Kremliaus propagandistų fantazijos vaisius: pirmasis D. Trumpo ir D. Grybauskaitės pokalbis

 (584)
Dėl Donaldo Trumpo pergalės JAV prezidento rinkimuose nerimaujančios Baltijos šalys dabar jau turėtų drebėti iš baimės: telefoninio pokalbio metu išrinktasis prezidentas esą užčiaupė nemandagiai besielgusius Lietuvos, Latvijos ir Estijos prezidentus. O tada baigė pokalbį.
© vg-news.ru printscreen

Būtent tokią išgalvotą istoriją pateikė ir per įvairius Rusijos tinklapius pastarosiomis dienomis platina vienam valdančiosios partijos „Vieningoji Rusija“ ideologui priklausantis tinklapis.

Tinklapyje vg-news.ru dar trečiadienio rytą pasirodė istoriją apie tariamą Baltijos šalių prezidentų telefoninį pokalbį su D. Trumpu. Lietuvos vadovė Dalia Grybauskaitė esą ėmėsi iniciatyvos ir paskambino išrinktajam JAV vadovui, tačiau neva grubiai pažeidė protokolą: prie pokalbio netikėtai prisijungė Latvijos prezidentas Raimondas Vėjuonis bei Estijos vadovė Kersti Kaljulaid.

Visa tai neva nebuvo suderinta su D. Trumpu. Be to, D. Grybauskaitė bei Latvijos ir Estijos prezidentai neva ėmė šaukti choru ir tai, anot vg-news.ru straipsnį parašiusio „žurnalisto“, galiausiai išvedė naująjį JAV lyderį iš kantrybės, tad šis liepė „pribaltams užsičiaupti“.

O dar įdomiau tai, kad visą šį įspūdingą spektaklį neva matė ir garsiai CNN žurnalistei Christiane Amanpour interviu išklojo D. Trumpo kampanijos vadovė Kellyanne Conway, kuri asmeniškai susitarė dėl D. Trumpo pokalbio su D. Grybauskaite.

„Netikėtai prie pokalbio prisijungė Estijos ir Latvijos prezidentai, nors tai nebuvo suderinta. D. Trumpas susilaikė ir nenutraukė pokalbio, bet kai visi trys „pribaltai“, pertraukinėdami vienas kitą, ėmė kalbėti apie Rusijos agresiją, 45-asis JAV prezidentas neišlaikė ir pasakė: „Užsičiaupkite, prašau ir laikykitės eiliškumo“. O tada jis baigė pokalbį“, – neva sakė K. Conway.

„Nėra nieko keisto, kad šios trys šalys taip elgiasi. Kai nėra nieko pozityvaus nei ekonomikoje, nei demografinėje srityje, nei kur kitur, krentanti kultūra užleidžia vietą beprincipiniam įžūlumui ir kvailumui“, – „cituojama“ CNN žurnalistė Ch. Amanpour.

Autoriai - Kremliaus partijos ideologai

Žinia, kad „D. Trumpas liepė Baltijos šalių lyderiams užsičiaupti“ pastarosiomis dienomis ėmė sparčiai sklisti per įvairius Rusijs informacinius tinklapius, diskusijų forumus, sukeldama milžinišką iš Baltijos šalių ir kitų Vakarų valstybių beisišaipančių asmenų euforijos bangą.

Kremliaus propagandistų džiaugsmui netrukdo faktas, jog visa ši istorija yra visiškas prasimanymas, mat tokio pokalbio tarp D. Trumpo bei Baltijos šalių vadovų iš viso nebuvo. Tai DELFI patvirtino ir Lietuvos prezidentės spaudos tarnyba. Be to, nebuvo ir „cituojamo“ Ch. Amanpour interviu su K. Conway.

Iš tikrųjų Ch. Amanpour yra neseniai ėmusi interviu iš Lietuvos užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus bei pačios D. Grybauskaitės. Ji taip pat yra kritikavusi neaiškią D. Trumpo poziciją dėl Baltijos šalių. Tuo tarpu K. Conway apie Baltijos šalis iš viso nėra užsiminusi.

