Ekspertai iš paskutiniųjų stengiasi paaiškinti per palydovą iš lėktuvo pasiųstus duomenis, bylojančius apie technines problemas, dėl kurių galiausiai lėktuvas tapo nevaldomas. Kalbama apie mįslingą sprogimą, dūmus ir liepsnas pilotų kabinoje, tačiau informacijos jo priežasčiai nustatyti per mažai.

Kaip ir dauguma modernių orlaivių, „Airbus A320“ valdomas nereikalaujant jokios fizinės jėgos. Įprastai lėktuvo kontrole rūpinasi skrydžio valdymo sistema, ji priklausoma nuo kompiuterių. Net ir tais atvejais, kai automatinio pilotavimo sistema išjungta ir lėktuvas valdomas „rankiniu“ būdu, apeinant kompiuterius, kontrolės mechanizmai vis tiek aktyvuojami elektroniniu būdu.

Kad ir kas nutiko „Airbus“, per kelias akimirkas lėktuvo valdymo kompiuteriai iškepė, valdymo sistema tapo nevaldoma. Anot ekspertų, modernių orlaivių laikais dar nebūta nieko panašaus.

Įprastai kilus gaisrui ar pasirodžius dūmams, pilotai turėtų turėti laiko užsidėti nuo dūmų saugančias kaukes su įdiegtais mikrofonais ir pasiųstų nelaimės signalą, apibūdintų problemą. Egipto pilotai, kaip jau aišku, tam progos neturėjo, kad peršasi išvada, kad jie prieš tragediją buvo nebegyvi arba netekę sąmonės.

Kas iš tikrųjų nutiko pilotų kabinoje paaiškės tik tada, kad bus rasti lėktuvo savirašiai prietaisai. Procesas gali užtrukti, tad išvadų teks palaukti.

Kol kas rasti objektai iš lėktuvo daug informacijos nesuteikia – tai nepanaudota gelbėjimosi liemenė, bagažo liekanos, dalis sėdynės. Be to, kol kas negalima nustatyti, kur tiksliai sudužo lėktuvas. Lengvas nuolaužas srovė labai greitai perneša į kitą vietą.

Ekspertai sako laukiantys, kol bus rasta didžioji nuolaužų dalis. Jau dabar spėjama, kad lėktuvas gali gulėti maždaug 3 kilometrų gylyje, pačiame dugne.