Su prašymu ištirti 1997 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų pakeitimo įstatymo 6 straipsnio atitikimą Lietuvos Konstitucijai į Konstitucinį Teismą kreipėsi Kauno apygardos teismas.

Kauno apygardos teismas suabejojo, ar įstatymo nuostata, kad 1996 metais nepanaudoti asignavimai gamtosaugos objektams finansuoti turi būti grąžinami į valstybės biudžetą iš savivaldybių 1997 metų biudžetų, neprieštarauja Konstitucijoje įtvirtintam savivaldybių biudžetų savarankiškumui.

1997 metais buvo priimtas Biudžeto įstatymo pakeitimas, kuriame numatyta, jog nepanaudotas gamtosaugos objektams lėšas reikia pervesti į valstybės biudžetą. Tokį reikalavimą, atlikusi patikrinimą, Valstybės kontrolė pateikė Kauno savivaldybei.

Prieš porą savaičių, pristatinėjant bylos medžiagą Konstitucinio Teismo posėdyje, buvo pažymėta, kad Kauno savivaldybė nesutiko pervesti į valstybės biudžetą nepanaudotų gamtosaugos objektams skirtų lėšų, todėl jos buvo paimamos prieš savivaldybės valią.

Pareiškėjo manymu, tai prieštarauja Konstitucijos 127 straipsniui, kur teigiama, kad Lietuvos biudžetinę sistemą sudaro savarankiškas valstybės biudžetas, taip pat savarankiški vietos savivaldybių biudžetai.

Kaip pranešė Konstitucinio Teismo pirmininkas Vladas Pavilionis, trečiadienį teismas konstatavo, kad savivaldybių biudžetų savarankiškumas nereiškia, jog asignavimai gamtosaugos objektams finansuoti gali būti naudojami ne pagal tikslinę paskirtį ir kad gauti, bet pagal tikslinę paskirtį nepanaudoti asignavimai neturi būti grąžinami į valstybės biudžetą.