Nukritusio lietuvių lėktuvo „An-2“ pilotų paieška bus tęsiama per naktį, sako Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius.

Taip pat šiuo metu mokslininkų pagalbos sulaukė Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivo „Kuršis“ įgula, kuri pakartotinai žvalgo Baltijos jūros dugne rastą orlaivį. „Į „Kuršį yra transportuota Klaipėdos universiteto mokslininkų grupė su jų povandeniniu robotu, pažiūrėsime, galbūt jų įranga bus efektyvesnė“, - BNS trečiadienio vakarą sakė A.Brencius.

Pasak kariuomenės atstovo, pilotų paiešką ir toliau vykdo Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvas. „L-
410“ šiandien skraidė ore, taip pat sraigtasparnis. Sraigtasparnis šiuo metu yra nusileidęs, o „L-410“ yra ore. Kol kas šiuo metu turiu informaciją, kad ji (operacija) tęsiasi ir planuojama tęsti per naktį“, - sakė A.Brencius.

Krašto apsaugos ministerija trečiadienio vakarą išplatino pranešimą, kad paieška bus tęsiama ir ketvirtadienį. Pasak pranešimo, paiešką šiuo metu toliau tęsia karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“, paieškos ir gelbėjimo laivas „ Šakiai“ ir orlaivis „L-410“, pasirengęs operacijai yra ir JAV kariuomenės orlaivis „Hercules“ 130.

Šeštadienį dingęs orlaivis buvo rastas antradienį Baltijos jūros dugne 124 metrų gylyje, daugiau kaip 116 kilometrų nuo kranto, tarp Liepojos ir Palangos, Latvijos išskirtinėje ekonominėje zonoje., pilotai kol kas nerasti.

Surastas orlaivis antradienio vakarą buvo nufilmuotas „Kuršio“ turima kamera. Karininko teigimu, „An-2“ yra priekiu pasviręs į dugną, pro kabinos stiklą matomos tuščios pilotų kėdės. A.Brencius BNS patvirtino, kad rasto orlaivio durys buvo „šiek tiek“ praviros, tačiau susilaikė nuo komentarų, ką tai galėtų reikšti.

Gelbėjimo operacijos kritikai teigia, kad pilotų ir lėktuvo paieškoje nebuvo pasitelkti visi galimi ištekliai.

Karinių jūrų pajėgų pranešime rašoma, kad trečiadienį Baltijos jūroje tęsiama dingusių orlaivio An-2 pilotų paieškos operacija. Karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ (M54) ir paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“ paieškos operacijoje dalyvavo visą naktį (iš gegužės 19 į gegužės 20d.) ir iki šiol vykdo paiešką. Naktį 22.20-00.30 val. paiešką taip pat vykdė Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnis. Ryte 07.40-10.00 val. paieškos rajonuose dirbo Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.

12.48-17.08 val. Karinių oro pajėgų orlaivis L-410 ir 15.11-17.46 val. Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnis „Eurocopter EC 135“ buvo ore ir vykdė paieškos operacijos užduotis. 17.36 val. Karinių oro pajėgų orlaivis L-410, pasipildęs degalų Palangos oro uoste, šiuo metu tęsia paieškos operaciją. Pasirengęs operacijai yra ir JAV kariuomenės orlaivis „Hercules“ 130.

Priešmininis laivas „Kuršis“ (M54) tęsė povandeninių darbų operaciją, taip pat vykdo gegužės 19 d. rasto orlaivio An-2 apžiūrą povandeniniu robotu, siekiant iš išorės apžiūrėti lėktuvo vidų. Šiandien (gegužės 20d.) vakare vykdant povandeninės lėktuvo apžiūros darbus dalyvavo ir Klaipėdos universiteto specialistai su universiteto turima povandeninių objektų apžvalgos įranga.

Šiuo metu turimomis žiniomis, jokių susijusių su paieškos operacija objektų jūros paviršiuje nėra aptikta.

Paieškos operaciją koordinuoja Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.

DELFI skaitytojas atsiuntė socialiniame tinkle Youtube esantį vaizdo įrašą, kuriame, kaip teigiama, matyti būtent lietuvių pilotų skraidintas orlaivis „An-2“. „Radau video, kaip atrodė lėktuvas LY-AET An-2 prieš katastrofą viename iš Danijos oro uostų“, – rašo skaitytojas Justas. Youtube komentaruose taip pat kalbama būtent apie Lietuvos lėktuvą, reiškiama užuojauta.