Į jo paieškas įsitraukė ir kariškiai.

Kaip rašo TVN24, Lenkijos Gynybos ministerijos atstovas spaudai Jacekas Sonta pareiškė, „kad Lenkijos Gynybos ministras sutiko traukinio paieškai paskirti karinius specialistus“.

Kol kas nežinoma, kada kariai pradės vykdyti savo užduotį, nežinomos ir jos detalės.

Tačiau tai bus aukštos klasės specialistai, kurie patikrins galimas „aukso traukinio“ buvimo vietas.

Kaip sakė karinių specialistų atstovas papulkininkis Arturas Golawskis, dar neaišku ar bus atkasami užmūryti tuneliai, kurių Žemutinėje Saksonijoje yra labai daug.

Kaip informuoja lenkų radijas RMF FM, kariškiai traukinio paieškas vykdys pagal „specialų karinių paslaugų statusą“, o tai reiškia, jog užsakovas – Valbžycho miesto meras turės padengti visas išlaidas, susijusias su paieškų metu panaudotais degalais, kariškių maitinimu, prietaisų amortizacija.

Kol kas neaišku, ar šiam tikslui bus panaudoti georadarai.

Šiuo metu galimas „aukso traukinio“ buvimo vietas saugo policija ir girininkai. Net ir vietiniams gyventojams uždrausta eiti į mišką. Už nurodytą pažeidimą gresia bauda iki 500 zlotų.

Prie geležinkelio bėgių, kur gali būti paslėptas traukinys, taip pat pasirodė apsaugos darbuotojai.

Neatsigina lobių medžiotojų

Lenkijos pareigūnai blokuoja miškingą teritoriją, esančią netoliese geležinkelio. Tokių priemonių teko imtis pietvakarinę Lenkiją užplūdus lobių medžiotojams, ieškantiems, kaip spėjama, traukinio su nacių auksu, skelbia huffingtonpost.com.

Valbžycho miestą ir jį supančias miškingas kalvas užplūdo aukso ieškotojų minios. Tokia situacija susiklostė po to, kai du vyrai, vienas lenkas ir vienas vokietis, per savo advokatus valdžią informavo aptikę nacių traukinį su vertingu lobiu, kuris, kaip skelbiama, sprukdamas nuo Raudonosios armijos, prapuolė 1945 metų pavasarį.

Įkvėpti šios legendos, žmonės, apsiginklavę metalo detektoriais ir georadarais, plūste plūsta į minėtąją teritoriją. Nemažai tokių, kurie ieškoti lobio atvyko ir iš Vokietijos.

Masinė psichozė dar suintensyvėjo po Lenkijos kultūros viceministro Piotro Zuchowskio praeitos savaitės pareiškimo, esą giluminių radarų nuotraukose jis savo akimis matęs minėtojo traukinio kontūrus.

Vieta, kur esą gali būti nacių traukinys, yra atkarpoje tarp 61 ir 65 geležinkelio bėgių, jungiančių Valbžychą ir Vroclavą, kilometrų.

Provincijos gubernatorius Tomaszas Smolarzas pirmadienį sakė, kad šiuo metu vietovėje intensyviai patruliuoja policija ir geležinkelio pareigūnai, kurie rūpinasi, kad lobio ieškotojai nepapultų po bėgiais važinėjančiais traukiniais.

„Saugomi keli hektarai teritorijos. Žmonių neleidžiame į vietą supančius miškus. Panašu, kad čia susirinko mažiausiai pusė visų Valbžycho gyventojų. Mes baiminamės dėl jų saugumo“, – „The Associated Press“ sakė vietos policijos atstovė Magdalena Koroscik.

Ji perspėja, kad išvengti iš nugaros 70 kilometrų per valandą greičiu atidundančio traukinio praktiškai neįmanoma.

Skelbiama, kad tragedija vos nesibaigė vieno lobio medžiojo bandymas ant bėgių pasidaryti asmenukę.

