Lėktuvas veikiausiai sudužo Viduržemio jūroje tarp Graikijos salų ir Egipto pakrantės, nurodė graikų civilinės aviacijos šaltinis. Ekspertai tikina, kad realiausia lėktuvo dingimo priežastis - teroro ataka, tačiau ši informacija kol kas oficialiai nepatvirtinta.

Kol kas nebuvo pranešimų apie kokias nors rastas nuolaužas, bet Egiptas ir Graikija nurodė pasiuntę į tą rajoną paieškų ir gelbėjimo komandas, įskaitant karinius lėktuvus ir laivus.

Tarp 56 lainerio keleivių buvo 26 užsieniečiai, įskaitant 15 Prancūzijos, po vieną Britanijos ir Kanados pilietį, informavo „EgyptAir“.

Prancūzija sušaukė neeilinį ministrų pasitarimą, o premjeras Manuelis Vallsas sakė, kad „negalima atmesti jokios teorijos“ dėl lėktuvo dingimo priežasčių. Egipto premjeras Sharifas Ismailas savo ruožtu sakė žurnalistams, kad „kol kas nieko negalime atmesti arba patvirtinti“, kai buvo paklaustas, ar laineris galėjo tapti atakos taikiniu.

Džihadistų judėjimas „Islamo valstybė“ (IS), kovojantis su Egipto saugumo pajėgomis, pernai spalį prisiėmė atsakomybę už vieno Rusijos keleivinio lėktuvo susprogdinimą virš Sinajaus pusiasalio, pakeliui iš Egipto Raudonosios jūros kurorto Šarm aš Šeicho.

„EgyptAir“ nurodė, kad ryšys su jos laineriu nutrūko, kai jis buvo už maždaug 280 km į šiaurę nuo Egipto pakrantės. Vienas Graikijos aviacijos šaltinis sakė, kad tas lėktuvas iš Graikijos radarų ekranų dingo maždaug 0 val. 29 min. Grinvičo (3 val. 29 min. Lietuvos) laiku.

„Jis sudužo už maždaug 130 jūrmylių (240 km) nuo Karpato salos“, – šaltinis sakė naujienų agentūrai AFP, turėdamas omenyje salą, esančią į šiaurės rytus nuo Kretos. Pasak pareigūno, paskutinis kontaktas su pilotu įvyko likus trims minutėms iki lainerio dingimo, o jokio nelaimės signalo nebuvo gauta.

„EgyptAir“ holdingo bendrovės valdybos pirmininko pavaduotojas Ahmedas Abdelis irgi sakė, kad nebuvo „jokios pagalbos signalo“ prieš laineriui pradingstant. Oro bendrovė anksčiau buvo paskelbusi, kad kariuomenės paieškų ir gelbėjimo komanda užfiksavo „nelaimės žinutę“, bet kariškiai tą informaciją paneigė.

„EgyptAir“ oficialioje „Twiter“ paskyroje rašoma, kad reiso MS804 lėktuvas pakilo iš Paryžiaus trečiadienį 23 val. 9 min. vietos (ketvirtadienį 0 val. 9 min. Lietuvos laiku, „skrisdamas į Kairą (ir) dingo ir radarų ekranų“.

Tolesnėse žinutėse arabų kalba sakoma, kad ryšys su lėktuvu nutrūko 2 val. 45 min. Kairo (3 val. 45 min. Lietuvos) laiku, kai lėktuvas jau buvo Egipto oro erdvėje, apie 11 km aukštyje.

„Lėktuvo dingimo priežastis nežinoma“, – pridūrė „EgyptAir“.

Skrydis iš Charles'o de Gaulle'o (Šarlio de Golio) oro uosto Paryžiuje į Egipto sostinę paprastai trunka kiek ilgiau negu keturias valandas. Laineris ten turėjo nusileisti 3 val. 5 min. vietos (4 val. 5 min. Lietuvos) laiku.

Tinklalapis „Flightradar24“ nurodė, kad MS804 reiso lėktuvas yra „Airbus A320-232“, kurį oro bendrovė įsigijo 2003 metais.

„EgyptAir“ skelbia, kad lėktuvas buvo 37 tūkst. pėdų aukštyje, kai staiga dingo iš radarų. Iki Egipto oro erdvės jam buvo likusios skristi 10 minučių.

Į oro uostą, iš kurio pakilo lėktuvas plūsta artimieji, tikėdamiesi sužinoti ką nors apie keleivių ir įgulos likimą.



Būgštavimai dėl saugumo

Kovą kitas „EgyptAir“ laineris, skridęs iš Aleksandrijos į Kairą, buvo užgrobtas ir priverstas nusileisti Kipre, kur „nestabilios psichikos“ užpuolikas pareikalavo suorganizuoti pasimatymą su jo buvusia žmona. Jis pasidavė po šešias valandas trukusios apsiausties oro uoste, kuri pasibaigė taikiai.

Šis naujas incidentas atnaujino būgštavimus dėl saugumo praėjus beveik septyniems mėnesiams po to, kai virš Sinajaus pusiasalio buvo susprogdintas Rusijos keleivinis lėktuvas.

Per šią spalio 31 dieną įvykusią katastrofą žuvo visi 224 orlaivyje buvę žmonės. Maskva pareiškė, kad lėktuve buvo susprogdinta bomba, o atsakomybę už išpuolį prisiėmė džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ atšaka Egipte.

1999 metais į Atlanto vandenyną netoli Masačusetso salos Nantaketo nukrito 217 žmonių skraidinęs „EgyptAir“ lėktuvas. Niekam iš jų nepavyko išsigelbėti.

Galutinėje JAV tyrėjų ataskaitoje buvo rašoma, kad orlaivio antrasis pilotas išjungė autopilotą ir nukreipė „Boeing 767“ žemyn. Tačiau Egipto pareigūnai atmetė savižudybės versiją, tvirtindami, kad katastrofa įvyko dėl kažkokio mechaninio gedimo.

Mįslingas dingimas

Egipto laineris ketvirtadienį dingo praėjus daugiau negu dvejiems metams po vieno iš mįslingiausių incidentų per aviacijos istoriją.

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas dingo 2014 metų kovo 8-ąją, skrisdamas iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Jame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai, daugiausiai Kinijos ir Malaizijos piliečiai.

Pareigūnų nuomone, tas „Boeing 777“ nukrypo nuo kurso ir sudužo atokiame pietiniame Indijos vandenyno regione.

Brangiai kainavusios katastrofos vietos paieškų operacijos kol kas nedavė jokių rezultatų, bet penkios nuolaužos, kurios neabejotinai arba tikėtinai yra to lainerio dalys, buvo rastos už tūkstančių kilometrų nuo paieškų zonos, veikiausiai ten atneštos vandenyno srovių.

Buvo iškelta įvairių to lėktuvo dingimo teorijų – pavyzdžiui, dėl tikėtino mechaninio gedimo, užgrobimo arba teroristinio sąmokslo, taip pat dėl neprognozuojamų piloto veiksmų.