Į „Aeroscraft“ dedama labai daug vilčių – tikimasi, jog šis dirižablis paskatins tikrą ilgo nuotolio skrydžių revoliuciją, skelbia „The Daily Mail“.

Šis dirižablis gali tūkstančius kilometrų gabenti tris kartus sunkesnį krovinį nei pats pajėgiausias karinis transportavimui skirtas lėktuvas. Be to, šiam skraidančiam aparatui nebūtinas nusileidimo-pakilimo takas: jame įdiegta speciali vertikalaus pakilimo ir nusileidimo sistema, savo kūdikį bendrovės tinklalapyje giria jį kūrę specialistai. Dar viena itin svarbi detalė – „Aeroscraft“ pakanka net tris kartus mažiau degalų nei lėktuvui.

Pirmieji hibridinio lėktuvo-dirižablio bandymai buvo atliekami Tastine, JAV Kalifornijos valstijoje, netoli Los Andželo, kur yra Antrojo pasaulinio karo laikų angaras. Apie sėkmingą bandymų pabaigą pranešė generalinis „Aeros“ direktorius ir įkūrėjas Igoris Pasternakas. Emigrantas iš Ukrainos, kuris eina ir itin atsakingas bendrovės vyriausiojo inžinieriaus pareigas, paaiškino, jog bandymai įrodė – šio skraidančio aparato struktūra ir veikimo principai iš tiesų unikalūs.

Bendrovės inžinierius Muniras Jojo-Verge, vadovavęs bandomajam dirižablio skrydžiui sėdėdamas piloto kabinoje, naujienų agentūrai AP sakė, jog jam didelė garbė dirbti tokiame novatoriškame projekte. Kol kas specialistai dirižablį tebuvo pakėlė vos į kelių metrų aukštį (bandymai vyko angaro viduje). M. J. Verge teigimu, labiausiai šio unikalaus dirižablio kūrėjai nerimauja, ar šis skraidantis aparatas atlaikys stiprius vėjus ir kitas ekstremalias oro sąlygas.

JAV gynybos departamentas ir NASA šiam projektui skyrė 35 mln. dolerių (89 mln. Lt). Technologija įvardijama kaip labai perspektyvi, nes tokie dirižabliai galės gabenti sunkesnius krovinius nei bet kuris karinis lėktuvas iki šiol.

Dirižablio, kuris pagamintas iš itin lengvo anglies pluošto ir aliuminio, ilgis siekia 70 metrų. „Aeros“ teigimu, naudojimui parengtas dirižablis dus dvigubai didesnis. Dirižablį į viršų kelia helio dujos. Pažvelgus į šį skraidymo aparatą, nesąmoningai peršasi mintis, jog jis panašus į „Thunderbird 2“ – skraidantį gelbėtojų aparatą iš populiaraus animacinio serialo „Thunderbirds“.

„Aeroscraft“ dar teks atlaikyti ne vieną bandymą. Tik tada jis bus pradėtas eksploatuoti. Kai tai nutiks, pervežimų sistemoje įvyks didelis lūžis. Dabar didelius ir itin sunkius krovinius gabena traukiniai, sunkvežimiai ir laivai – procesas užtrunka. Ištobulinus naują hibridinį lėktuvą-dirižablį, tai bus galima daryti oru ir žymiai greičiau. Amerikiečių kariuomenę bus žymiai paprasčiausiai aprūpinti atsargomis net ir pačiose tolimiausiose karinių veiksmų regionuose.

Kaip teigia „Aeroscraft“ kūrėjai, tokio tipo dirižablių laukia šviesi ateitis – juk juos bus galima naudoti kosminių tyrimų srityse, naftos perdirbimo pramonėje, tokie skraidantys aparatai pravers tiesiant kelius ir telekomunikacijas.

Tikimasi, jog „Aeroscraft“ bus tinkamai parengtas eksploatacijai jau po trejų metų – 137 metrų ilgio monstras be problemų galės gabenti iki 66 tonų svorio krovinius.