Tūkstančiai skrydžių atidedami dėl to, kad saugumo patikrinimo darbuotojų yra per mažai ir jie nespėja tikrinti keleivių.

Keleiviai eilėse priversti laukti iki keturių valandų, kai jie nori išvykti ar atvykti į tokius miestus, kaip Madridas, Palma de Maljorka, Lisabona, Lionas, Milanas ar Briuselis, pranešė „Airlines for Europe“.

Organizacija, kuri atstovauja tokioms avialinijoms kaip „easyJet“, „British Airways“ ir „Ryanair“ - dėl skrydžių vėlavimo kaltina darbuotojų trūkumą ir sugriežtintus saugumo patikrinimus dėl ES reguliavimų po Paryžiaus ir Briuselio teroristinių atakų.

„Šalys narės turi imtis visų reikalingų priemonių, kad užkirstų kelią tokiems nepatogumams ir parūpinti pakankamai darbuotojų ir resursų, kad viskas vyktų laiku“, - sakė „Airlines for Europe“ vadovas Thomas Reynaertas.

„Europos keleivių ir avialinių vardu atkreipėme Europos Komisijos dėmesį į neadekvatų laukimo laiką ir pažeistą kelionių srautą, ir paraginome surasti greitą sprendimą“, - sakė jis.

„Ypač atostogų sezono piko metu keliautojai susiduria su ilgomis eilėmis ir nespėja į savo skrydžius. Laukimas eilėje iki keturių valandų yra ilgiausias laikas šiais metais. Iš tokių oro uostų, kaip Madridas, Palma de Maljorka, Lisabona, Lionas, Milanas ar Briuselis mus pasiekia pavargusių keleivių nuotraukos, eilės tęsiasi šimtus metrų“, - piktinosi jis.

„Kai kuriuose oro uostuose skrydžių vėlavimų padidėjo 300 proc., palyginti su praėjusiais metais – šalys narės turi prisiimti atsakomybę už tai“, - sakė Th. Reynaertas.

Oro uostų darbuotojai dabar turi patikrinti į tam tikras ES šalis atvykstančių ar išvykstančių keleivių duomenis specialiose duomenų bazėse, tokiose kaip Šengeno informacijos sistema ir Interpolo pavogtų ir pamestų dokumentų registre.