Gamino savo lėšomis

Kol kas kelionės dalyviai tik rengiasi laivybos sezonui.

"Šventė vyks gegužės 19–22 dienomis. Teks išplaukti anksčiau, tačiau manau, kad Kauną pasieksime per dvi dienas", – kalbėjo pagal XIII a. kogo pavyzdį pagaminto laivo "Arka" savininkas Viktoras Vladimirovas.

Viduramžiais Baltijos jūroje plaukiojusių kogų kopiją vyras gamino savo lėšomis. "Arka" buvo sumontuota Petrozavodsko laivų statykloje pagal specialų užsakymą.

"Už supjaustytą žvejybos laivą gautas lėšas nusprendžiau investuoti į šį laivą. Dalį lėšų teko skolintis iš banko", – pasakojo klaipėdietis.

Vilkės pirklio drabužiais

Senuoju viduramžių laivu V.Vladimirovas ketina pasiekti Kauną ir šventėje pasirodyti vilkėdamas pirklio drabužius.

"Nemunas daugelyje vietų seklus, tačiau "Arkos" povandeninė dalis tesiekia metrą. Į tokią kelionę galima leistis tik plokščiadugniais laivais", – paaiškino vyras.

Medinis, drožiniais puoštas laivas pernai sulaukė didelio dėmesio senovinių burlaivių regatoje "Baltic Sail" Rostoke bei Gdanske.

Šiemet senovinių burlaivių festivalyje Danijoje "Arka" taip pat ketina iškelti Lietuvos vėliavą.

"Užsienyje senoviniai eksponatai randa rėmėjų, o štai Lietuvoje tokį laivą labai sunku išlaikyti", – guodėsi "Arkos" savininkas.

Pramoginė laivyba – ne itin pelningas verslas. "Visam pusmečiui laivą iškeliame į krantą. Jokių pajamų negauname, o mokesčius mokėti reikia", – kalbėjo klaipėdietis.

Jei tik rastų gerą pirkėją, vyras atsisveikintų su savo laivu.

"Kol kas turto vertintojas, net nematęs laivo, jį įvertino juokinga suma – vos 400 tūkst. litų, kai jo statybai teko išleisti 240 tūkst. eurų (828 tūkst. litų)", – kalbėjo V.Vladimirovas.

Nors šis laivas yra sumažinta kogo kopija, jis atitinka visus to meto laivams būdingus reikalavimus.

Kogo priekyje ir gale įrengti specialūs tilteliai. "Nuo jų šaudydavo lankininkai, jie būdavo naudojami stebėjimui", – aiškino klaipėdietis.

Kelionėje Nemunu prie burlaivio žada prisidėti ir rusniškių kompanija.

"Trimis valtimis "Ūda", "Rusnietis" ir "Vykintas" iki Kauno ketiname plaukti penkias dienas", – pasakojo Rusnės gyventojas Kęstutis Laukevičius.

Vieną valtį Egidijui Latėnui gamino laivadirbys Simas Knapkis, o kitą – vietos įmonė "Skatulė".

Venterinėmis valtimis kelionė iki Kauno turėtų būti kupina įspūdžių.

"Ketiname sustoti įvairiose vietose. Tikiuosi, sulauksime vietos gyventojų dėmesio", – vylėsi rusniškis.

Kartu su tėvu į kelionę leisis ir Domantas Laukevičius, kuris pernai su bičiulių kompanija baidare perplaukė Baltijos jūrą, bei dar dvi K.Laukevičiaus atžalos.

Į žygį leisis ir kalvis Egidijus Latėnas su žmona, o jų valtyje vietos ras beveik visuose žygiuose dalyvaujantis šuo Kobra.

"Egidijus ketina pasiimti dumples ir dirbti kalvių darbus. Per Hanzos dienas jis demonstruos savo meistriškumą. O mes žadame pasiimti žuvų, kurių pasiūlysime šventės dalyviams", – pasakojo K.Laukevičius.

Venterinė valtis labai panaši į kurėną, tik šiek tiek mažesnė. Ja galima plaukti ir irkluojant, ir pasikinkius vėją.