Per katastrofą žuvo 150 lėktuve buvę žmonės.

„Mes, „Lufthansa“, neturime žodžių, kuriais galėtume paaiškinti tai, kad lėktuvą tyčia sudaužė antrasis pilotas“, - kalbėjo „Germanwings“ motininės įmonės „Lufthansa“ vykdomasis direktorius Carstenas Spohras.

Kaip rašo CNN, Marselio prokuroras Brice’as Robinas informavo, kad 27-erių Andreasas Lubitzas „norėjo sunaikinti lėktuvą”.

Kol kas nėra žinoma, ar A. Lubitzas planavo savo veiksmus iš anksto, teigia B. Robinas. Bet kuriuo atveju akivaizdu, kad jis pasinaudojo tinkama akimirka, kai lėktuvo kapitonas išėjo iš pilotų kabinos, ir aktyvavo lėktuvo žemėjimo sistemą, o tai galima padaryti tik tyčia.

Kovo 26 d. pasirodė katastrofos detalių, dėl kurių ir buvo oficialiai patvirtinta, kad katastrofą tyčia sukėlė pilotas.

Remiantis aviacijos duomenis pateikiančios svetainės „Flightradar24“ informacija, siųstuvo duomenys rodo, kad autopilotas buvo perprogramuotas skrydžio metu ir tai padarė asmuo, buvęs pilotų kabinoje. Lėktuvo aukštis buvo pakeistas iš 11,5 kilometrų į 30,5 metrų.

Kol kas nėra jokių paaiškinimų, kodėl pilotas tai padarė. Kovo 26 d. policija apieškojo A. Lubitzo butą Diuseldorfe. Buvo ieškoma motyvą atskleisti galinčių įrodymų.

Rasta viena svarbi užuomina

Vokietijos policijos pareigūnai konfiskavo antrojo piloto, pražudžiusio lėktuvą Prancūzijos Alpėse (žuvo 150 žmonių), daiktus. Pareigūnai aiškinasi galimus jo veiksmų motyvus.

Pareigūnų teigimu, jie jau rado vieną svarbią užuominą, skelbia žiniasklaida.

Skelbiama, kad iš dviejų namų buvo paimta nemažai antrojo piloto daiktų, tarp kurių įvairios dėžės ir jo asmeninis kompiuteris.

„Radome kai ką svarbaus, dabar bus atlikti tyrimai. Kol kas negalime pasakyti nieko daugiau, tačiau tai labai svarbi užuomina, galinti atskleisti, kas iš tikrųjų įvyko“, – „The Daily Mail“ cituoja policijos atstovą Markusą Niesczery.

Pareigūnai pažymi, kad jų radinys nėra savižudžio atsisveikinimo laiškas.

Vokietijos žiniasklaida skelbia, kad, nepatvirtintais duomenimis, antrasis pilotas galėjo sirgti depresija.

Anksčiau buvo patyręs depresiją

Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ antrasis pilotas, kuris veikiausiai sąmoningai sudaužė Prancūzijos Alpėse lainerį „Airbus“, nužudydamas 149 kitus žmones, prieš šešerius metus buvo patyręs gilią depresiją, penktadienį pranešė dienraštis „Bild“.

Pilotas Andreas Lubitzas kreipėsi psichiatrą dėl „gilios depresijos priepuolio“ 2009 metais ir iki šiol gydėsi, nurodė laikraštis, cituodamas Vokietijos oro susisiekimo priežiūros biuro (Luftfahrtbundesamt, LBA) dokumentus.

28 metų lakūnas buvo „reguliariai privačiai gydomas“, rašo „Bild“. Laikraštis nurodo, kad „Germanwings“ pirminė bendrovė „Lufthansa“ buvo pateikusi šią informaciją LBA.

„Lufthansa“ vykdomasis direktorius Carstenas Spohras (Karstenas Šporas) sakė, kad A.Lubitzas „kuriam laikui“ buvo padaręs pertrauką pilotų kursuose, bet nepateikė daugiau detalių. A.Lubitzas vėliau tęsė mokslus ir įgijo lainerio „Airbus A320“ piloto kvalifikaciją 2013 metais.

„Bild“ nurodė, kad per tą pertrauką A.Lubitzas išgyveno „depresijos ir nerimo priepuolius“.

Piloto asmeninius duomenis penktadienį išnagrinės Vokietijos ekspertai, o vėliau jie bus perduoti tyrėjams Prancūzijoje, rašo „Bild“.

Pasakoja apie pilotą: jis nedarė klaidų

Skrydžių asas A. Lubitzas buvo fiziškai sveikas, aiškiai mąstantis, kitų mėgstamas. Jis nedarė klaidų. 

