Pasak Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados, tokiu atveju parlamentaras formaliai užimtų Seimo nario vietą, tačiau negalėtų atstovauti tautai, tad neatliktų savo konstitucinės priedermės.

Grupė parlamentarų yra įregistravę Konstitucijos pataisos projektą, kad Seimo narį paskyrus ministru jo Seimo nario mandatas yra laikinai sustabdomas, kol eina ministro pareigas. Galimybė Seimo nario mandatą turėti ministrui pirmininkui paliekama.

Teikimą pasirašė 36 parlamentarai, daugiausiai iš „tvarkiečių“, „valstiečių“ ir Lietuvos lenkų frakcijų, bet parašų yra iš visų parlamentinių frakcijų atstovų.

Projekte tai nenumatyta, bet aiškinamajame rašte iniciatoriai sako, kad Seimo nariui suspendavus mandatą, šio Seimo nario vieta parlamente turėtų atitekti kitam asmeniui, o kai ministras atsisakytų ar netektų savo posto Vyriausybėje, jis vėl grįžtų į parlamentą.

Teisininkai pažymi, kad Seimo nario mandatas yra individualus – jis suteikiamas tik tam asmeniui, kuris Konstitucijos ir įstatymų nustatyta tvarka yra išrenkamas Seimo nariu, ir Seimo narys turi teisę bei pareigą pats asmeniškai įgyvendinti rinkėjų jam suteiktą mandatą, balsavimo teisė neperleidžiama.

Pagal dabartinę Konstituciją, Seimo narys gali būti skiriamas tik ministru pirmininku ar ministru. Seimo nario pareigos, išskyrus jo pareigas Seime, nesuderinamos su jokiomis kitomis pareigomis valstybinėse įstaigose ir organizacijose, taip pat su darbu verslo, komercijos bei kitose privačiose įstaigose ar įmonėse. Savo įgaliojimų laikui Seimo narys atleidžiamas nuo pareigos atlikti krašto apsaugos tarnybą.

Seime šiuo metu pradėta svarstyti Konstitucijos pataisų iniciatyva perkelti Seimo rinkimus iš rudens į pavasarį, mažinti Seimo narių skaičių.

Dėl Konstitucijos pataisų priėmimo Seime balsuojama du kartus, tarp balsavimų padarant ne mažiau kaip trijų mėnesių pertrauką. Nuostatos laikomos priimtomis, jeigu už jas balsuoja ne mažiau kaip du trečdaliai, t.y. ne mažiau kaip 94 parlamentarai.