Vis dėlto vg-new.ru išgalvota istorija neturėtų pernelyg stebinti. Šis tinklapis priklauso Aleksandrui Bortnikovui. Tai, jog ši pavardė sutampa su Rusijos Federalinės saugumo tarnybos vadovo pavarde, galima laikyti atsitiktinumu. Tačiau vg-news.ru savininko ryšiai su Kremliumi taip pat nėra tolimi – jis yra Chakasijos regiono valdančiosios pro-Putiniškosios partijos „Vieningoji Rusija“ ideologas.

Kremliaus propagandistų fantazijos vaisius: pirmasis D. Trumpo ir D. Grybauskaitės pokalbis
© vkontakte nuotr.

Oficialiai agitacinės Chakasijos „Vieningoji Rusija“ skyriaus kampanijos vadovas 2006 metais įkūrė „Informacinių pranešimų agentūrą“ bei dar vieną įmonę, susijusią su viešaisiais ryšiais.

Tinklapyje vg-news.ru dažnai viešinami jokios ryšio su realybe neturintys straipsniai, paremti gandais arba tiesiog išsigalvojimais. Pavyzdžiui, pernai gruodį skelbta, kad JAV Baltijos šalis laiko beviltiškomis ir jas esą reikia mesti iš NATO. Tačiau įdomiau tai, kad vėliau tokie straipsniai platinami Rusijos informacinės erdvėje ir netgi patenka į Kremliaus įtakos kanalais Lietuvoje laikomus propagandinius tinklapius, tokius, kaip sauksmas.lt ar Ldiena.lt.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Medijos Karas Propaganda

Žinia apie karalienės mirtį įsiutino britus: ką tie rusai sau galvoja? (413)

Jungtinė Karalystė iki šiol negali atsigauti po to, kai Naujųjų metų išvakarėse buvo paskleista žinia apie tariamą karalienės Elizabeth II mirtį. Tokia melaginga informacija ėmė sklisti socialiniuose tinkluose. Gandą pasigavo Kremliaus žiniasklaidos kanalai, o Bakingemo rūmai privalėjo išplatinti paneigimą. Tačiau kas sukėlė visą gandų laviną?

Įspėjo Europą dėl D. Trumpo: štai ką jums dabar reikės daryti (333)

Kasmet Trakų rajone rengiamas „Sniego susitikimas“, kuriame susirenka esami ar buvę užsienio, saugumo politikos ekspertai, aukšto politinio rango pareigūnai bei NATO karininkai, šiemet vyko pasaulyje tvyrant ypač neramioms nuotaikoms.

Kremliaus ruporas D. Kiseliovas Sausio 13-osios proga Lietuvai žada Ukrainos likimą (1007)

Kadaise perspektyviu žurnalistu laikytas Dmitrijus Kiseliovas dabar vadinamas vienu pagrindiniu Rusijos propagandos skleidėju, kuris iškraipo informaciją taip, kad ši būtų palanki Kremliui, o Vakarų šalys yra dergiamos, pasitelkiant melą ir net grasinimus. Sausio 13-osios proga D. Kiseliovas nepagailėjo ir dozės pagiežos Lietuvai.

Įspėjo apie norą gerinti santykius su Rusija: tai spąstai (1026)

Po Rusijos ambasadoriaus ir Lietuvos Seimo pirmininko susitikimo prabilta apie dvišalių santykių atmosferos gerinimą bent jau parlamentų lygyje – bendradarbiavimą esą ketina atnaujinti tarpparlamentinės grupės. Tačiau pasirodė ir perspėjimų, kad geri norai gali būti tik priedanga.

Braškanti Rusijos ekonomika jau nepajėgia gaminti ginklų, kuriais gyrėsi V. Putinas (866)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas dar 2007 metais pažadėjo atsaką JAV kuriamam priešraketinės gynybos skydui – tais pačiais metais išbandytos amerikiečių gynybą įveikti esą galinčios balistinės raketos RS-24 „Jars“. Tačiau šių raketų pagaminta vos kelios dešimtys, o naujų gamyba stringa, skelbia laikraštis „Komersant“.