Anot VTP vadovės, vykdytų konkursų, kuriuos laimėjo Lauryno Šeškaus ir Edmundo Jakilaičio „TV Play“, schema peržengia tarnybos kompetenciją, ir tai turėtų išanalizuoti teisėsauga.

„Mes bet kuriuo atveju kreipsimės į prokuratūrą ir perduosime informaciją, nes yra tokių keistų dalykų“, - Eltai sakė D. Vilytė.

Pasak jos, 2011-2017 metais „Pirmosios kavos“ organizuoti pirkimai, kuriuose su „TV Play“ sudaryta 1,3 mln. eurų vertės sutarčių, yra keisti, nes pati įstaiga pripažįsta, kad nėra perkančioji organizacija.

„Kodėl jie pasirinko vykdyti viešuosius pirkimus - negalime atsakyti. Nesupratome ir motyvai neaiškūs“, - sakė D. Vilytė.

Diana Vilytė

Anot jos, nors tarnyba išnagrinėjo „Pirmosios kavos“ konkursus, liko neatsakytų klausimų. Vienas jų susijęs su tuo, kodėl apskritai „Pirmoji kava“ skelbė viešuosius pirkimus, kitas - susijęs su Europos Sąjungos skirtomis lėšomis. Būtent todėl ir ketinama kreiptis į teisėsaugą.

„Liko neatsakytų klausimų ir ne tik dėl to, kad jie, būdami ne perkančiąja organizacija, ką ir patys pripažįsta, staiga sugalvoja daryti viešuosius pirkimus. Kaip jie aiškino, kad jiems Europos socialinio fondo agentūra liepė, bet fondo agentūra mums nepatvirtino šito fakto, nes perkančiosios organizacijos statuso nusistatymas yra pačios institucijos reikalas“, - aiškino D. Vilytė.

Penktadienį VPT paskelbė išvadą, kad J. Morkūno valdomos „Pirmosios kavos“ organizuoti „Tūkstantmečio vaikų“ viešieji pirkimai buvo pritaikyti vienai bendrovei - E. Jakilaičio ir L. Šeškaus valdomai „TV Play“. Tiesa, VPT atkreipia dėmesį, kad pagal įstatymus „Pirmoji kava“ apskritai neturėjo organizuoti viešųjų pirkimų.

J. Morkūnas: mes viską darėme teisingai

Pats J. Morkūnas Eltai teigė, kad išvada jo viešajai įstaigai palanki, nes VPT išaiškino, jog pagal įstatymus ji nėra perkančioji organizacija.

Jogaila Morkūnas

„Mes nebuvome laikomi perkančiąja organizacija, todėl atitinkamai jos vykdytiems pirkimams ir sudarytoms sutartims neturėjo būti taikomi Įstatymu nustatyti reikalavimai. Kitaip tariant, mes viską darėme teisingai, nes mes nebuvome tie, kurie „ėjo po tuo įstatymu“, - Eltai teigė J. Morkūnas.

Anot jo, kadangi įstaigai negalioja Viešųjų pirkimų įstatymas, ji jo ir nepažeidė.

„Labai svarbu, kad išvadoje parašyta, jog pirkimų vykdymo teisėtumas nėra tarnybos (VPT. - ELTA) vertinimo objektas. Kitaip tariant, išaiškinta, kad mes esame nekalti. Mums nereikėjo daryti to, ką mes darėme, bet tai nėra įstatymo pažeidimas. Mes nesame jokių viešųjų pirkimų įstatymų pažeidę. Viskas yra gerai“, - apibendrino J. Morkūnas.

Kadangi „Pirmoji kava“ nėra perkančioji organizacija, tarnyba nevertino konkursų atitikimo įstatymams, tačiau pateikė pastabas, kad konkursai buvo skirti vienai bendrovei.

„Nors VšĮ „Pirmoji kava“, vykdydama pirkimus, skelbė apie juos viešai, tarnybos nuomone, pirkimų dokumentų sąlygos parengtos taip, kad laimėtų konkretus tiekėjas UAB „TV Play“, - teigiama VPT išvadoje.

VPT savo nuomonę grindžia tuo, kad konkursuose dalyvavo tik „TV Play“, kurios vienas akcininkų ir vadovas Laurynas Šeškus dar 2008 metais pateikė „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ koncepciją ir buvo pačios idėjos sumanytojas.

Be to, konkurso sąlygose buvo reikalaujama turėti patirties kuriant „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ laidas. Taip pat, pasak VPT, konkurso dokumentuose buvo pateikta ne visa informacija, dėl kurios konkurentams būtų sudėtinga paslaugas pasiūlyti pigiau.

„Pirkimo dokumentų priede (...) nustatyta parengti 32 laidas, tačiau aiškiai nenurodyta, kokios konkrečiai paslaugos turi sudaryti pirkimo objektą. Svarbi ir ta aplinkybė, kad, LRT duomenimis, kaip projekto partneris LRT dalį paslaugų teikė ir pats, tačiau pirkimų dokumentuose tokios paslaugos nebuvo nurodytos, todėl kitiems tiekėjams, nežinant šių aplinkybių, pasiūlyti palankesnį (pigesnį) pasiūlymą būtų sudėtingiau“, - rašo tarnyba.

Anot tarnybos, keturiuose iš septynių „Pirmoji kava“ vykdytų pirkimų „TV Play“ pasiūlymų kainos buvo identiškos planuojamoms sudaryti sutarčių vertėms.

Be kita ko, VPT sukėlė abejonių tai, kad „Pirmoji kava“ apskritai paskirta atsakinga už „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ viešųjų pirkimų organizavimą, nors šios laidos prekės ženklas nuo 2009 metų priklauso LRT.

Freedata.lt duomenimis, 2011-2017 metais organizuotuose „Lietuvos tūkstantmečio vaikų“ pirkimuose „TV Play“ laimėjo visus septynis konkursus, kurių bendra vertė - 1,325 mln .eurų. Keturiuose iš šių konkursų „TV Play“ buvo vienintelė konkurso dalyvė.