Vilniaus miesto savivaldybė išplatinatame pranešime spaudai atkreipė dėmesį, kad dauguma nuotraukose užfiksuotų netvarkingų, apleistų teritorijų priklauso privatiems savininkams. Anot pranešimo, Vilniaus miesto savivaldybė yra parengusi arba rengia daugelio šių teritorijų kompleksinio sutvarkymo planus, tačiau sėkmingas šių teritorijų sutvarkymas įmanomas tik bendru sutarimu su savininkais.

Netvarkingiems savininkams, kurių valdomas nekilnojamas turtas yra apleistas ir neprižiūrimas, yra taikomas didžiausias - 2,5 proc. turto vertės tarifas. Įprastai, tvarkingam turtui yra taikomas 1 proc. tarifas.

Savivaldybė taip pat informuoja, kad šiuo metu yra rengiami Sporto rūmų pertvarkymo į 3 tūkst. vietų tarptautinį konferencijų ir kongresų centrą projektiniai pasiūlymai. Darbai galėtų prasidėti susitarus su esamais rūmų savininkais. Pranešime primenama, kad Sporto rūmai yra valstybės saugomas Kultūros paveldo objektas.

Šnipiškėse ir Kalvarijų gatvėje esantys statiniai – privatūs. 2014 – 2020 metais planuojamos investicijos į čia esančių gatvių tvarkymą,“ - rašoma pranešime spaudai.

Anot pranešimo, nuotraukoje užfiksuoti suoliukai prie Centrinės universalinės parduotuvės artimiausiu metu taip pat bus tvarkomi.

Vilniaus miesto savivaldybė apgailestauja, kad automobilių stovėjimo aikštelės miegamuosiuose, ypač sovietmečių projektuotose rajonuose, yra vis dar opi problema: „Čia iš tiesų trūksta vietų, todėl nemažai žmonių savo automobilius palieka ant vejos ar kitose neleistinose vietose. Šiuo metu yra ieškoma efektyvių būdų kaip išspręsti šią problemą, svarstomi įvairūs variantai: nuo privataus investuotojo iki aikštelių įrengimo bendrai su gyventojais“.

Rusijos tinklaraštininko Iljos Varlamovo publikacija buvo paskelbta birželio 16 dieną tinklalapyje zyalt.livejournal.com.

Gerasis ir blogasis Vilnius

Iš pradžių norėjau tradicijos dėlei parengti ataskaitą apie gerąjį ir blogąjį Vilnių, bet persigalvojau. Mokytojas galėtų susidaryti neteisingą įspūdį, kad Vilnių galima padalinti į blogąjį ir gerąjį, tačiau taip nėra. Geroji ir blogoji Vilniaus dalys čia glaudžiai persipynusios – jų atskirti neįmanoma, jos negali egzistuoti viena be kitos, kaip Čipas ir Deilas ar Boni ir Klaidas.

Pamatę gerą ir švarų kiemą, neabejokite – kaimyninis kiemas bus apgriuvęs, prigrūstas mašinų ir nešvarus. Šalia šiuolaikinių dangoraižių būtinai pamatysite supuvusią ir pakrypusią lūšną. Į pirmosios klasės vagoną būtinai užeis girtas pašlemėkas. Gerasis ir blogasis Vilnius negali vienas be kito.

Artėjant dienos pabaigai supratau, kad Vilniuje turbūt dirba dvi – gerojo ir blogojo merų – komandos. Kol gerasis meras kloja šaligatvį, blogasis griauna kaimyninį kelią. Šios dvi komandos varžosi, kuriai pirmiau pavyks užgrobti miestą, tačiau kol kas joms sekasi vienodai. Aš nelabai gerai išmanau Vilniaus ūkio subtilybių: galbūt šio miesto meras vienas, paprasčiausiai dieną jis stato, o naktį – griauna. Tokia savotiška chameleoną primenančio Vilniaus miesto mero legenda – graži istorija turistams.

Einant Vilniaus miesto centro gatvėmis žavi nuostabios ir švarios gatvės. Tikra Europa – tiesiog nuostabu!

Tačiau tereikia įeiti į kiemą – o ten kaimas. Seni, supuvę ir sukrypę sandėliai. Kaip taip? Kaip jie gali sugyventi su nublizgintais turistinių gatvių fasadais?

Kol gerasis meras restauruoja turistų lankomų vietų fasadus, kitas griauna senus pastatus, kurių liko visai nedaug.

Gerasis meras prižiūri veją, o blogasis meras metų metus negali išrauti tarp pakrantės plytelių augančių piktžolių.

Vilniuje statomi nauji pastatai iš stiklo ir betono. Tuo pačiu sovietinės imperijos likučiai nėra nei griaunami, nei remontuojami.

Konstitucijos prospektas
Vilniuje statomi dangoraižiai, tačiau neremontuojami šaligatviai.

Vilniuje moka sutvarkyti pastatus...

Na ne, tikrai nemoka. Svarbiausia neiti artyn.

Viena vertus, Vilnius siekia įtikinti Europą.Tačiau raukšlėta sovietinės praeities letena pastato Vilnių į vietą.

Vilnius labai nerimauja dėl „sovietinės okupacijos“. Ant Žaliojo tilto stovi skulptūros, tarp kurių ir pora sovietų karių, – prieš jas pakabintos NATO vėliavos.

Šias skulptūras norėta nugriauti, tačiau jos buvo išsaugotos. Pakabinta lentelė, informuojanti apie nelengvą Lietuvos praeitį Sovietų Sąjungos priespaudoje.

Vilnius išmoko nuomoti automobilius: atvykus į specialią stovėjimo aikštelę galima išsinuomoti automobilį porai valandų, o ją grąžinti kitoje aikštelėje. Pasijauti lyg Paryžiuje.Tačiau, žinoma, Vilnius nėra Paryžius. Žmonės čia gyvena savi, sovietiniai, todėl Vilniuje jie stato automobilius kaip pašlemėkai.

Automobilių statymo kultūros prasme galima teigti, jog Maskva – europietiškesnis miestas nei Vilnius. Žinoma, ir čia netrūksta pašlemėkų, bet jų nėra tiek daug...

Pažvelkime į miegamuosius rajonus, labai miela ir tvarkinga... Jei nežiūrėti įdėmiai. Panašu į Omską. Vilniuje statomi nauji ir gražūs rajonai, tačiau kiemuose – vien automobilių stovėjimo aikštelės.

Iš karto už rajono prasideda kaimas.

Vilnius gali pasigirti labai šaunia dviračių nuomos sistema, primenančia Paryžių ar Lioną. Tokios pačios dviračių aikštelės ir dviračiai. Rusiškai, angliškai ir lietuviškai kalbanti sistema. Viskas paprasta ir patogu. Visą dieną važinėjausi nuomojamais dviračiais.

Žinoma, negali būti tiesiog gerai. Vilniuje buvo nuspręsta nubraižyti dviračių važiavimo takų juostas – raudona spalva tiesiai ant šaligatvio, per gėlynus ir reklaminius stendus. Kai kur dviračių tako skiriamoji linija nubrėžta per žvyrkelį, kai kur dėl nežinomų priežasčių jis išklotas plytelėmis.

Iš esmės, tai mielas miestas.Vieną dieną galima skaniai ir nebrangiai pavalgyti. Pasivaikščioti. Pasėdėti. Nusipirkti gėlių. Atšvęsti vestuves.

Štai tokia sovietinė Europa.

Kada nors gerasis meras nugalės blogąjį ir viskas bus gerai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (642)