Lėktuvo Jak-40, kuris 2010 metų balandžio 10 dieną nutūpė netoli Smolensko esančiame oro uoste, likus valandai iki prezidento lėktuvo katastrofos, borto inžinierius Remigiuszas Musis perspėjo Tu-154 įgulą apie tvyrantį rūką. Lėktuvo, kuriuo skrido L.Kaczynskis, įgula šį perspėjimą gavo likus kelioms minutėms iki tragedijos.

42 metų kariškio R.Musio kūną jo žmona šeštadienį apie 23 val. 30 min. rado kabantį kilpoje namo rūsyje ir mėgino vyrą gaivinti. Pasak prokuratūros atstovo, aplinkybės rodo, kad vyras nusižudė, o sprendimo dėl jo skrodimo laukiama pirmadienį.

Varšuvos policijos atstovas Mariuszas Mrozekas sakė tinklalapiui niezależna.pl, kad per pirminę įvykio vietos apžiūrą nerasta jokių požymių, kad šiame incidente dalyvavo kiti asmenys.

R.Musis teigė girdėjęs Smolensko oro uosto dispečerių pokalbius su L.Kaczynskio lėktuvo įgula. Jo parodymuose sakoma, kad Tu-154 buvo leista nusileisti iki 50 metrų ir priimti sprendimą, ar tūpti oro uoste. Tuo tarpu pokalbio stenogramoje kalbama apie 100 metrų aukštį.

Prezidento lėktuvas sudužo leisdamasi, o per šią katastrofą žuvo visi 96 jame buvę žmonės.

Rusijos tarnybų tyrimo išvadose atsakingais dėl šios avarijos laikomi lėktuvo pilotai, priėmę sprendimą tūpti esant sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms. Be to, buvo neatmesta galimybė, kad įgula galėjo patirti lėktuvu skridusių aukštų pareigūnų spaudimą.

Tuo tarpu Lenkijos institucijos kaip vieną iš avarijos priežasčių nagrinėjo prielaidą, jog oro uosto tarnybos pateikė įgulai klaidingus nurodymus.