Kaliningrado srities valstybinio aplinkosaugos komiteto pirmininko pavaduotoja Tatjana Grin BNS korespondentui sakė, kad siekiant išaiškinti taršos priežastis, buvo pateikta paklausimų į Baltijos jūros šalių uostus. Danijos uostuose buvo patikrinti 50 laivų, gabenusių naftos produktus iš Baltijos šalių.
"Buvo ieškoma laivo pažeidėjo. Iš pradžių buvo manoma, kad į Baltiją pateko daugiau kaip 100 tonų mazuto, kurį išpylė į jūrą koks nors Baltijos šalių laivas. Dėl šio fakto mes užvedėme bylą. Gauti duomenys apie 40 laivų. Tačiau spėliojimai, kad tai buvo laivas pažeidėjas, gabenęs mazutą į Vakarų Europos valstybes iš Baltijos šalių, nepasitvirtino", sakė pareigūnė.
Kaliningrado ekologų nuomone, į pakrantę išmesti mazuto teršalai nebuvo dėl aplinkosaugos reikalavimų nepaisymo.
"Tikriausiai šis mazutas į jūrą pateko iš nuskendusių laivų. Baltijos jūros šelfe yra 38 nuskendę laivai. Sūrus jūros vanduo išplauna naftos produktus, o povandeninės srovės juos išneša į paviršių. Šis reiškinys kartojasi kas sezoną. Dabar vykstantys mokslo tyrimai patvirtina šią versiją", sakė T. Grin.