Sekmadienio rytą pranešta, jog signalą, kuris gali sklisti iš nukritusio lėktuvo, gavo ir Australijos pajėgos, pasiųstos į tą vietą, kurioje signalą užfiksavo kinų laivas. Pasak paiešką vykdančios Australijos agentūros vadovo , australų laivas signalą užfiksavo maždaug 2 km spinduliu nuo tos vietos, kurioje signalą gavo Kinijos laivas, skelbia CNN.

Kaip pranešta šeštadienį, Kinijos laivas, dalyvaujantis dingusio orlaivio paieškose pietinėje Indijos vandenyno dalyje, užfiksavo signalą, kuris sklido 37,5 kHz per sekundę dažniu – tokiu pačiu, kokį skleidžia lėktuvų „juodosios dėžės”. Teigiama, kad signalas truko kiek daugiau nei minutę. 

Kinijos naujienų agentūra taip pat pranešė, kad toje vietoje, kurioje buvo užfiksuotas signalas, pastebėta keletas baltos spalvos nuolaužų. Paieškų rajono koordinatės – 25 laipsniai Pietų platumos ir 101 laipsnis Rytų ilgumos. Šiuo metu laukiama, kol prie paieškos prisidės Britų karališkasis laivynas.

Paskelbta apie dar vieną mįslingą posūkį

Sekmadienį pranešta, jog „Malaysia Airlines“ lėktuvas buvo sąmoningai nukreiptas nuo kurso ir sužinota apie dar vieną mįslingą lainerio posūkį. CNN šaltinis Malaizijos vyriausybėje teigia, jog lėktuvas skrido į Šiaurę nuo Indonezijos ir aplink visą Indonezijos oro erdvę, skrisdamas į Pietų Indijos vandenyną. 

Šaltinio duomenimis, tokia išvada buvo padaryta išanalizavus kaimyninių šalių radarų duomenimis. Lėktuvas neskrido virš Indonezijos ar jos oro erdvėje. Pasak šaltinio, lėktuvas galėjo būti sąmoningai nukreiptas nuo kurso tam, kad būtų išvengta radarų. 

Paskutinė viltis užfiksuoti signalą?

„Tai - labai svarbu ir teikia vilčių, tačiau įspėju, jog (signalus) reikia vertinti atsargiai“, - sekmadienį sakė paiešką vykdančios Australijos agentūros vadovas A. Houstonas. Jis patvirtino, kad modernia įranga ginkluotas australų laivas „Ocean Shield“ užčiuopė akustinį triukšmą toje pačioje vietoje, kurioje šeštadienį kinų įgula gavo signalą.

Sekmadienį skubiai pasiųstos paieškos grupės į vietą, iš kurios gali sklisti signalas. Baiminamasi, jog tai gali būti paskutinė viltis užfiksuoti lainerio signalą, mat praėjus mėnesiui po avarijos juodosios dėžės išsijungia ir jas rasti gali tapti nebeįmanoma. 

Tiesa, vėlų šeštadienio vakarą naujienų agentūra „Xinchua“, cituojanti Kinijos jūrinių tyrinėjimų mokslinio centro informaciją, signalas, užfiksuotas Indijos vandenyne, nesusijęs su dingusio lėktuvo juodąja dėže.

Paieškose – papildomi lėktuvai ir laivai

Tirti Kinijos laivo užfiksuotų įtartinų signalų, sekmadienį pasiųsti lėktuvai ir laivai, pranešė paieškos operacijos vadovas.

„Šiandien Australijos karališkųjų oro pajėgų orlaiviai nuskris padėti toliau tirti akustinių signalų tame rajone, kur kinų laivas užfiksavo tuos garsus“, – sakė A. Houstonas. 

„Britų laivas „HMS Echo“ ir australų laivas „ADV Ocean Shield“ taip pat pasiųsti prisidėti prie „Haixun 01“, kaip įmanoma operatyviau, kad padėtų arba atmetant, arba patvirtinant to signalo aptikimą“, – pridūrė jis. 

Brangiausia paieškos operacija

DELFI primena, kad lėktuvas „Boeing 777“, skraidinantis 239 žmones, dingo pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną kovo 8-ąją. Ryšys su lėktuvu nutrūko praėjus porai valandų po pakilimo Malaizijoje.

Tiriamos įvairios lėktuvo dingimo versijos, tarp kurių ir techninis gedimas, ir lėktuvo pagrobimas, sabotažas, terorizmas, lainerio ekipažo dalyvių arba keleivių psichologinės problemos. Tačiau kol nebus rastos lėktuvo nuolaužos, nebus įmanoma patvirtinti nė vienos versijos. Aišku tik viena – niekas iš skridusiųjų šiuo lėktuvu neišgyveno. Dingusių keleivių artimiesiems jau pradėtos mokėti kompensacijos.

Beveik mėnesį trunkanti paieškos operacija jau tapo pačia brangiausia ir sudėtingiausia istorijoje. Operacijos koordinatorius teigia, kad ji gali trukti dar kelias savaites. Tuo tarpu su lėktuvu dingusių keleivių artimieji reikalauja įrodymų, kad lėktuvas tikrai nukrito. Daugelis jų įpykę dėl nepakankamos informacijos, kuri juos pasiekia iš Malaizijos valdžios.

Dingusio lėktuvo Indijos vandenyno pietinėje dalyje ieško 10 karinių lėktuvų, 3 civiliniai lėktuvai ir 11 laivų.