip įvyko. Šis režimas įjungiamas nuspaudus atitinkamą mygtuką, taigi turbulencijos metu įgulos vadas pereidamas prie rankinio režimo galėjo netyčia kliudyti šį mygtuką ir to nepastebėti, nes jis skundėsi nuolat patiriamu nuovargiu. Kitas variantas – automatikos gedimas.


DELFI primena, kad naktį iš kovo 18 į 19 d. „FlyDybai“ skrydžių bendrovės lėktuvas „Boeing 737-800“ vykdydamas reisą iš Dubajaus į Rostovą prie Dono sudužo, kai antrą kartą buvo bandoma jį nutupdyti. Žuvo visi lėktuve buvę 62 žmonės.

Kaip galimos katastrofos priežastys įvardijamos ekipažo klaida, nepataisomas techninis gedimas ir sudėtingos oro sąlygos.

Rusijos Rostovo prie Dono miesto oro uoste sudužęs lėktuvas „Boeing 737-800“ ėmė kristi iš karto po to, kai buvo atjungtas autopilotas, tačiau teigiama, kad „ištraukti“ lėktuvo rankiniu būdu pilotai neturėjo jokios galimybės, nes įsijungė stabilizatorius, o šiame režime aukščio reguliavimas nėra efektyvus ir lėktuvas beveik visiškai nereaguoja į atliekamus veiksmus.

„Rossija 1“ televizijos kanalo pateikiamais duomenimis, pagal išankstinę įvykių versiją po sprendimo sukti dar vieną ratą lėktuvas ėmė trauktis į 1500 metrų ešeloną, o praėjus 40 sekundžių įgulos vadas išjungė autopilotą anksčiau, nei buvo pasiektas ešelonas.

Kol kas nėra aišku, kodėl buvo priimtas toks sprendimas, nes lėktuvą galėjo stipriai supurtyti. Būtent tada lėktuvas neria žemyn. Nuo sprendimo sukti dar vieną ratą ir susidūrimo su žeme praėjo lygiai minutė.

Primename, kad viešumoje buvo pasirodžiusi informacija apie katastrofą patyrusio lėktuvo piloto planus išeiti iš darbo. Prieš šį reisą jis pateikė prašymą išeiti iš darbo, tačiau jam reikėjo dirbti dar tris mėnesius. Pagrindinės jo pasitraukimo sprendimo priežastys – nuovargis ir gyvenimo būdas.

Oficialus „FlyDubai“ atstovas komentuoti pasirodžiusios informacijos nepanoro.

„Negalima atskleisti konfidencialios informacijos apie mūsų darbuotojus. Svarbu nesileisti į spekuliacijas dėl tragedijos aplinkybių, kol yra atliekamas nepriklausomas tyrimas, atsižvelgiant ir į pagarbą aukų artimiesiems“, – teigė jis.