Į DELFI besikreipę švietimo bendruomenės atstovai aiškina, kad šią savaitę naudotis populiariausiu Lietuvoje elektroniniu dienynu „Tamo“ praktiškai neįmanoma. Nuolat nurodoma, kad sistema – labai apkrauta, tad prisijungti prie jos nepavyksta.

Savo ruožtu „Tamo“ atstovai pripažino, kad problemų šiuo metu tikrai yra, tačiau patikino dedantys visas pastangas jas kuo greičiau išspręsti.

Bandė prisijungti ir anksti ryte, ir 20 val. vakare

„Praėjusią savaitę viskas buvo gerai, tačiau pirmadienį, antradienį „Tamo“ dienynas neveikė. Dienynus mokytojos paprastai pildo po kiekvienos pamokos, tačiau vakar, pirmadienį, prie jo bandžiau prisijungti ir mokykloje, ir po darbo, ir iš namų. Prie kompiuterio sėdėjau gal iki 20 val., tačiau vis rodė, kad sistema – labai apkrauta ir prisijungti neleido. Nuolat raudona. Neįmanoma“, – skundėsi viena pradinių klasių mokytoja.

Ji aiškino specialiai dėl to, kad užpildytų dienyną už vakarykštę dieną, į darbą antradienį atvykusi anksčiau, tačiau ir anksti ryte el. dienyno sistema neveikė.

„Vakare vėl bandysiu, teks dienyną pildyti jau už dvi dienas“, – pasakojo ji.

Kad sistema šiuo metu labai apkrauta, netruko įsitikinti ir DELFI žurnalistai. Pabandžius prisijungti prie dienyno vis pasirodo užrašas apie sistemos užimtumą.

Kritikuoja technologinę dalį

Savo ruožtu į DELFI besikreipusi vienos ugdymo įstaigos vadovė pabrėžė, kad nors įstaigos moka mokestį už galimybę naudotis dienynu, kokybiškų paslaugų gauti jiems nepavyksta.

„Norėtųsi paprašyti Jūsų pasiteirauti „Tamo“ dienyną administruojančių ar kitų atsakingų asmenų, gal jie gali paaiškinti, kaip reikia užtikrinti sklandų mokslo metų užbaigimą, jei nėra jokios galimybės naudotis „Tamo“ dienynu dėl „didelio apkrovimo“?“, – klausė moteris.

Jos teigimu, logiška ir akivaizdu, kad nėra pakankamai investuota į technologinę aptarnaujamos srities dalį, todėl dienynas tai veikia, tai ne.

„Turbūt reikia naiviu būti, kad nesuvoktum, kad dabar, artėjant mokslo metų pabaigai, juo naudojamasi aktyviausiai. Į dienyno teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimą ir turėtų būti nukreiptas visas dėmesys“, – įsitikinusi moteris.

Mokslo metų pabaigą vadina iššūkiu: pajėgumus padidinome 3 kartus

Savo ruožtu „Tamo“ grupės rinkodaros vadovė Inga Romanovskienė DELFI pripažino, kad mokslo metų pabaiga jiems – pakankamai didelis iššūkis.

„El. dienyno sistema yra nuolat tobulinama atsižvelgiant į mokytojų, mokyklų vadovų ir sistemos administratorių pastabas bei pasiūlymus. Svarbiausia mums – vartotojų pasitenkinimas, todėl reguliariai atliekame vartotojų apklausas ir džiaugiamės, kad pasitenkinimas el. dienyno teikiamomis paslaugomis auga. Tačiau turime pripažinti, kad mokslo metų pabaiga, kai prie sistemos vienu metu masiškai prisijungia tiek mokytojai, tiek mokiniai ir jų tėvai, yra pakankamai didelis iššūkis „Tamo“ dienyną administruojantiems darbuotojams“, – aiškino ji.

Pasak I. Romanovskienės, besiruošdami mokslo metų pabaigai dienyno atstovai skyrė didžiausius įmanomus resursus sklandžiai veiklai užtikrinti.

„Serverio pajėgumus padidinome daugiau nei 3 kartus, skyrėme papildomus žmogiškuosius resursus vartotojų konsultavimui ir pagalbos suteikimui, vartotojų patogumui įdiegėme dienyno apkrovimą indikuojantį žymėjimą“, – kas buvo padaryta, pasakojo dienyno atstovė.

Nepasiruošė didelei apkrovai vienu metu

Tačiau ji sakė pastebėjusi, kad šiemet vartotojų prisijungimai prie dienyno pasiskirsto nevientisai ir tam tikru paros metu sistema, nepaisant įdiegtų prevencinių priemonių, patiria itin didelę apkrovą.

„Tuo metu prisijungusiems vartotojams sukeliami nepatogumai, nes sistemos veikimas yra lėtesnis. Todėl patariame vartotojams prisijungti prie sistemos tuo metu, kai sistemos apkrovimo indikatorius rodo mažesnį, ne labai didelį apkrovimą. Situaciją sprendžia ir nuolat vartotojus apie sistemos būklę informuoja „Tamo“ dienyno konsultantai.

Apgailestaujame, kad kai kuriems dienyno vartotojams kyla nepatogumų, tačiau užtikriname, kad sistema veikia, o „Tamo“ komanda ir toliau dės visas pastangas, kad sistema veiktų sklandžiau“, – informavo I. Romanovskienė.

Dalį dienyno apmokestino

DELFI primena, kad iki tol nemokamai savo paslaugas siūlydavę „Tamo“ dienyno atstovai vasario pabaigoje jo mobiliąją programėlę nusprendė apmokestinti. Tuomet šis sprendimas buvo grindžiamas tuo, kad vartotojams bus siūlomas specialus planas – galimybė naudotis patobulinta programėle, nematyti reklamų ir gauti VIP aptarnavimą. Naujas paketas šeimai buvo siūlomas už 1,5 euro per mėnesį.

Viešai „Tamo“ tinklalapyje skelbiamais duomenimis, šį dienyną naudoja 75 proc. Lietuvos mokyklų, 32 tūkst. (iš 36 tūkst.) mokytojų. Iš viso jis vienija 320 tūkst. vaikų ir 250 tūkst. tėvų bendruomenę.