Rusiškų kanalų laukia sunkūs laikai

 (1200)
Lietuvos radijo ir televizijos komisija trečiadienį nusprendė laikinai, tai yra trims mėnesiams, stabdyti anksčiau nebausto „Ren TV Baltic (Lietuva)“ kanalo trečiosiose šalyse parengtų programų retransliacijas Lietuvoje.
The Moscow Kremlin
The Moscow Kremlin
© RIA/Scanpix

Tokios sankcijos kanalas susilaukė dėl praėjusiais metais lapkričio 19 dieną laidoje „Paklydimo teritorija“ paskleistos informacijos, kuri, kaip nurodoma, „daugeliu atvejų nebuvo paremta įrodymais“, o programos žiūrovai buvo „nuteikinėjami priešiškai, kurstoma tautinė nesantaika ir karinės nuotaikos“.

Šioje laidoje Baltijos šalys buvo pristatomos kaip nacistinės ideologijos rėmėjos, pabrėžiamas antirusiškas nusistatytas, netgi cituojamas Latvijos prezidentas Andris Bėrzinis, kuris 2012 m. yra pasakęs, kad buvusius Latvijos SS legionierius nusikaltėliais gali laikyti tik bepročiai. Latvijos valstybės vadovas išties yra pasakęs tokius žodžius, aiškindamas, kodėl Latvijoje kovo 16 dieną kiekvienais metais vyksta legionierių, Antrojo pasaulinio karo metais kovojusių nacistinės Vokietijos pusėje, pagerbimas.

„Mes nustatėme pažeidimą, tiesa, pirmą kartą. Tą patvirtino ir ekspertai, todėl manome, kad tikslinga taikyti tuos pačius apribojimus, kuriuos kitiems kanalams mes taikėme prieš pusmetį. Taigi trims mėnesiams ribosime trečiųjų šalių regtas laidas“, - sakė komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija taip pat nusprendė pradėti derybas su pakartotinius pažeidimus darančiais Europos Sąjungoje registruotais rusiškais kanalais „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“. Kaip per posėdį informavo komiijos pirmininkas E.Vaitekūnas, „RTR Planeta“ vadovai jau patys susisiekė su komisija.

„Dėl kitų kanalų yra procedūra, turime šiandien ir ekspertų išvadas. Yra labai svarbus momentas – derybos. Mes turime susitikti su tų kanalų vadovybe ir aptarti sąlygas, kaip taikiai spręsti esamą ginčą, kur mes nustatėme pažeidimus. Tai yra, mes dabar komisijoje nutarėme, kad mūsų reikalavimas bus toks: kad būtų pripažinta, jos skelbta šališka informacija ir reikalausime, kad pripažinimas būtų viešai paskelbtas. Na, buvo diskusijų dėl atsiprašymo ar panašiai, tai čia derybų metu suderinsime“, - sakė E. Vaitekūnas.

Jei derybos bus nevaisingos, komisija rinksis iš naujo ir bandys riboti šių kanalų retransliavimą ilgesniam laikui, tačiau kadangi kanalai registruoti Europos Sąjungoje, platesnės sankcijos jiems turi būti suderintos su Europos Komisija, o kreiptis į Europos Komisiją bus galima, jeigu derybos neįvyks ir jeigu tęsis pažeidimai.

DELFI primena, kad komisijai kilo įtarimų, kad lapkričio mėnesį „RTR Planeta“ ir „NTV Mir Lithuania“ rodytose laidose paskleista informacija kurstė nesantaiką, buvo nesilaikoma žurnalistų etikos principų informaciją pateikiant šališkai, neparemiant įrodymais, žiūrovą bandant nuteikti norima linkme, galimai kurstant karą ir neapykantą.

Savo vertinimą pateikė ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba, kurios nuomone, laidos šiuose rusiškuose kanaluose rengiamos šališkai ir neobjektyviai. Tiesa, nesantaikos kurstymo laidose nepastebėta.

„Šališkumas eina visose laidose. Kai esame teikę prieš tai išvadas, jei pamenate, buvo laidų apie Sausio 13-osios įvykius, tai ten jau buvo ir karo, ir neapykantos, ir nesantaikos kurstymas, buvo daugiau draudžiamos informacijos epizodų, o dabar tai daugiausia šališkumas. Viskas, kas yra apie Ukrainą, tą naująją Ukrainą, yra blogai, Maidanas yra blogai, o viskas, kas susiję su Rusija, yra labai gerai ir tobula“, - pasakojo inspektorė Zita Zamžickienė.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija kanalo „NTV Mir Lithuania" ne Europos Sąjungoje parengtų laidų retransliavimą trims mėnesiams apriboti jau buvo nusprendusi kovo viduryje, dėl kovo 11-osios išvakarėse transliuoto dokumentinio filmo „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa", kuriame buvo iškreipiami faktai apie sausio 13-osios įvykius. Balandžio pradžioje trims mėnesiams apribotos ir „RTR planeta“ retransliacijos, dėl kovo 2-ąją apie įvykius Kryme parodytos informacinės laidos „Savaitės žinos“, kurioje buvo kurstoma tautinė nesantaika, skatinami kariniai veiksmai.

Pernai spalį komisija analogišką sprendimą buvo priėmusi ir dėl „PBK Lithuania“, dėl istorinių faktų iškraipymo kanalo rodytoje laidoje „Žmogus ir įstatymas“ apie 1991 metų sausio 13 dienos įvykius.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Lietuvoje

STT: su J. Miliumi susijusiame tyrime – 6 įtariamieji (1)

Specialiųjų tyrimų tarnybos atliekamame ikiteisminiame tyrime dėl prekybos poveikiu 6 asmenys yra įtariami pagal kelis skirtingus Baudžiamojo kodekso straipsnius.

Valdantieji: D. Gybauskaitė diskreditavo prezidento institutą (49)

Šalies vadovė Dalia Grybauskaitė savo pareiškimu, kad priimdamas naująjį Darbo kodeksą Seimas pademonstravo „visišką valdžios nužmogėjimą“, diskreditavo prezidento institutą, reaguoja valdantieji.

Pirma pažintis su Rusija: kas labiausiai nustebino (15)

Kone kiekviename kreiva tvora įrėmintame kieme auga vešlios bulvės. Čia, Krasnojarske, pasirodo geriausiai veši jos bei miežiai.

Palangoje – drama: nuskendo dar vienas poilsiautojas (25)

Penktadienį Baltijos jūroje ties Palangos tiltu rastas skenduolis. Apie tai DELFI pranešė skaitytojas. Šią informaciją patvirtino ir Palangos gelbėtojų vadas Jonas Pirožnikas.

P. Gražulis neigia nusikaltęs, o į apklausas vyks „ramia sąžine“ (62)

Seimo narys Petras Gražulis, pas kurį atliktos kratos, neigia nusikaltęs ir tikina į apklausas Specialiųjų tyrimų tarnyboje (STT) vyksiantis „ramia sąžine“.