„Nebuvo jokio pagrindo tvirtinti, kad paieškos ir gelbėjimo operacijoje dalyvavę pareigūnai neatliko pareigų ir funkcijų, kurios buvo priskirtos jų kompetencijai ir būtinos tarnybos interesams užtikrinti, ar šias pareigas ir funkcijas atliko netinkamai, nekokybiškai, aplaidžiai, atmestinai, pažeisdami teisės aktus, apibrėžiančius ir nustatančius jų kompetenciją“, – penktadienį išplatintame pranešime teigia Klaipėdos apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokuroras Romas Jasevičius.

Šis tyrimas buvo pradėtas gavus Krašto apsaugos ministerijos pareiškimą. Ministerija prašė išsiaiškinti, ar orlaivio paieška, vykdyta Lietuvos kariuomenės karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro ir valstybės įmonės „Oro navigacija“ Aeronautikos gelbėjimo koordinacinio centro, buvo tinkama.

„Remiantis surinktais duomenimis, galima teigti, kad įvykus incidentui, nelaimės ištiktų žmonių paieškos gelbėjimo darbai buvo organizuojami ir koordinuojami kompetentingai. Paieškos ir gelbėjimo operacija buvo vykdoma vadovaujantis tuo metu galiojusiais paieškos ir gelbėjimo darbus reglamentuojančiais teisės aktais. Tad buvo konstatuota, kad nei Baudžiamojo kodekso 229 straipsnyje numatyta (tarnybos pareigų neatlikimas), nei jokia kita nusikalstama veika nebuvo padaryta“, - teigia R.Jasevičius.

Šis ketvirtadienį prokuroro R.Jasevičiaus priimtas nutarimas per dvidešimt dienų gali būti skundžiamas Klaipėdos apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus vyriausiajam prokurorui.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.

Orlaivyje buvo rastas tik vieno piloto - A.Mačiulio - kūnas. Jo organizme vėliau aptikta alkoholio.

Nelaimės priežastis tiriantis Susisiekimo ministerijos skyrius dar nėra pateikęs išvadų. Šis tyrimas kurį laiką buvo sustojęs, nes jam vadovavęs ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys išėjo iš darbo.

Naujas tyrimo vadovas Laurynas Naujokaitis BNS penktadienį sakė, kad, jo manymu, tyrimas truks dar bent pusmetį.