„Jo sugavimas nėra faktas, kurį Amerika galėtų lengvai paneigti“, - sakė pajėgų atstovas generolas Ramezanas Sharifas.

„Rekomenduoju Amerikos kariuomenės vadams tiksliai perskaičiuoti savo turimus bepiločius“, - pareiškė Irano islamo revoliucijos gvardijos pajėgų atstovas.

Minėtosios pajėgos antradienį paskelbė visai neseniai sučiupę lėktuvą „ScanEagle“ – trumpo nuotolio bepilotį, pagamintą „Boeing“. Lėktuvo ilgis viso labo 1,4 metro, jo sparnų plotis siekia tris metrus.

Teheranas skelbia, jog lėktuvas buvo sučiuptas Irano oro erdvėje, tačiau informacijos, pavyzdžiui, ar pavyko jį sučiupti neapgadintą, nei kur tiksliai ir kada tai buvo padaryta, nepateikiama. Valstybinis Irano transliuotojas parodė nuotraukas objekto, kuris galėtų būtų bepilotis: pilkas, nepažymėtas skraidymo aparatas, patalpintas angare.

JAV penktosios flotilės, veiklą vykdančios Persijos įlankoje, atstovas primygtinai tvirtina, jog netrūksta nė vieno bepiločio lėktuvo. Baltųjų rūmų atstovai taip pat sako, jog „nėra įrodymų“, kad Irano teiginys yra teisingas.

Prieš metus Iranas išdidžiai demonstravo didesnį ir daug modernesnį JAV bepilotį lėktuvą – „RQ-170 Sentinel“, kuris esą buvo sučiuptas susekus jo navigacinę sistemą.

Amerikos pareigūnai, iš pradžių atkakliai neigę, jog „Sentinel“ bepilotis buvo įskridęs į Irano oro erdvę, galiausiai buvo priversti pripažinti, jog lėktuvas buvo prarastas CŽV misijos metu. Buvo teigiama, jog greičiausiai lėktuvas buvo ne numuštas, o nukrito pats dėl gedimo. JAV prezidentas Barackas Obama Irano prašė lėktuvą gražinti, bet veltui.

„ScanEagle“, kuris šio metu yra Irano rankose, yra daug pigesnis ir paprastesnis bepilotis nei „RQ-170 Sentinel“. Iš esmės jis buvo sukurtas radijo ryšiu siųsti fotografijas operatoriams 96 kilometrų spinduliu.