Agentūros pašnekovas nepanoro komentuoti „The New York Times“ (NYT) šaltinių pareiškimų, kuriuose užsimenama, kad varikliai Šiaurės Korėją galėjo pasiekti iš Rusijos ar Ukrainos.

Kitas „Reuters“ šaltinis pabrėžia, kad tokiu atveju, jeigu sovietiniai varikliai RD-250 Šiaurės Korėją pasiekė iš Rusijos, juos būtinai reikėjo prieš naudojimą modifikuoti. Šiam tikslui Pchenjanui neabejotinai prireikė tarptautinių ekspertų ar personalo, apmokytų „Rusijoje ar kitur“, kompetencijos ir techninės pagalbos.

Rugpjūčio 14 dieną NYT publikavo straipsnį, kuriame teigiama, kad varikliai Šiaurės Korėjos tarpžemyninėms balistinėms raketoms galėjo būti atvežti iš Ukrainos.

Duomenys, kaip teigiama, paimti iš Michaelo Ellemano parengtos ataskaitos, kurioje akcentuojama, kad varikliai į Šiaurės Korėją galėjo atkeliauti tiek iš Ukrainos, tiek iš Rusijos.

Ukrainos pareigūnai į pasirodžiusį straipsnį sureagavo itin audringai, jie kategoriškai atmetė bet kokio variklių importo į Šiaurės Korėją galimybę.

Gamykloje „Južmaš“ teigiama, kad variklių RD-250 gamybos linija buvo likviduota dar 1991 metais, o vienas Šiaurės Korėjos pilietis dėl bandymo išgauti slaptų duomenų buvo teisiamas 2012 metais.