Vakar po pietų Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, Kalvarijos kontrolės punkte, driekėsi ilgos krovininio transporto eilės. Iš Lietuvos pusės įvažiuoti į Lenkiją stovėjo daugiau kaip 220 automobilių - eilė tęsėsi 6 kilometrus, iš Lenkijos pusės ji buvo dar ilgesnė - įvažiuoti į Lietuvą laukė daugiau kaip 240 krovininių automobilių.
© ELTA
Užvakar šiame punkte Lietuvos ir Lenkijos muitinės bei pasienio pareigūnai kartu pradėjo tikrinti nekrovininį transportą. Į Lenkiją važiuojantys lengvieji automobiliai ir autobusai dabar nestoja Kalvarijos poste ir važiuoja tiesiai į Budzisko kontrolės punktą, o į Lietuvą įvažiuojantis toks transportas netikrinamas Lenkijos pusėje.

„Žengėme tik pirmąjį žingsnį - Lietuvos ir Lenkijos pareigūnai kartu pradėjo tikrinti lengvuosius automobilius bei autobusus, jie sieną kerta du kartus greičiau nei iki šiol. Tokiam bendram darbui nereikėjo didelių investicijų - mūsų tarnybos panaudojo jau buvusias struktūras, įsikūrėme vieni kitų patalpose", - sakė „Lietuvos rytui" Valstybės sienos apsaugos tarnybos Lazdijų rinktinės vadas Albinas Žymančius.

Reikia kelių milijonų litų

Kalvarijos kontrolės punktas pritaikytas maždaug 400 krovininių automobilių eismui per parą. Dabar per parą šį punktą kerta 1000-1200 krovininių automobilių, apie 250 lengvųjų automobilių ir vidutiniškai 25 autobusai.

„Krovininių automobilių eilės pasienyje sumažės, kai ir juos kartu pradės tikrinti abiejų šalių pareigūnai. Manome, kad taip bus kitų metų pirmoje pusėje, tokią galimybę jau šių metų gruodį aptars Lietuvos ir Lenkijos vidaus reikalų ministrai", - sakė Kauno teritorinės muitinės viršininkas Jonas Pangonis.

Tam, kad šiame pasienio poste būtų pradėta bendra krovininio transporto kontrolė, reikia papildomų investicijų. Apskaičiuota, kad Lietuvos pusė šiam tikslui turėtų skirti apie 1,5 milijono litų, Lenkija - apie 2,4-2,7 milijono litų.

"Lietuvos rytas"
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (70)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (57)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities (8)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas? (1)

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (119)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje (1)

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (202)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...