Sėkmingai daugybę žymių žmonių, rodančių blaivaus gyvenimo pavyzdį, įtraukęs projektas tęsis ir toliau – prie jo prisijungia Aludarių gildija ir lenktynininkas Ernestas Staponkus.

Pateisino lūkesčius

Socialinės reklamos projekto „Netapk alkoholio vergu“ pagrindinis tikslas – nušviesti visuomenę apie alkoholio vartojimo keliamas grėsmes, populiarinti laisvalaikį be alkoholio, pateikti alternatyvas alkoholio vartojimo įpročiams. Žinomi, profesinėse srityse aukštumų pasiekę žmonės jaunimui daro didelę įtaką, todėl prie projekto prisijungė ir į alkoholio spąstus nepakliūti ragino ir tokie žinomi veidai kaip atlikėjas Donatas Montvydas ar krepšininkas Antanas Kavaliauskas.

Kampanija siekta per sukurtas vaizdines socialines reklamas ir turinį perteikti alkoholio teikiamą žalą, skatinti visuomenės sąmoningumą ir kritinį mąstymą. Skaitomiausiuose portaluose „15min“ ir „Delfi“ buvo sukurti ir publikuojami tekstai bei vaizdo klipai apie blaivų gyvenimo būdą, alkoholio žalą ir laisvalaikio alternatyvas. Kampanija per abu skaitomiausius Lietuvos portalus pasiekė didesnę nei 2 mln. saitytojų auditoriją. O „JCDecaux Lietuva“ lauko reklama buvo matoma 5 didžiausiuose miestuose. Socialinės reklamos kampanija 2016 metais buvo dalinai finansuojama ir Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis.

Įvertinus, kad kampanija pasiekė gerų rezultatų ir pateisino lūkesčius, nuspręsta ją tęsti ir kviesti prie jos prisijungti kuo daugiau žymių Lietuvos žmonių, įmonių ar asociacijų.

Prisijungia aludariai ir lenktynininkas

Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Aistė Žilinskienė tikino besidžiaugianti, kad didžiausios žiniasklaidos ir informacijos sklaidos priemonės susijungė tokiam bendram tikslui. Būtent todėl, pasak pašnekovės, ir pavyko pasiekti rezultato, kuris įkvepia šią kampaniją tęsti toliau: „Socialinė kampanija, manau, buvo tikrai efektyvi. Ji pasiekė žmogų visur, kur šiais laikais galima jį pasiekti – didžiausiuose ir populiariausiose portaluose sukosi reklaminiai skydeliai, buvo skelbiami straipsniai, apie tai nuolat primindavo ir lauko reklamos stendai, kur bebūtum – ar eitum gatve, ar stovėtum stotelėje“, – kalbėjo A.Žilinskienė.

Nors iš pradžių socialinę kampaniją buvo planuota vykdyti du mėnesius, dabar nuspręsta ją tęsti, mat sulaukta didesnio susidomėjimo. Visai neseniai apie norą prisidėti ir remti akciją pareiškė Aludarių gildija, o būti vienu iš kampanijos veidų sutikto ir lenktynininkas Ernestas Staponkus.

Aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas teigė, kad aludariai jau seniai pasisako už kiekvieno žmogaus pasirinkimo laisvę vartoti alkoholį ar ne, o dar svarbiau – už atsakingą vartojimą. „Esame iš tikrųjų socialiai atsakingas verslas. Socialinės reklamos yra labai paveikus būdas pasiekti auditoriją, tą matėme ir su kelių, saugaus eismo reklamomis. Būtent todėl mes kone kasmet prisidedame prie vienos ar kitos socialinės akcijos, o šį kartą nusprendėme prisidėti prie „Netapk alkoholio vergu“ kampanijos“, – komentavo pašnekovas.

Pasak S.Galadausko, visuomenės sąmoningumas ir svaigiųjų gėrimų neprieinamumas nepilnamečiams, tikrai rūpi alkoholio gamintojams. „Jei identifikuotume, kuris euras ateina iš nepilnamečių, tikrai jo atsisakytume. Mes visada esame už laisvą žmogaus apsisprendimą – vartoti alkoholį ar ne ir už atsakingą alkoholio vartojimą“, – tikino prie kampanijos „Netapk alkoholio vergu“ prisidėjusios Aludarių gildijos vadovas.

Kas paskatino prisijungti prie socialinės kampanijos, pasakojo ir lenktynininkas Ernestas Staponkus. Jis pabrėžė, kad automobilis ir alkoholis visiškai nedera tarpusavyje. „Man atrodo, kad turėtume akcentuoti tai, jog visi turi laikytis nustatytų taisyklių. Pradėčiau nuo to, kad vairuotume pagal taisykles, būtume atsakingi kelyje. O antras dalykas, į kurį norėčiau atkreipti ypač didelį dėmesį, kad žmonės nesėstų prie vairo išgėrę. Alkoholis ir automobilis visiškai nedera tarpusavyje, turbūt patys suprantame, kad tai gali turėti labai rimtų pasekmių“, – žinią, kurią norėtų skleisti šios kampanijos metu, įvardino lenktynininkas.

Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė A. Žilinskienė teigė tikinti, kad šią kampaniją pavyks vykdyti ir toliau, galbūt ir dar ilgesnį laiką nei planuota, mat viliamasi, kad prie jos prisijungs dar daugiau žinomų žmonių, įmonių ar asociacijų.