Yra alternatyvų

DELFI skaitytojas I.Marcinkevičius atsiuntė nuotraukas ir stebėjosi, kam reikia įrenginėti požeminę perėją po Vilkaviškio gatve, jei apie 20 metrų dešiniau nuo būsimos perėjos yra tiltas ir po juo praėjimas. Jis pastebi, kad yra dar dvi saugios alternatyvos – laiptais užlipus į kalną, kairiau, maždaug už 100 metrų, yra pėsčiųjų perėja, dar kiek toliau yra kita perėja su šviesoforu.

Miesto gyventojas atkreipia dėmesį, kad Marijampolės užmojai prilygsta didmiesčio, nors viena pagrindinių gatvių tėra dviejų juostų plentas. „Marijampolė nėra toks miestas, kuriame automobilių srautas būtų labai didelis, - pastebi jis. Kiekvienas marijampolietis pasakytų, jog per valandą per ten praeina apie 10 žmonių, išskyrus miesto dienas ar dar porą švenčių per metus. Bet juk ir tam yra trys praėjimai 200 metrų spinduliu. Verta susimastyti, ar tinkamai mūsų išrinktieji valdo gaunamus pinigus? Ar tiesiog, kaip būdinga mūsų mažoje šalyje, nemažai pinigų dingsta neaiškiomis kryptimis?“

Krizė leido sutaupyti

Marijampolės miesto savivaldybė neigia, kad švaistomos lėšos. Priešingai – teigia, kad miestas pasinaudojo puikia proga ir atlieka papildomus darbus iš sutaupytų paramos lėšų.

Viešųjų ryšių tarnyba DELFI informavo, kad Vilkaviškio gatvės dalies sutvarkymas ir požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimas – tai dalis Marijampolės savivaldybės administracijos įgyvendinamo J. Basanavičiaus aikštės rekonstrukcijos projekto, kuriam didžioji dalis lėšų skiriama iš ES struktūrinių fondų. Šiam projektui įgyvendinti buvo skirta 18,9 mln. Lt, savivaldybės dalis sudaro 7,5 proc.

Savivaldybė paaiškino, kad ekonominio sąstingio sąlygomis atpigus statyboms pačiai aikštei sutvarkyti viešojo konkurso būdu pasiūlyta darbų kaina siekė tik 8,2 mln. Lt. Už likusią lėšų dalį – beveik 8 mln. Lt – buvo numatytas antras darbų etapas. Tuo pačiu - požeminės perėjos Vilkaviškio gatvėje įrengimas. Toks sprendimas buvo priimtas jį aptarus Savivaldybės tarybos komitetuose. Perėjos įrengimas gali kainuoti apie 1 mln. Lt.

Tikslinės lėšos centrui tvarkyti

„Vienas iš šio sprendimo argumentų tas, kad Vilkaviškio gatvė yra centrinė, viena iš judriausių mieste. Žmonės kerta ją kur papuolę, taigi perėja pasitarnaus jų saugumui. Be to, pagal kitus numatytus miesto centrinės dalies rekonstrukcijos projekto etapus sutvarkius Poezijos parką ir Rygiškių Jono gimnazijos stadioną, trauka į šias teritorijas dar padidės – juose vyks masiniai renginiai, žmonės keliaus čia pailsėti. Taigi požeminė perėja, skirta tik pėstiesiems, sujungsianti minėtas teritorijas – patogus architektūrinis sprendimas,“ – teigiama savivaldybės atsakyme.

„Visiems šiems darbams atlikti yra gaunamos tikslinės lėšos, skirtos miesto centrui tvarkyti, ir niekur kitur, kaip kartais atrodo žmonėms racionaliau, jų panaudoti negalima. Anot Savivaldybės administracijos direktoriaus Valdo Tumelio, struktūrinių fondų lėšomis yra proga susitvarkyti miestą ir tuo reikia naudotis – tokią galimybę praleidus antros greitai nebus,“ – sakoma savivaldybės atsakyme.

Marijampolės savivaldybės duomenimis, miesto kreditinis įsiskolinimas 2010-01-01 sudarė 26 mln. 641 tūkst. Lt. Palyginti su 2009-01-01, įsiskolinimas sumažėjo daugiau kaip 5 mln. Lt. Didžiausią skolų dalį sudaro bankų paskolos – per 23 mln. Lt. Šiuo laikotarpiu (birželio mėn.) savivaldybės kreditinis įsiskolinimas kiek sumažėjo ir nesiekia 23 mln. Lt, iš jų bankų paskolos – per 20 mln. Lt.

Dėkojame DELFI skaitytojams už nuotraukas ir informaciją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)