Antrą mėnesį 32 jūrininkai žvejai iš Lietuvos yra įstrigę Rusijos ir Ispanijos firmai "Delmar International S.A" priklausančiame laive "Navigator", stovinčiame Mauritanijoje. Uostamiesčio dienraštis "Klaipėda" rašo gavęs jūrininkų laišką, kuriame šie skundžiasi blogomis gyvenimo sąlygomis laive, vandens ir maisto trūkumu.
Jūrininkų teigimu, pagal kontraktą laivo savininkas turi atsiskaityti su įgula ir išsiųsti ją į namus, tačiau to nedaro. Įgula, rašoma jūrininkų kreipimesi, jaučiasi tarsi įkaitai. Didžiajame žvejybos traleryje šaldytuve "Navigator" yra 47 žmonių įgula. Didžioji dauguma - 32 iš Lietuvos, kiti iš Rusijos, Ukrainos, laivo kapitonas - klaipėdietis Viktoras Safonovas.

Dienraščio teigimu, panašų laišką "Navigator" jūrininkai išsiuntė ir į tarptautinės jūrininkų profsąjungos (ITF) būstinę Londone bei į Lietuvoje esančią ITF atstovybę.

Šiame laiške, kurį pasirašė 39 jūrininkai, teigiama, kad laivas Mauritanijoje įstrigo sugedus pagrindiniam varikliui. Jūrininkai teigia, kad dėl variklio gedimo jie nekalti. Tokią išvadą padariusi laivų serviso firma MAK.

Tačiau laivo savininkas mano, kad pagrindinis variklis sugedo dėl įgulos mechanikų kaltės.

ITF inspektoriams jūrininkai skundėsi, kad laive gyventi sunku, nes jame neveikia oro kondicionavimo sistema, vandens atsargos laive nedidelės, o vandens nudruskinimo, mineralizavimo ir dezinfekavimo sistemos neveikia. Turimas vanduo taupomas, išduodamas tris kartus per dieną kartu su maistu, o drabužiai ir patalynė skalbiami kas 25 paras.

Dėl blogų sąlygų laive prasidėjo žarnyno susirgimai, odos išbėrimai. Laive nėra specialių patalpų sergantiems. Teigiama, jog baigiasi ir pagrindiniai maisto produktai, o laivo savininkas naujų nepristato.

Už avarinį laivo stovėjimo laiką "Navigator" jūrininkams skaičiuojamas 5 JAV dolerių (apie 15 litų) per parą pajus.

ITF inspektorius Lietuvoje Andrejus Černovas dienraščiui sakė, jog jūrininkų padėtį sunkina tai, kad laivas stovi prie Afrikos valstybės krantų, o Mauritanijos Nuadibu uostas garsėja daugybe jame paliktų laivų. A.Černovas teigė, kad ITF biuro Londone atstovai pažadėjo, kad į laivą nusiųs gydytoją, kuris įvertintų jūrininkų sveikatos būklę.

Dienraščio teigimu, iš Lietuvos jūrininkus į "Navigator" reisą surinko Klaipėdoje veikianti jūrininkų įdarbinimo kompanija "Pelorus maritime service", kuriai vadovauja Eugenijus Petrovas. Vienas iš jos savininkų Vladimiras Butkevičius yra ir laivo "Navigator" savininko "Delmar International S.A" atstovas.

Pasak E.Petrovo, jūrininkai iš Klaipėdos į laivą "Navigator" buvo išsiųsti balandžio 4 dieną penkiems mėnesiams su galimybe pratęsti kontraktą dar mėnesį. Kontraktas su jūrininkais baigsis spalio 4 dieną.

Per mėnesį jūrininkai vidutiniškai turėjo uždirbti po 900 JAV dolerių (2700 litų).

Laivo savininko atstovas V.Butkevičius sakė, kad iki pagrindinio laivo veleno gedimo, kurio keitimas kainuotų apie pusę milijono JAV dolerių, laivas žvejojo Mauritanijos zonoje.

V.Butkevičius teigė kalbėjęsis su "Navigator" savininko "Delmar International S.A" firmos direktoriumi, kuris pažadėjo, kad rugsėjo pabaigoje laivas bus tempiamas remontuoti į Ispanijos Las Palmo uostą, iš kur jūrininkai bus išskraidinti į namus. Pertempimas gali trukti apie penkias paras.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Nacionalinio parko saugotojai savo kieme nepastebėjo nelegalaus statinio: iki tragedijos buvo vienas žingsnis (23)

Trakų istorinio nacionalinio parko (TINP) valdomame Užutrakio dvare vos per plauką išvengta...

A. Tapinas. Mūsų gėda tarp intrigantų ir impotentų (134)

Penktadienį Vilniaus oro uoste vėl nusileidus pirmajam lėktuvui, viešoje diskusijoje pasigirdo...

Tyrėjų akiratyje – kredito unijos, kurios be klientų žinios pervedinėjo pinigus (5)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ( FNTT ) tiriamos kredito unijos „Baltija“ ir Namų...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (6)

Planas rekonstruoti„ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Isteriją Vokietijoje sukėlusios JAV sankcijos Rusijai – gera proga nulipti nuo Maskvos vamzdžio? (140)

Vokietijoje netyla prieštaringos diskusijos dėl naujųjų JAV sankcijų Rusijai. Kairiojo sparno...

V. Adamkus: tokia ES nebegalės egzistuoti (128)

Keista stebėti, kaip kai kurie ES šalių lyderiai perima Vladimiro Putino retoriką ar net gina...

Gyvybę išgelbėjęs stebuklas Šiauliuose: praeivis sugavo pro langą krentančią mergaitę (34)

Šiauliuose pirmadienis prasidėjo dramatiškai – pro vieno bendrabučio langą iškrito mažametė...

Saldžių mandarinų galite užsiauginti tiesiog ant palangės

Kvapnūs, sultingi, saldūs mandarinai Lietuvoje „auga“ ne tik parduotuvėse… Jų derliaus...

Prakalbo apie svarbiausią jaunimo bruožą: po Antrojo pasaulinio karo tokie žmonės buvo engiami (3)

Didelis greitis, staigūs manevrai ir įspūdingos figūros ore – Lietuvoje sparčiai populiarėja...