Lėktuvas „Lockheed C-130 Hercules“ nukrito antradienį viename Medano miesto rajone tuojau po to, kai pakilo iš netoliese esančios oro pajėgų bazės. Orlaiviui sudužus ir sprogus aplinkiniai pastatai buvo smarkiai apgadinti.

Oro pajėgų operacijų vadas vicemaršalas Agusas Dwi Putranto sakė žurnalistams, kad pirminės išvados rodo, jog prieš 51 metus pagamintas transporto lėktuvas nesugebėjo išvystyti pakankamo greičio, kai sugedo vienas iš keturių jo variklių.

„Tikėtina, kad sustojo vienas iš jo propelerių, – sakė kariškis. – Skrisdamas mažu greičiu, lėktuvas pakrypo į dešinę ir kliudė antenų bokštą.“

Vicemaršalas pridūrė, kad pilotas tuojau po pakilimo paprašė leidimo grįžti į bazę. „Tai reiškia, kad buvo kažkokia problema“, – sakė A.D.Putranto.

Pasak katastrofos liudininkų, lėktuvas buvo pakrypęs ir leido juodus dūmus prieš įsirėždamas į vieną masažo saloną ir nedidelį viešbutį naujai pastatytame gyvenamajame rajone.

Tačiau A.D.Putranto neigė, kad lėktuvas buvo perkrautas. Oro pajėgos anksčiau kelis kartus skelbė vis didesnius tame orlaivyje buvusių žmonių skaičius, todėl pasigirdo kaltinimų, kad į lėktuvą buvo paimta civilių, kurie esą susimokėjo už skrydį, pažeidžiant kariuomenės taisykles.

„Mažai tikėtina, kad tai perkrovimo problema“, – sakė vicemaršalas ir pridūrė, jog „Hercules“ gali skraidinti 12,5 tonos, bet lėktuvo keleiviai ir krovinys tikriausiai svėrė tik apie 8 tonas.

Lėktuvas skraidino 122 žmones, daugiausiai kariškius ir jų šeimų narius, o kitos aukos tikriausiai žuvo būdamos ant žemės.

Kai kurių žuvusių civilių, kurie nebuvo kariškių artimieji, šeimos tvirtino, kad jie buvo sumokėję 0,7–1 mln. rupijų (47–68 euro) už skrydį tuo lėktuvu. Kariškiai neigė ėmę pinigus ir žadėjo ištirti šiuos pareiškimus.

Penkių giminaičių, kurie ketino skristi į atokias Natunos salas, netekęs Jansonas Halomoanas Sinaga tvirtino, kad jie visi susimokėjo, pridūręs, kad jie „nebuvo iš kariškių šeimos“.