"Jeigu būtumėte norėję iškelti, nebūtumėte gadinę jo korpuso", sakė J. Senatskis ketvirtadienį spaudos konferencijoje Maskvoje.

J. Senatskis 1971-1988 metais ėjo SSRS karinio jūrų laivyno Avarinių ir gelbėjimo darbų valdybos vyriausiojo inžinieriaus pareigas. Jis dalyvavo iškeliant penkis povandeninius laivus, tarp jų - laivą, nuskendusį 200 metrų gylyje Barenco jūroje.

Pasak kontradmirolo, išpjautos angos nesuderinamos su laivų iškėlimo iš gilumos principais. Kad laivą būtų lengviau iškelti, iš pradžių pučiamu suspaustu oru iš visų laivo hermetiškų skyrių išstumiamas vanduo. Laivas pasidaro lengvesnis,ir jį paprasčiau iškelti. Laive "Kursk" išpjovus angas buvo pažeistas jo hermetiškumas, ir tai labai apsunkins iškėlimo darbus, mano jis.

Be to, pažymėjo J. Senatskis, valstybė paprasčiausiai neturi pinigų brangiai laivo iškėlimo operacijai. Jo vertinimu, "Kursk" iškėlimas atsieis apie 1,5 mlrd. dolerių, o pati operacija užtruks ne mažiau kaip trejus metus.

J. Senatskis mano, kad vietoj paskelbtos laivo iškėlimo operacijos kitų metų vasarą laivui bus padarytas sarkofagas ir jis bus užverstas akmenimis.

"Tai bus tarsi gėdos pilkapis", sakė kontradmirolas.