Ledo danga Arktyje rugsėjį buvo rekordiškai maža ir siekė 3,41 mln. kvadratinių kilometrų. Tai beveik dvigubai mažiau nei 1979–2000 metų vidurkis, praneša „RIA Novosti“.

Anot Arkties instituto ekspertų, Šiaurės jūrų kelias bus daugiausiai padengtas metų senumo ledu, kuris vasaros mėnesiais ištirpsta.

„Dėl to laivyba bus lengva ir tikėtina, nekelianti jokių problemų reikiamą ledo klasę turintiems laivams, plaukiojantiems šiuo maršrutu“, – teigė Vladimiras Sokolovas, ekspedicijos „Arktis 2012“ vadovas.

Ledo lyčių kiekiui sparčiai mažėjant, komerciškai perspektyvaus Šiaurės jūrų kelio galimybė atrodo vis labiau tikėtina. Šis maršrutas – trumpiausias kelias, jungiantis Šiaurės Europą ir Tolimuosius Rytus.

Pavyzdžiui, Šiaurės jūrų kelias kelionę iš Roterdamo Nyderlanduose į Jokohamą Japonijoje leidžia sutrumpinti 3,9 tūkst. jūrmylių, lyginant su įprastu maršrutu per Indijos vandenyną.

Dėl to kelionės trukmė sutrumpėja nuo 33 iki 20 dienų,o tai padeda sutaupyti kuro ir smarkiai sumažina krovinių gabenimo kaštus.

2011 metais per penkis mėnesius, kai kelias buvo atviras, 34 laivai juo pervežė 820,8 tūkst. metrinių tonų krovinių.

Šiemet 35 laivai jau pervežė daugiau kaip 1 mln. metrinių tonų krovinių, o sezonas dar nesibaigė.

Skaičiuojama, kad kasmet Šiaurės jūrų keliu būtų galima pervežti apie 50 mln. metrinių tonų krovinių.