Šeštadienio popietę lėktuvo katastrofoje tragiškai žuvusio žiniasklaidos magnato Huberto Grušnio palaikai vakar po pietų iškeliavo į Vilnių. Pasiimti brolio kūno į Kauną atvyko velionio brolis Leandras bei laidojimo paslaugas teikiančios firmos darbuotojas. Pastarasis vairavo mikroautobusą „VW Transporter“, kuriuo paskutinį kartą į sostinę iškeliavo žinomas verslininkas.

„Huberto kūną naktį išvešime kremuoti į Rygą, tokia buvo jo valia. Prieš tai įvyks atsisveikinimas, skirtas artimiausiems žmonėms“, – prislėgtas netekties L.T. sakė velionio brolis.

Antradienį urną su H.Grušnio palaikais ketinama pargabenti į Vilnių. Artimieji su velioniu atsisveikins Bernardinų bažnyčioje, o trečiadienį kremuoti palaikai bus palaidoti Antakalnio kapinėse.

Iš Kauno morgo apie 13 val. karstas su H.Grušnio palaikais jau buvo įkeltas į mikroautobusą, šalia stovėdamas L.Grušnys sunkiai tvardė emocijas. Artimuosius prislėgė ne tik mirtis, – tokiomis sunkiomis akimirkomis jiems teko nemažai rūpintis įvairiais dokumentais, kad kūnas būtų palaidotas Vilniuje.

Jonu prisistatęs laidojimo firmos darbuotojas ir jį lydėjęs velionio brolis pripažino, jog gana sunkiai rado atkampiame Panemunės rajone įsikūrusį Kauno morgą.

Tiesa nebus išaiškinta?

Laukdamas, kol bus atiduoti brolio palaikai, L.Grušnys L.T. žurnalistui sakė netikintis, kad brolis Pociūnų aerodrome galėjo pakilti į orą negavęs leidimo. „Teko kartu su juo skristi, Hubertas buvo labai drausmingas ir pedantiškas pilotas. Be to, Pociūnuose jis nė karto nebuvo visiškai nusileidęs, tūpimo tako danga ten prasta, jis tausojo lėktuvą“, – pasakojo L.Grušnys.

Žuvusio verslininko brolis apgailestavo, jog radijo pokalbiai tarp piloto ir aerodromo darbuotojų nebuvo įrašomi, tad objektyviai nustatyti, kaip viskas vyko, greičiausiai nepavyks.

Įrašyti privalėjo

„Nenorėčiau manyti, jog tiesa nebus išaiškinta. Tyrimo metu nebus remiamasi tik aeroklubo darbuotojų parodymais. H.Grušnį pažinojau kaip pedantišką ir kultūringą žmogų, todėl nenorėčiau tikėti, kad jis galėjo kilti iš anksto nepranešęs apie savo ketinimus“, – L.T. sakė Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.

Anot jo, šiuo metu pasirodę išankstiniai vertinimai, jog tragediją lėmė piloto klaida, kol kas neturi jokio pagrindo. Kaip viskas vyko iš tikrųjų, pasak A.Šumsko, bus nustatyta jau prasidėjusio tyrimo metu.

„Galiu konstatuoti, jog pokalbius radijo ryšiu įrašyti buvo privaloma“, – L.T. sakė tragedijos tyrimą atliekantis Orlaivių avarijų bei incidentų tyrimo vadovas Kęstutis Povilonis.

Skausmo nejautė

Šeštadienio popietę Pociūno aerodromo prieigose tragiškai žuvusio H.Grušnio palaikų ekspertizė atlikta vakar ryte. Ekspertas Juozas Vėlavičius L.T. sakė, jog per nelaimę H.Grušnio patirtos traumos buvo tokios sunkios, kad išgyventi neliko jokių šansų.

Anot eksperto, iškart po lėktuvo katastrofos pilotas mirė akimirksniu, jam nereikėjo kęsti skausmo.

Ankstesnis lėktuvas – iš Bieliausko

H.Grušnys modernų ir itin saugiu laikomą dvimotorį lėktuvą „Diamond DA42 Twin Star“ įsigijo praėjusį pavasarį. Civilinės aviacijos administracijos (CAA) duomenimis, lėktuvas pirktas tiesiai iš gamintojo.

Anksčiau H.Grušnys turėjo paprastesnį vienmotorį lėktuvą „Piper 28“, kurį buvo nusipirkęs iš „Status pramoninės finansinės grupės“ šeimininko Vlado Bieliausko (šis verslininkas spalio pradžioje nusišovė). Kelerius metus entuziastingai skraidęs V.Bieliauskas vėliau nebesidomėjo aviacija, 2004-ųjų pabaigoje nustojo galioti jo licencija.

Nusprendęs įsigyti geresnį orlaivį H.Grušnys „Piper 28“ pardavė. CAA žiniomis, to lėktuvėlio Lietuvoje nebėra – jis skraido Prancūzijoje ar Italijoje.