„Dabar gi laidotuvės gaunasi karikatūra – melstis ateina du trys žmonės, o į kapus lydi šimtas. Ką tam mirusiam duoda šimtas žmonių, jeigu jis yra tikintis – nieko neduoda, nes tikintieji nori maldų“, - kalbėjo ganytojas.
Mišias užsakančius mirusiojo artimuosius vyskupas J. Kauneckas įspėja, kad niekada nevažiuoja , jei Mišios užrašytos 8 ryto, o laidotuvės po pietų: „Tai ką aš turiu visa dieną tenai būti – nesąmonė“.
Jei karstas būtų nešamas į bažnyčią, vyskupo nuomone, dauguma atsisveikinti atėjusių žmonių ateitų pasimelsti už mirusįjį. Tačiau ne visada to nešimo ir reikia: „Pavyzdžiui, Panevėžyje po Švenčiausiosios Trejybės bažnyčia yra dvi šarvojimo sales. Kam tą karstą tampyti – nešti į viršų. Galima ir be to pakviesti žmones pabūti Mišiose. Paskui visi sugrįžta ir išlydi“.
Po A.M.Brazausko laidotuvių – daugiau nenori nešti karsto į bažnyčią
Kaimuose, nedideliuose miestuose, net rajonų centruose mirę tikintieji visada buvo nešami į bažnyčią. Tokia tradicija. Todėl mirus Algirdui Mykolui Brazauskui daug diskusijų sukėlė sprendimas mišias už prezidentą aukoti be jo.
„Tai visiškai normalus, kaip ir bet kuriam Vilniaus tikinčiajam skiriamas maldos dėmesys, – tuomet sakė kunigas Artūras Kazlauskas.
Lietuvoje krikščioniškos laidotuvės numatytos su trimis „stacijomis“ – mirusiojo namuose, Bažnyčioje ir kapinėse. „Tačiau miestuose paprastai kunigas būna vienoje vietoje – kapinėse, o Mišios aukojamos bet kuriuo mirusiojo artimiesiems patogiu metu, nenešant karsto į bažnyčią. Pačios laidotuvės jau būna be mišių ir su vieninteliu sustojimu kapinėse“, – sakė DELFI pašnekovas.
Po prezidentinių laidotuvių ir mažesnėse vyskupijose padaugėjo žmonių, kurie pageidavo už mirusiuosius melstis nenešant karsto į bažnyčią.
„Dabar daugelis tikinčiųjų senukų, kurie turi pinigų susitaupę, sako, Vyskupe, ar čia Bažnyčios toks patvarkymas, kad mūsų net neplanuoja nešti į bažnyčią. Sakau, kad ne. Bažnyčia nėra taip patvarkius, čia jūs taip susigalvojot tokią keistą tradiciją“, - pasakojo vyskupas J. Kauneckas
Tačiau, dvasininko žodžiais, ir dabar yra norinčių pasilaidoti tradiciškai: „Žmonės sako, kad visą gyvenimą lankė Bažnyčią ir nori, kad mirusį čia atneštų. Aš sakau – brangiau kainuos. O jie – tegu kainuoja, ar aš nesusitaupiau per gyvenimą?“