Tai H. al Kavišas pareiškė per interviu televizijai „Al Hayat“, rašo newsru.com.

„Dirbtiniai palydovai, kuriuos turi Jungtinės Valstijos ir Rusija, atmetė katastrofos dėl teroristinio išpuolio tikimybę. Visi ženklai liudija, kad lėktuvas nukrito dėl techninių sutrikimų viduje“, - Egipto pareigūno žodžius citavo „Ria Novosti“.

H. al Kavišas nurodė, kad pasibaigus paieškų operacijai, dabar ministrų kabineto laukia rezultatų tyrimas ir „juodųjų dėžių“ duomenų analizė. Šie darbai prasidėjo jau vakar.

Rusijos specialistai mano, kad lėktuvas danguje subyrėjo dėl sprogimą sukėlusio korpuso išsihermetinimo, kurio priežastis dar reikia nustatyti. Pasak ekspertų, tai liudija faktas, kad lėktuvo nuolaužos išsibarstė 30 kvadratinių kilometrų teritorijoje. Be to, tai, kad įgula nespėjo pasiųsti nelaimės signalo, rodo, kad lėktuve ji įvyko staiga. Egipto civilinės aviacijos ministerijos atstovai anksčiau abejojo tokiomis išvadomis.

Analitikai: prastai atliktas remontas – tarsi tiksinti bomba

Vienas JAV karinis palydovas prieš pat Rusijos lėktuvo katastrofą užfiksavo iš jo pasirodžiusį karščio pliūpsnį, CNN sakė vienas JAV pareigūnas.

Žvalgybos analizė atmetė galimybę, kad komercinį Rusijos lėktuvą numušė raketa, bet nauja informacija liudija, kad skrydžio metu įvyko katastrofiškas įvykis, galbūt bombos sprogimas, nors ekspertai svarsto kitas versijas, teigė JAV pareigūnai.

Analitikai teigia, kad karščio pliūpsnius gali sukelti daugybė priežasčių, įskaitant bombos sprogimą, sugedusio variklio sprogimą ar struktūrinę problemą, sukėlusią lėktuve gaisrą.

CNN aviacijos analitikė Mary Schiavo, buvusi JAV Transporto departamento generalinė inspektorė, teigė, kad jai yra tekę tirti katastrofą, kurią sukėlė prieš beveik du dešimtmečius skilusi ir iki galo nesuremontuota lėktuvo uodega.

Pranešimai, kad „Metrojet“ skrydžio 9268 uodega buvo rasta už daugelio kilometrų nuo kitų lėktuvo nuolaužų, rodo, kad kažkas blogo galėjo nutikti su remonto darbais, kurie buvo atliekami po smūgio uodega, teigė ji.

„Man tai reiškia, kad (uodega) atsiskyrė nuo lėktuvo dar prieš sprogimą ir prieš tai, kai lėktuvą apėmė liepsnos. Prastai atliktas remontas yra tarsi tiksinti laiko bomba, nes jei ji atsiduria lėktuve, ji pasilieka visam laikui“, - teigė ekspertė.

Ant aukų kūnų nėra nudegimo žymių

Dauguma palaikų, kurie buvo rasti katastrofos vietoje, neturi ryškių nudegimo žymių, pirmadienį CNN sakė vienas šaltinis iš medicinos srities.

Ant aukų kūnų tyrėjai nerado jokių sprogimo smūgio žymių, antradienį pranešė Rusijos valstybinė žiniasklaida, remdamasi neįvardytais šaltiniais.

Rusijos valstybinė naujienų agentūra „Tass“ nurodė, kad Rusijos ir Egipto ekspertai per pirminę palaikų apžiūrą nerado jokių su sprogimu susijusių sužalojimų.

Tačiau tai neatmeta sprogimo galimybės, sakė CNN saugumo analitikas Davidas Soucie, anksčiau dirbęs Federalinėje aviacijos administracijoje.

„Nereikia labai didelio sprogimo... kad jis pramuštų lėktuvo korpusą“, - sakė jis.

Piloto žmona: jis skundėsi dėl lėktuvo būklės

Vienas iš Egipto Sinajaus pusiasalyje sudužusio Rusijos lėktuvo pilotų skundėsi dėl techninės orlaivio būklės, Rusijos žiniasklaidai sakė jo žmona.