T.Smolarzas taip pat prašo šalies kariuomenės apžiūrėti vietovę. Ankstesnės lobio paieškos nebuvo sėkmingos – rasta tik surūdijusio metalo.

DELFI primena, kad vienos Lenkijos vaivadijos vadovas pirmadienį pareiškė turintis rimtų abejonių dėl neva rasto nacių „aukso traukinio“, nors prieš kelias dienas kultūros viceministras pareiškė esantis „daugiau nei 99 procentais“ įsitikinęs, kad šis traukinys pagaliau rastas.

„Daugiau šio tariamo radinio įrodymų nėra, išskyrus kitus per daug metų nuskambėjusius tvirtinimus“, – sakė pietvakarinės Žemutinės Silezijos vaivadijos vaivada Tomaszas Smolarzas.

Kraštotyrininkai sako, kad vokiečių traukinys, pakrautas auksu, brangenybėmis ir ginklais, dingo Valbžycho apylinkėse 1945 metų pavasarį, vokiečiams sprunkant nuo Raudonosios armijos.

Lobių ieškotojai ištisus dešimtmečius ieško šio „aukso traukinio“; dar komunistiniu laikotarpiu Lenkijos kariškiai bei saugumiečiai jo taip pat ieškojo, bet, regis, nesėkmingai.

Kalnuotame Valbžycho regione netoli Vroclavo, iš kurio minėtas traukinys išvažiavo, vokiečiai karo metu įrengė visą požeminių tunelių tinklą. Anuomet tai buvo Vokietijos teritorija, o po karo ji atiteko Lenkijai.

Neseniai du ieškotojai, lenkas ir vokietis, per savo advokatus pranešė vietinei valdžiai, kad jie rado šarvuotą traukinį su turtais nenaudojamame tunelyje ir pareikalavo piniginės premijos.

„Neįmanoma tvirtinti, kad toks radinys iš tiesų egzistuoja vietoje, kuri nurodyta, remiantis pateiktais dokumentais“, – sakė T.Smolarzas ir pridūrė, kad sudarė specialią specialistų grupę, kurioje yra istorikų ir geologų, ir jai pavesta patikrinti tariamą radinį.

Minėtiems lobių ieškotojams paskelbus apie galimą traukinį su lobiais esą aptiktą netoli Valbžycho miesto, pasaulio žiniasklaida nerimsta.

Penktadienį kultūros viceministras Piotras Zuchowskis sakė žurnalistams, kad minėti advokatai nurodė buvę informuoti apie daugiau kaip 100 metrų ilgumo traukinį ir vadino tai „išskirtiniu“ radiniu.

P.Zuchowskis sakė matęs tą gana neryškų, georadaru gautą atvaizdą, kuriame galima įžiūrėti traukino platformos ir patrankų kontūrus. Viceministras sakė „99 procentų esąs įsitikinęs, kad šis traukinys yra realus“.

Tačiau T.Smolarzas pirmadienį pareiškė, kad jokių nuotraukų nematė.

„Pats faktas, kad šis traukinys buvo šarvuotas, leidžia manyti, jog jame buvo vertingų daiktų“, – meno kūrinių, archyvų dokumentų arba lobių, pridūrė P.Zuchowskis.

Pasaulio žydų kongresas prašo, kad bet kokios rastas vertybės, anksčiau priklausiusios Holokausto aukoms, būtų sugrąžintos jų savininkams arba įpėdiniams.

Pasak P.Zuchowskio, apie traukinio buvimo vietą prieš mirtį pranešė asmuo, kuris prisidėjo prie šio daugiau nei 100 metrų ilgio sąstato paslėpimo.

Nuo 1945 metų pavasario sklandantys gandai apie dingusius du specialius nacių traukinius sklando jau daugelį metų ir kaitina begalės lobių ieškotojų vaizduotes.