Čekijos TV vadovas žurnalistų protestą gesins

Penktadienį dalis Čekijos televizijos žurnalistų nepaisė vadovo grasinimų iškviesti policiją ir prievarta išvaryti juos iš žinių studijos, kurioje jie teigia būsią tol, kol pasikeis valdyba. Nepatenkinti žurnalistai tvirtina, kad neseniai paskirtas televizijos vadovas Jiri Hodačas (Jiržis Hodačas), buvusio premjero Vaclavo Klauso šalininkas, yra politiškai tendencingas.
Ketvirtadienį parlamentinis televizijos ir radijo komitetas nusprendė, kad protestuotojų transliuojamos žinių programos, kurios leidžiamos ir internete, yra neteisėtos. Po šio sprendimo J. Hodačas sakė, jog imsis "atitinkamų teisinių veiksmų" užbaigti protestą.

"Kreipsiuosi į policiją", sakė naujasis televizijos direktorius. Jo padėjėjas Pavelas Bobolikas kalbėjo, kad vadovybė su policija tariasi, kaip užbaigti konfliktą. Jį citavo Čekijos radijas.

Jana Bobosikova, kurią J. Hodačas paskyrė vadovauti naujienų departamentui, sakė, kad "už neteisėtos programos transliavimą" atleis 20 darbuotojų, tarp jų - vyriausiąjį redaktorių.

Tačiau protestuotojai iš šių grasinimų tik pasijuokė. "Ponas Hodačas policiją iškviesti žadėjo nuo pat pradžių", penktadienį sakė Michalas Kubalas iš žurnalistų krizės komiteto.

Protestuojantys žurnalistai teigia, kad J. Hodačas palankus V. Klauso Demokratinei piliečių partijai (DPP). Žurnalistai neleidžia jam bei jo šalininkams įeiti į žinių studiją, todėl direktoriaus komanda gruodžio 22 dieną pradėjo leisti savo programą.

Trečiadienį J. Hodačo sprendimu Čekijos televizijos transliacijos buvo nutrauktos, bet ketvirtadienį vakare, nurodžius parlamento komitetui, jos atnaujintos.

Parlamentinio komiteto, kuris J. Hodačą paskyrė gruodžio 20 dieną, pirmininkas Miroslavas Marešas penktadienį sukvietė neeilinį posėdį krizei aptarti. Jo pavaduotojas Vaclavas Erbenas jau paragino televizijos direktorių atsistatydinti.

Tuo tarpu J. Hodačo šalininkai, atrodo, pralaimi kovą dėl visuomenės pritarimo - kiekvieną naktį prie televizijos pastato paremti protestuotojus susirenka tūkstančiai žmonių. Žinių studijoje užsidariusius žurnalistus palaikė ir šalies prezidentas Vaclavas Havelas.

Parlamento pirmininkas V. Klausas sausio 5 dieną kviečia neeilinę žemesniųjų parlamento rūmų sesiją, kurioje bus svarstomas vienintelis klausimas - padėtis Čekijos televizijoje, sakė jo atstovė spaudai.

Nesutarimai televizijoje privertė susirūpinti žodžio laisve šioje pokomunistinėje valstybėje, kuri yra viena pirmaujančių kandidačių į Europos Sąjungą (ES).

Paryžiuje įsikūrusi žiniasklaidos rėmimo organizacija "Reporteriai be sienų" nusiuntė laišką V. Klausui, kuriame išreiškė protestą dėl Čekijos televizijos naujosios valdybos metodų.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Užsienyje

Paviešinta audringą reakciją sukėlusios Rusijos protestų nuotraukos istorija (282)

Tai viena ryškiausių nuotraukų iš sekmadienį, kovo 26 dieną, Maskvoje vykusios akcijos prieš korupciją – keli policijos pareigūnai į policijos mašiną neša baltą paltą vilkinčią merginą.

Turkai Vokietijoje balsuoja referendume dėl R. T. Erdogano galių stiprinimo (4)

Turkijos pilietybę turintys Vokietijos gyventojai, lygiai taip pat susiskaldę kaip ir tėvynėje, pirmadienį pradėjo balsuoti referendume, kuriuo gali būti suteikta daugiau galių prezidentui Recepui Tayyipui Erdoganui.

Vengrija atsisako priimti migrantus, atvykusius į Švediją iš jos teritorijos (33)

Švedija mėgino grąžinti į Vengriją 5 tūkstančius iš ten atvykusių migrantų, bet Budapeštas atsisakė juos priimti. Galimas daiktas, kad dabar klausimas bus sprendžiamas teisme.

NATO patvirtino, kad ministrų susitikimas perkeliamas į penktadienį (4)

NATO pranešė, kad paankstino užsienio reikalų ministrų susitikimą ir perkėlė jį į penktadienį, nes JAV valstybės sekretorius Rexas Tillersonas nebūtų galėjęs dalyvauti jame kitą savaitę.

Čekijos prezidentas kaltina programišius įrašius vaikų pornografijos (7)

Čekijos prezidentas Milošas Zemanas įtaria, kad Jungtinių Valstijų Alabamos valstijoje įsikūrę programišiai pernai į vieną jo kompiuterių prikėlė vaikų pornografijos, skelbiama pirmadienį jo oficialioje svetainėje.