Natalija Truchačiova Rusijos televizijai NTV teigė, kad jos vyras Sergejus būtų nutupdęs lėktuvą, „jei būtų buvę kokių nors šansų“, rašo „The Telegraph“.

„Prieš skrydį jis skundėsi, kad techninė lėktuvo būklė toli gražu nėra tokia, kokios norėtųsi“, - sakė ji.

Antrasis sudužusio „Airbus A321“ pilotas Sergejus Truchačiovas ilgą laiką buvo karo lakūnas. Jis dalyvavo karinėse operacijose Čečėnijoje, bet prieš tris metus nusprendė pereiti į civilinę aviaciją ir įsidarbino oro linijų bendrovėje „Kogalymavia“. Tai televizijai „Ren TV“ pasakojo jo buvusi žmona Natalija. Jos teigimu, jeigu jos buvęs vyras būtų turėjęs galimybę išgelbėti žmones, jis būtų padaręs viską, kas įmanoma.

„Tai, kad Sergejus žuvo, man pranešė lakūnai iš Čkalovsko karinio dalinio. Jie per savo ryšį sužinojo, kad lėktuvas sudužo, ir man pasakė, kad ten buvo Sergejus. Nepaisant to, kad pastaruoju metu kartu negyvenome, manau, kad jis padarė viską, kas įmanoma. Jeigu būtų buvę šansų, jis būtų nutupdęs lėktuvą. Jeigu taip neįvyko, vadinasi, šansų paprasčiausiai nebuvo, - teigė Natalija. – Jis buvo patyręs pilotas. Dirbo lakūnu Čkalovsko dalinyje, dalyvavo koviniuose veiksmuose Čečėnijoje, po to nusprendė pereiti į civilinę aviaciją ir tris metus dirbo bendrovėje „Kogalymavia“. Vyriausioji duktė prieš skrydį su juo susiskambino. Jis jai pasakė, kad skrenda į Egiptą, o kai grįš, jai paskambins“.

„Kogalymavia“: lėktuvas buvo puikios būklės

DELFI primena, kad pirmadienį „Kogalymavia“ patvirtino, kad anksčiau buvo pažeista šio lėktuvo galinė dalis. Oro pervežimų bendrovė taip pat neneigė, kad darbuotojams vėluojama išmokėti atlyginimus, tačiau pabrėžė, kad neturi ekonominių problemų, kurios galėjo kaip nors paveikti skrydžių saugumą.

„Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, sudužęs А321 buvo puikios techninės būklės, o per paskutinius penkis skrydžius А321 ekipažas specialiame žurnale nepateikė nė vienos pastabos apie problemas.

Antradienį skelbta, kad oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ darbuotojai žinojo apie lėktuvo „A321“, kuris spalio 31 d. sudužo Egipte, problemas. Buvęs aviakompanijos darbuotojas pasakojo, kad sudužęs laineris buvo „dužęs ir probleminis“ – pilotai tiesiog kovojo su lėktuvu, nes jis darė staigius, chaotiškus judesius.

Amerikiečių eksperto teigimu, apie lėktuvo viduje įvykusį sprogimą liudija nutrūkusi galinė lėktuvo dalis, ant kurios nėra jokių degimo ar dūmų pėdsakų, rašo postimees.ee.

„Alternatyva sprogmeniui – staigus išsihermetizavimas, kuriam įvykus dėl netikėto didelio spaudimo veikiamos konstrukcijos tvirtumo pažeidimo oras lėktuvo salone veržiasi į išorę, sukeldamas viską aplink griaunantį sprogimą“, - teigia C. Irvingas.

„Tai – „grynas“ sprogimas, kuriam įvykus nebūna jokio įsiliepsnojimo ar degimo, tačiau jis lygiai toks pat mirtinas“, - tikina jis. Taip pat ekspertas priminė, kad 2001 m. su šiuo lėktuvu Kairo oro uoste įvyko incidentas: tupdant lėktuvą rimtai apgadinta uodega, nes ši atsitrenkė į nusileidimo taką.

Rusijos oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas sudužo spalio 31 dienos rytą Sinajaus pusiasalyje. Juo skrido 224 žmonės – Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos piliečiai. Jie visi žuvo. „Kogalymavia“ atstovai tvirtino, kad nelaimės metu lėktuvo pilotai buvo visiškai praradę lainerio kontrolę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1067)