Jis dažnai grįždavo aplankyti nedideliame šalia Frankfurto esančiame 12 tūkst. gyventojų turinčiame Montabauro miestelyje gyvenančių tėvų, nors butą jis turėjo Diuseldorfe. Šį butą jau apieškojo Vokietijos policija. Taip pat policijos pareigūnai jau lankėsi ir A. Lubitzo tėvų namuose Montabaure. Kaimynas Hansas Juergenas Krause patikino, kad jį šiuo metu yra ištikęs šokas. 

„Jis buvo visiškai normalus. Buvo laimingas dėl savo darbo. Jis įgyvendino svajonę – tapo profesionaliu pilotu. Neturėjo jokių problemų. Nemaniau, kad gali padaryti tokį dalyką“, - pasakojo kitas A. Lubitzą pažinojęs Montabauro gyventojas, rašo „The Independent“.

A. Lubitzas buvo niekuo neišsiskiriantis jaunas vyras. Jį domino populiarioji muzika, naktiniai klubai, jis mėgo socialiniame tinkle „Facebook“ dalintis nuotraukomis, kuriose užfiksuotas jis pats.

„Tiesiog neturiu žodžių, neturiu jokio paaiškinimo tam, kas įvyko. Pažinojau Andreasą, man tai nesuvokiama“, -tikino daugiametis aviacijos klubo narys Peteris Rueckeris. 

„Esu apstulbintas ir nustebintas lygiai taip pat, kaip ir jūs“, - sakė Mons Taboro aukštosios mokyklos, kurią 2007 m. baigė A. Lubitzas, direktorius Arminas Pleissas. 

Panašu, kad didžioji dalis A. Lubitzo socialinio gyvenimo vyko šalia esančiame Koblenco mieste. Jis lankydavosi čia esančiose laisvalaikio praleidimo vietose, naktiniuose klubuose ir greito maisto restoranuose. 

„Mes nepamiršime Andreaso“, - rašoma aviacijos klubo, į kurį A. Lubitzas įstojo būdamas 14 m., internetinėje svetainėje. Pamiršti jo tikrai nepavyks visiems mums. 

Ieško antrosios juodosios dėžės

Šiuo metu vis dar ieškoma antrosios sudužusio lėktuvo „juodosios dėžės“ – skrydžio metu įrašus dariusio prietaiso, galinčio atskleisti daugiau detalių apie paskutines lėktuvo skrydžio minutes.

Prancūzija kreipėsi pagalbos į JAV Federalinį tyrimų biurą (FTB), prašydama tirti šį nusikaltimą.

Kol kas tyrėjai tikina nesuprantantys, kodėl A. Lubitzas sukėlė lėktuvo katastrofą.

C. Spohras pranešė, kad „Lufthansa“ taip pat neturi jokių motyvą atskleisti galinčių įrodymų.

Pranešama, kad „Lufthansa“ netaiko jau nusamdytiems pilotams jokio psichologinės būklės nustatymui skirto testavimo. A. Lubitzas „Germanwings“ įmonėje dirbo nuo 2013 m. rugsėjo mėn. Įmonė praneša, kad A. Lubitzas turėjo 630 valandų skraidymo patirtį. Taip pat pranešama, kad jis buvo apmokomas „Lufthansa“ skrydžių centre Vokietijos Bremeno mieste.

Prokuratūra praneša, kad nors A. Lubitzas turėjo tik 100 valandų skraidymo patirties su tokio tipo lėktuvu, kuris patyrė katastrofą, vis dėlto jis turėjo visus būtinus sertifikatus ir kvalifikacijas, kad galėtų pilotuoti lėktuvą vietas.

C. Spohras informavo, kad A. Lubitzui buvo atlikti medicininiai patikrinimai. Garso įrašas iš sudužusio lėktuvo pilotų kabinos liudija, kad jo kvėpavimas buvo stabilus, nebuvo jokių ženklų, kad jį būtų ištikęs širdies priepuolis ar koks kitoks sveikatos sutrikimas.

„Lufthansa“ neturi jokios standartinės psichologinės patikros, skirtos jau nusamdytiems pilotams. C. Spohras informavo, kad jo vadovaujama įmonė vertina pilotų psichologinę būklę tik tada, kai jie yra priimami į darbą.

B. Robinas savo ruožtu pareiškė, kad A. Lubitzas buvo pakankamai kvalifikuotas, kad galėtų valdyti lėktuvą savarankiškai.

Tam pačiam aviacijos klubui kaip ir A. Lubitzas priklausęs Vokietijos Montabauro miesto gyventojas patikino, kad negali patikėti tuo, kas įvyko. „Pažinojau Andreasą, tai neįtikėtina“, - tikino Peteris Reuckeris.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (442)