Kaip teigia didžioji dalis taksi įmonių savininkų, pastaraisiais metais mažėja taksi iškvietimų. Tam didelę įtaką daro oras. Tiesa, kiti kurorto taksistai džiaugiasi, kad investavo į reklamą ir šiuo metu nejaučia keleivių trūkumo, o įmonės dirba pilnu pajėgimu.

Darbo nėra – kaltas oras

Kaip DELFI sakė taksi įmonės Palangoje vadovas Algirdas Kiltinavičius, šiais metais Palangoje turistų beveik nėra, todėl ir darbo – labai mažai.

„Mūsų verslas priklauso nuo oro. Kai geri orai – verslas vyksta, o kai blogi orai, niekas nevyksta“, – sakė A. Kiltinavičius.

Savaitgaliais turistų padaugėja, tačiau dažniausiai tai būna šeimos, kurios atvyksta savo transportu, todėl taksi joms net neprireikia. Taksi įmonės vadovas sakė, kad šiuo metu aikštelėje stovi dešimt automobilių, jei per valandą ar pusantros gaunamas bent vienas iškvietimas, tai labai geras rezultatas, o vienas iškvietimas pusvalandį, kaip įvardino savininkas, yra fantastika.

„Toks darbo tempas, koks yra dabar... Jo net negalima pavadinti darbu – tai miegojimas“, -skundėsi A. Kiltinavičius.

Jis teigia, kad praėjusiais metais vasara taksistams pajūryje taip pat buvo prasta, tačiau pasitaikė savaičių, kurių metu buvo daug darbo.

„Darbingų savaičių šiais metais dar nebuvo, lauksim, žiūrėsim, kas bus toliau“, – teigė A. Kiltinavičius.

Šventosios taksi vadovas pritaria, kad kiekvieni metai taksistams pajūryje yra vis prastesni.
„Tik kažkur nuo liepos 15-os dienos atsirado darbo taksistams. Iki tol vasarą sulaukdavome labai mažai iškvietimų“, – pasakojo savininkas.

Tiesa, ši taksi įmonė nesibaimina mažėjančių iškvietimų skaičiaus. Šiuo metu įmonės pagrindinė veikla – siuntinių ir kitokių daiktų pervežimas.

Skundžiasi ne visi

Vienos iš pagrindinių taksi įmonių Palangoje vadovas Ferdinandas Narkus šią vasarą keleivių gausa nesiskundžia. Įmonės vadovas teigia, kad svarbiausia buvo – teisingas marketingo planas.

„Kiekvienais metais mes bandome kažką naujo su marketingu. Šiais metais tam skyrėme nemažai pinigų, kad plačiau paskleistume savo telefono numerį“, – sakė F. Narkus.

Gero marketingo vaisius – šiais metais F. Narkaus įmonė turi daugiau klientų nei praėjusiais. Kaip teigia verslininkas, iškvietimų darbo savaitę akivaizdžiai sumažėja, tačiau savaitgaliais srautas yra gerokai didesnis.

„eTAKSI“ rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė DELFI teigė, kad palyginus su praėjusiais metais užsakymų, gaunamų per „eTAKSI“ sistemą, skaičius kito nedaug: augo apie 10 proc.

„Palanga turi savotišką, tačiau mažesniems miestams gana įprastą taksi kvietimo kultūrą - turi vietinių taksi vairuotojų asmeninius numerius arba tiesiog sėda į gatvėje taksi stotelėse stovinčius automobilius“, pasakojo E. Urbonaitė.

„eTAKSI“ paslaugomis dažniausiai naudojasi turistai, didmiesčiuose gyvenantys klientai, kurie įpratę „eTAKSI“ mobiliąja programėle naudotis savo miestuose.

Įkainiai skiriasi

Algirdas Kiltinavičius DELFI teigė, kad kainos nuo praėjusių metų nesikeitė ir yra fiksuotos. Tiesa, kiekviena įmonė turi savo įkainius.

„Taksi kelionės kainos už kilometrą ir visi kiti įkainiai yra skirtingi, tačiau kelionės kilometro kaina mažiausiai kainuoja 90 centų, o daugiausiai virš vieno euro“, – sakė A. Kiltinavičius.

Jis taip pat pabrėžė, kad naktimis įkainiai padidėja, o vis labiau kurorte populiarėja paslauga – automobilio parvairavimas.

F. Narkus teigė, kad nuo praėjusių metų taksi pervežimo kainos padidėjo 20 centų. Ne tik dėl kainų padidėjimo, tačiau ir dėl kelių eismo pakeitimų mieste, žmonėms už keliones tenka sumokėti daugiau.

Vytauto gatvėje dabar tik vienpusis eismas, todėl norint paimti žmogų iš Vytauto ar aplinkinių gatvių, tenka apsukti ratą, o ne važiuoti trumpiausiu keliu“, – pasakojo F. Narkus.

E. Urbonaitė sakė, kad kviečiant taksi per „eTAKSI“ programėlę, kilometro įkainiai yra nuo 0,49 Eur. Už kilometrą, minimali kelionės kaina svyruoja apie 5 Eur.

Turistų kiekis nekinta, tačiau transportas – kitas

Palangos turizmo centro direktorė Rasa Kmitienė DELFI sakė, kad turistų skaičius Palangoje, lyginant su praėjusiais metais, pirminiais duomenimis kito nedaug. Turistų iš Lietuvos sulaukiama Palangoje beveik tiek pat, kiek iš užsienio. Taksi paslaugomis vis dar naudojasi pakankamai daug žmonių, tačiau vis dažniau pradedama rinktis alternatyvius kelionių variantus.

R. Kmitienė pripažino, kad ypač savaitgaliais automobilių srautai kurorte padidėjo, o turistai Palangoje dažnai renkasi pasivaikščiojimą pėsčiomis.

„Turizmo centre dažnai sulaukiame klausimų apie viešojo transporto paslaugas. Tokiomis paslaugomis naudojasi tie, kurie atskrenda į Palangos oro uostą ar atvažiuoja autobusais, traukiniais“, – pasakojo turizmo centro direktorė.

Pastaruoju metu vis labiau populiarėja dviračių, velomobilių, riedžių nuomų punktai, tačiau turizmo centro direktorė pripažino, kad kai kurias lankytinas vietas galima pasiekti tik automobiliu, todėl taksi vairuotojai turėtų turėti darbo.

„Negalima sakyti, kad turistai nesinaudoja taksi paslaugomis, reikia prisiminti, kad kiekvienas turistas savo transporto priemonę renkasi pats pagal savo galimybes“,– priminė R. Kmitienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (121)