Termometro stulpeliui smuktelėjus iki 52 laipsnių šalčio, prišalo keleivinio lėktuvo važiuoklė. Namo norintys keleiviai patys pasirūpino, kad ši transporto priemonė pagaliau pajudėtų iš vietos, skelbia dni.ru.

Lėktuvas Tu-134 tarsi užkeiktas nejudėjo iš vietos, tad kelioms dešimtims keleivių teko išlipti ir pastumti prišalusį lėktuvą.

Vėliau įvykius oro uoste savo akimis matęs liudininkas pasakojo, kad skrydžių bendrovė važiuoklei sutepti naudojo priemonę, kuri nebuvo tinkama tokiai oro temperatūrai. Būtent dėl šios priežasties daugiau nei parą šaltyje prastovėjusio lėktuvo važiuoklė ėmė ir prišalo.

Incidento metu lėktuve skrydžio laukė apie 70 keleivių, skelbia „LiveNews“. Vaizdo įraše, paskelbtame svetainėje „YouTube“, matoma, kaip kelios dešimtys vyrų bando lėktuvą pajudinti iš vietos. Galiausiai jų pastangos davė vaisių. Kaip teigia vienas keleivis: „Kai labai nori namo, žmogus gali viską“.

Dauguma lėktuvo keleivių buvo darbininkai, į Igarką atvykę užsidirbti, o minėtuoju lėktuvo norėję grįžti namo.

Iškilus problemai, keleiviai nusprendė „prisidėti“.

„Jie išsiūbavo lėktuvą kaip įklimpusią mašiną, nors iš principo to jokiu būdu negalima daryti, nes, tarkim, galima pažeisti (korpuso) dangą“, – prokuratūros atstovė sakė „Interfax“.

Vakarų Sibiro regiono transporto prokuratūros padėjėja Oksana Gorbunova sakė, kad tyrimo metus bus įvertinti oro uosto darbuotojų, lėktuvo įgulos, oro bendrovės ir keleivių veiksmai.

Tačiau „Katekavia“ techninis direktorius Vladimiras Artiomenka tikino, kad lėktuvas negalėjo įšalti.

„Lėktuvas buvo visiškai techniškai tvarkingas ir negalėjo prišalti prie perono. Taip pat negalėjo užšalti važiuoklės stabdžių sistemos. Šiuo atveju vilkiko, tempusio lėktuvą iš stovėjimo aikštelės, ratai pradėjo prasisukti, todėl prireikė keleivių pagalbos“, – aiškino jis.

V.Artiomenka pridūrė, kad šio incidento aplinkybes būtina nuodugniai ištirti.

„Tikėtina, kad vilkikas pradėjo buksuoti dėl apledėjusio perono – galbūt dėl to, kad ant paties vilkiko (ratų) nebuvo uždėtos grandinės arba vairuotojas buvo nepatyręs“, – sakė jis.

Jau anksčiau Dni.ru rašė, kaip keleivinis lėktuvas Tu-134, priklausantis Rusijos skrydžių bendrovei „CenterSouth“, buvo privertas avariniu būdu leistis Astanos oro uoste – sugedo lėktuvo variklis. Lėktuvu skrido Permės ledo ritulio komanda „Molot-Prikamje“. Tuo metu lėktuve iš viso buvo 43 žmonės: 12 ekipažo narių ir 31 keleivis, skelbia naujienų agentūra „Interfax“. Incidento metu niekas nenukentėjo.